Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Voorbeschouwing Vuelta

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07


Posts : 486
Join date : 27-12-19

Voorbeschouwing Vuelta Empty
BerichtOnderwerp: Voorbeschouwing Vuelta   Voorbeschouwing Vuelta Emptydi 16 aug - 10:46:12

Aqua Blue Sport maakt zich op voor de Vuelta. Ik neem jullie hier even mee in de verwachtingen van mijn team:

Helaas gaan we zonder echter kopman van start. Sowieso geven mijn kopmannen(Hirschi, Colbrelli, Sagan) dit seizoen helaas nog niet thuis, wegens uiteenlopende redenen. 

In de subtop heb ik echter wat leuke renners aan de start staan.

Jon Aberasturi kan zich mengen in de sprints. Hij reed op het EK nog top 10, dus kan ook in de vuelta mogelijk wat punten sprokkelen. Ook Davide Cimolai staat aan de start, hoewel hij waarschijnlijk als lead-out zal worden uitgespeeld.

Sam Oomen en Fausto Masnada kunnen in potentie wat uitrichten in de bergen. Beide starten echter volledig in dienst van respectievelijk Roglic en Evenepoel. Mocht een van deze kopmannen tegen vallen, niet ondenkbaar bij beide, kunnen ze mogelijk profiteren van wat meer vrijheid. Er zijn gelukkig ook een aantal klimmers die wat meer vrijheid krijgen. Het FDJ duo Rudy Molard en Bruno Armirail liet recent goede vorm zien. Ondanks aanwezigheid van Pinot, verwacht ik dat beide wel wat vrijheid krijgen. Ook Stephan Williams* liet al zien sterk bergop te rijden dit seizoen. Langzaam maar zeker is hij zijn talent in aan het lossen. Daarbij heeft Bahrein vaker laten zien aanvallend te willen koersen, ondanks de aanwezigheid van meerdere kopmannen. Tot slot kan mogelijk ook Rêmy Rochas wat leuks laten zien wanneer het bergop gaat.

Tot slot heb ik nog twee spanjaarden aan de start staan bij PCT ploegen. Aan vrijheid geen gebruik, het is echter de vraag of Luis Ángel Maté en José Felix Parra het niveau hebben om in de punten te rijden. Maté heb ik enkel in de ploeg voor zijn SV, en Parra heb ik voor 1 mil opgepikt. Alles wat zij halen is dus meegenomen. Ik ben echter van mening dat Parra een betere klimmer is dan menig wielervolger zou verwachten.

* Deelname nog niet bevestigd.

Edit: Stephan Williams is niet geselecteerd

Ik ben ook benieuwd naar de verwachting van andere ploegen! Reageer dus vooral!
Terug naar boven Ga naar beneden
bbflood1

bbflood1


Posts : 303
Join date : 30-12-19

Voorbeschouwing Vuelta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing Vuelta   Voorbeschouwing Vuelta Emptywo 17 aug - 21:19:41

Terug naar boven Ga naar beneden
ben_pronk

ben_pronk


Posts : 1042
Join date : 10-10-18
Age : 34

Voorbeschouwing Vuelta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing Vuelta   Voorbeschouwing Vuelta Emptyvr 19 aug - 12:54:51

Voor ons gaan een aantal zeer sterke talenten mee! Eigenlijk verwacht ik dat ze op hun vlak geen bevestigen.

Samuele Battistella mag de punch / overgangsritten betreden. Kan tegenwoordig verrassend goed klimmen en ook nog eens tijdrijden. In mijn oog is hij goud waard op WK. 

Santiago Buitrago heeft ook dit jaar al meerdere malen bevestigd. Kan enorm goed klimmen en gaat volledig voor een etappezege. Mooi om in 1 jaar een giro en Vueltaetappe te pakken hoor.

De La Cruz heeft het hele jaar vol hierop ingezet. Ik verwacht een leuke aanvaller die stiekem misschien ook nog wat hoog in GC blijft. Gewoon een hele leuke Spaanse klimmer die vaak goed is in de Vuelta. 

Als laatste onze kopman Thymen Arensman. Wat een prachtige ontwikkeling heeft die doorgemaakt, en als beloning mag hij nu voor een klassement gaan. Ik verwacht dat een top 8 haalbaar is! Er zijn weinig echt extreem stijle klimmen, dus dat is in het voordeel van onze Nederlandse trots.

Kudus ben ik gisteren in het wild tegengekomen, heb hem succesgewenst. Die man straalt van oor tot oor vanwege zijn kampioenstrui. Die gaat zeker een keer in de vlucht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Voorbeschouwing Vuelta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing Vuelta   Voorbeschouwing Vuelta Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorbeschouwing Vuelta
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» La Vuelta Espana - 2.GT (eindklassementen)
» La Vuelta Espana - 2.GT (Laatste 11 etappes)
» Voorbeschouwing 2019
» Voorbeschouwing 2020
» Voorbeschouwing 2023

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Algemeen :: Off Topic-
Ga naar: