Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Reactie adminbericht verbeterpot

Ga naar beneden 
+5
joske47
rick steggerda
Rawolf
Rico
Moragato
9 plaatsers
AuteurBericht
Moragato

Moragato


Posts : 271
Join date : 26-06-22

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 13:20:48

Aangezien ik niet kan reageren op adminberichten, maak ik hier (na vragen bij Rico) een topic over bericht: https://cyclingclassics.forumotion.com/t2513-opzet-verbeterpotsysteem 

Ik ben niet zo te spreken over dit bericht, omdat het niet overeenkomt met het reglement: 

6.3 Eindejaarsuitkering
Met ingang van 2021 zal het prijzengeld (zie punt 6.2) 2,5% gaan bedragen en zal er sprake zijn van een variabele bonus van 0,5%.
Die 0,5% wordt uitgekeerd en gebaseerd op de ontwikkeling van de teams. Heeft je team dus een sterke groei meegemaakt in een jaar doordat bijvoorbeeld de punten verdubbeld zijn, dan krijg je hier extra cash voor.  In totaal zal het geld verdeeld worden tussen de teams die hun team hebben weten te verbeteren. Voordeel hiervan is dat de 'mindere' teams die daarmee extra cash kunnen verdienen. Op deze wijze kunnen we de teams meer in balans houden. 

In een eerdere fase ben ik na navraag (bij kschiffmacher) over dit systeem gewezen op de aankondiging van dit systeem: https://cyclingclassics.forumotion.com/t1151-eindejaarsuitkering-na-jaar-4

(Note: In het voorbeeld in dit aankondigingstopic in post 2, staat zelfs een score van boven de 100%)


Ik heb hierbij logischerwijs de veronderstelling gemaakt dat het reglement en de aankondiging het volledige systeem weergaven. Dit lijkt mij vrij logisch, nu wordt er in het adminbericht van vorige week ineens gepraat over een maximum van 100%. 

Ik heb in mijn eerste weken van spelen mij de regels van dit spel goed eigen gemaakt, en daarop besloten een bepaalde tactiek te maken waarmee ik naar mijn mening de grootste stappen kon maken in het spel. Nu ben ik niet heel blij dat ik met dit bericht die tactiek aan iedereen moet vertellen, maar goed ik kan niet direct anders. 

Ik heb een tactiek aangenomen waarbij ik zo min mogelijk punten wilde halen in 2023, om in 2024 juist in te zetten op punten zodat ik een zeer grote stap kan maken in het punten percentage voor de verbeter pot. Dit zou namelijk zeer lucratief kunnen zijn, en zo zou ik in een hap 200 tot 250 miljoen kunnen verdienen. Hierop gebaseerd heb ik in de laatste maanden heel wat deals gemaakt, en heb ik proberen al mijn punten te verkopen. Van bijvoorbeeld 500 punten naar 2500 of van 200 punten naar 2500 is in percentage een gigantisch verschil, hierdoor heb ik de tactiek zelfs vrij extreem doorgezet, en heb ik nu Taaramae als mijn renner met de kans op de meeste punten in 2023. 

Nu er ineens wordt gesproken over een maximum percentage van 100%, valt mijn hele tactiek in het niet. Als ik dit eerder had geweten had ik heel anders gespeeld en zou ik ook lang niet achter alle deals staan die ik in de laatste twee tot tweeenhalve maanden heb gemaakt. 

Ik vind het dan ook niet eerlijk dat dit ineens aangepast is zonder dat dit eerder ergens anders vermeld stond en ik hier rekening mee had kunnen houden. Ik wil dan ook vragen of deze extra regel er weer uitgehaald kan worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rico

Rico


Posts : 969
Join date : 07-10-18
Location : Amersfoort

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 13:35:55

Even mijn reactie die een herhaling is van pm's die ik met Moragato heb gewisseld:

De verbeterpot is een nieuwe regel die het doel heeft om nivellering te veroorzaken. Het geld uit de pot komt uit het prijzengeld waarmee dus vooral de sterke teams geraakt worden. Dit wordt dan verdeeld onder de teams die zich procentueel verbeterd hebben, wat eenvoudiger is voor laag scorende teams dan voor hoog scorende teams.

Het invoeren van deze verbeterpot is enkele keren uitgesteld doordat door Covid we geen "normaal" startseizoen hadden. In deze periode zijn we natuurlijk wel blijven kijken naar de beste manier om dit systeem in gang te zetten en daar is de manier uit gekomen die op dit forum is gedeeld op 30 december.

Moragato heeft helemaal gelijk dat het rijkelijk laat is voor een systeem dat dit jaar ingaat om dit nog niet helemaal in het reglement te hebben staan. Ik zie dan ook enkele mogelijkheden, waarvan optie 1 mijn duidelijke voorkeur heeft.

Optie 1: We voeren het systeem in op de manier zoals gedeeld op 30 december.
Optie 2: We voeren het systeem nog een jaar later in
Optie 3: We schrappen de verbeterpot

De verbeterpot invoeren zonder het 100% verbeterings maximum is geen optie. We zijn niet op zoek naar een nieuw systeem waarbij mensen gaan jagen op een paar honderd miljoen extra, we willen juist een systeem dat op een subtiele manier er voor zorgt dat de verschillen tussen de teams wat minder snel heel groot wordt.

_________________
Manager of Liquigas
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
Rawolf

Rawolf


Posts : 467
Join date : 27-11-20

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 14:04:16

Met optie 2 en 3 benadeel je managers die hierop ingespeeld hebben nog meer. Dus morgorato zal iets minder 'verdienen ' dan hij oorspronkelijk dacht maar optie 1 lijkt me nog steeds de beste.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 467
Join date : 27-11-20

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 14:06:47

En morgarqto volgensmij is er voor jou geen ramp want ipv je hele team weer omgooien kan je het nu wat geleidelijker aanpakken en twee jaren achtereen voor een verbetering gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Moragato

Moragato


Posts : 271
Join date : 26-06-22

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 14:47:48

Rico schreef:
Even mijn reactie die een herhaling is van pm's die ik met Moragato heb gewisseld:

De verbeterpot is een nieuwe regel die het doel heeft om nivellering te veroorzaken. Het geld uit de pot komt uit het prijzengeld waarmee dus vooral de sterke teams geraakt worden. Dit wordt dan verdeeld onder de teams die zich procentueel verbeterd hebben, wat eenvoudiger is voor laag scorende teams dan voor hoog scorende teams.

Het invoeren van deze verbeterpot is enkele keren uitgesteld doordat door Covid we geen "normaal" startseizoen hadden. In deze periode zijn we natuurlijk wel blijven kijken naar de beste manier om dit systeem in gang te zetten en daar is de manier uit gekomen die op dit forum is gedeeld op 30 december.

Moragato heeft helemaal gelijk dat het rijkelijk laat is voor een systeem dat dit jaar ingaat om dit nog niet helemaal in het reglement te hebben staan. Ik zie dan ook enkele mogelijkheden, waarvan optie 1 mijn duidelijke voorkeur heeft.

Optie 1: We voeren het systeem in op de manier zoals gedeeld op 30 december.
Optie 2: We voeren het systeem nog een jaar later in
Optie 3: We schrappen de verbeterpot

De verbeterpot invoeren zonder het 100% verbeterings maximum is geen optie. We zijn niet op zoek naar een nieuw systeem waarbij mensen gaan jagen op een paar honderd miljoen extra, we willen juist een systeem dat op een subtiele manier er voor zorgt dat de verschillen tussen de teams wat minder snel heel groot wordt.

Voor de duidelijkheid, ik dacht dus gewoon dat de volledige regels bekend waren, ik wist niet dat er nog aanvullende regels bij kwamen. Het leek mij anders niet logisch dat dit in het reglement stond, en dat er een aankondigingspost was met hoe het systeem ging werken. Ik dacht juist dat het systeem er was om kleine teams een kans te geven om met tactisch spelen een stap richting de top te zetten, en hier wilde ik optimaal gebruik van maken. 

Op je laatste punt: 

Als het goed werkt, gaan er toch juist meer managers achter aan, waardoor de beloning per speler die er (vol) voor gaat weer juist wat kleiner word. Daarnaast krijg je veel handel omdat je er je team bij om moet gooien, wat mooi inspeelt op de grootste "ergernis" van inactiviteit dat blijkt uit het meldingstopic. En je krijgt juist dat kleine teams echte stappen kunnen maken waardoor het verschil tussen klein en groot kleiner kan worden. En de kleine teams een deel van het (grote) verschil in het gemiste prijzengeld ten opzichte van grote teams kunnen opvangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Moragato

Moragato


Posts : 271
Join date : 26-06-22

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 14:55:38

Rawolf schreef:
En morgarqto volgensmij is er voor jou geen ramp want ipv je hele team weer omgooien kan je het nu wat geleidelijker aanpakken en twee jaren achtereen voor een verbetering gaan.

Ik heb transfers gemaakt waar ik niet volledig achter stond op waarde, en zelfs verlies op leed, maar ik wist dat ik dit meer dan terug zou winnen bij het uitreiken van de deze verbeter pot in 2024. Met die transfers, heb ik de winst die ik nu maximaal kan halen worden die transfers misschien net ongedaan gemaakt.

Daarnaast denk ik dat ik in de eerste maand dat ik speelde (voordat ik begon met deze tactiek), in transfers al meer winst (naar mijn mening) heb gemaakt dan dat ik nu kan halen met de prijzenpot. Echter heb ik nu mijn team volledig vast gezet, en is handelen voor mij met maar een heel klein deel van de managers mogelijk omdat ik allemaal hetzelfde type renners heb. Zoals ik in de eerste post al aangaf is Taaramae nu de renner van wie ik de meeste punten verwacht in 2023, die heb ik zeer actief proberen te verhandelen in de laatste 3 weken maar daar had niemand interesse in. Als ik van deze 100% regel had geweten, had ik heel anders gespeeld en had ik doorgezet op mijn eerste maand spelen, dat is nu simpelweg niet meer mogelijk. 

Ook zijn de renners die ik nu heb (allemaal stopvergoedingen die (bijna) niet meer scoren), door deze 100% regel nog eens minder waard geworden. Renners die niet stoppen eind dit jaar had ik de hoop op te verpatsen aan iemand die mogelijk een zelfde soort tactiek als mij wilde hanteren. Ik wist al van sowieso één iemand die ook interesse had in een zelfde soort tactiek, voor na volgend jaar. Nu is dit veel minder interessant geworden en ga ik die renners dus ook veel moeilijker kwijt raken. 

Toch vind ik het ergste van dit alles nog dat een regel blijkbaar van de ene op de andere dag kan veranderen. Wat ik juist leuk vond aan het spel is dat het een lange termijn spel is en je zo tactieken kan hanteren (dit gaf ik ook aan in het meldingstopic), als een regel blijkbaar in één keer kan veranderen valt dat aspect volledig weg. Nu heb ik 2 maanden veel energie in het spel gestoken, en het is niet alleen voor niks geweest, maar zwaar in mijn nadeel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rico

Rico


Posts : 969
Join date : 07-10-18
Location : Amersfoort

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 14:59:57

We willen juist de teams belonen die door goede strategie elk jaar een stapje maken. Wk is een spel voor de lange termijn; we hopen op actieve managers, maar willen absoluut geen situatie waarbij de enige strategie wordt om 5 keer van 10 naar 1000 punten te gaan en weer terug om zo geld te sparen om daarna een gooi te doen naar de overwinning. 

Zoals ik privé al heb aangegeven, snap ik dat dit een domper voor je is, maar zoals Rawolf ook al zegt, is het ook geen straf om deze neo sale in te gaan met een topbudget en is het gaan voor 3 of 4 keer een maximale greep uit de verbeterpot ook zeer lucratief.

_________________
Manager of Liquigas
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
rick steggerda

rick steggerda


Posts : 411
Join date : 22-07-20

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 16:52:46

Zoals ik het nu begrijp komt er voor Moragato geen bevredigende oplossing, simpelweg omdat de oude constructie geen optie is. Daarmee vervallen in principe voor hem alle opties. Voor de andere spelers zal optie 1 voldoen.

Wellicht kunnen de admins in gesprek met Moragato voor een oplossing. Wellicht compensatie of een andere creatieve, eenmalige oplossing.
Terug naar boven Ga naar beneden
joske47

joske47


Posts : 708
Join date : 06-09-18

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 22:09:04

Ik ben het helemaal eens met Moragato dat dit wel heel last minute is om regels te gaan wijzigen. Op wk3 geven jullie regelmatig het advies regelwijzigingen lang op voorhand aan te kondigen om strategieën van managers niet te benadelen en iedereen de kans te geven er op in te spelen. Ik zou jullie aanraden hier hetzelfde te doen.

Optie 2 en 3 vind ik heel sneu als voorstel. Invoering is al jaren aangekondigd en nu zou je omdat er (terecht) protest komt op een last minute reglement wijziging, ineens het hele concept uitstellen of afvoeren. Waarmee je alle managers die er actief op hebben ingespeeld benadeeld.

Ik zou voor optie 4 gaan: invoeren zoals altijd aangekondigd en die 100% beperking invoeren vanaf seizoen 2025 dan kan iedereen er tijdig rekening mee houden. Mogelijk heeft Moragato daar een keer extra voordeel mee in 2024 maar zo gigantisch zal dat ook niet zijn en in mijn ogen heeft hij dat dan helemaal terecht afgedwongen door heel actief te zijn en in te spelen op het reglement dat jullie hem tot 30/12 voor ogen hebben gehouden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melvinbraam

Melvinbraam


Posts : 746
Join date : 11-09-18

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyzo 8 jan - 22:52:34

Eens met Joris. Een late wijziging in regelementen die teamplannen in de war gooien is erg ten nadele voor in dit geval Morgato. Zeker aangrijpende veranderingen moeten tijdig en met duidelijke regels aangekondigd worden. De admins zullen het spel in goede banen willen leiden en zagen mogelijk in dat sommige managers iets te veel 'profijt' van deze regel wijziging zouden maken. Daarom snap ik de aanpassing van regelementen wel. Ik denk dat we voor nu moeten accepteren dat dit te last minute gewijzigd is en vanaf volgend seizoen de max 100% in gaan voeren. In het voorbeeld is het team van SAE gebruikt met .239. In het zelfde bericht staat het volgende: Waarom delen jullie dit nu al als het pas over 2 jaar gaat spelen? Sommige managers zijn al bezig met hun team voor komend jaar. Als we het eerder zouden invoeren zou dat niet fair zijn omdat ze wellicht het jaar daarna lastiger in aanmerking komen voor de bonus. Stel het zou zo zijn dat een ploeg 50% van de verbeter pot krijgt lijkt mij ook niet de bedoeling. Mogelijk wanneer iedereen akkoord is kan bijvoorbeeld dit jaar 250% worden gebruikt.
Reactie op Rick, Een compensatie is denk ik ook geen goed idee in de vorm van een geld schenking. We hebben het al regelmatig over waarde creatie wat de economie beïnvloed. Dan lijkt mij dat in deze situatie ook geen goed idee.
Persoonlijk ben ik het er wel mee eens dat er een max percentage moet komen vanaf volgend jaar. Dat een of enkele ploegen na een seizoen 100-200 mil krijgen vind ik een te grote invloed hebben op de teams en het spel in algemene zin.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 467
Join date : 27-11-20

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyma 9 jan - 11:01:51

Ik snap het verhaal van de admins ook wel, geen limiet zou een enorme impact hebben op de tactieken. 

En denk dat Morgarato alsnog wel voordeel gaat ondervinden van zijn transfers. Alleen nu uitgespreid over meerdere jaren ipv 1 jaar.

Misschien is t mogelijk eenmalig bij invoering de limiet op 150% te leggen ipv 100% om iets tegemoet te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hapsnurkers

Hapsnurkers


Posts : 129
Join date : 17-10-22

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptyma 9 jan - 16:18:26

Het is volgens mij een situatie waar nooit iedereen tevreden gesteld kan worden, nu zijn wij Hollanders natuurlijk Kampioen Polderen en in mijn inziens moet dat hier ook gebeuren. 

Introductie is aangekondigd, dat moet doorgaan. Er zullen meer deelnemers erop in gespeeld hebben. Limiet invoeren vanaf 2024 / 2025, op die manier heeft iedereen op korte termijn gewoon kans op zijn strategie nog verzilverd te zien worden en op langere termijn komt de competitie niet in gevaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Post Forever

Peter Post Forever


Posts : 800
Join date : 26-08-18

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptydi 10 jan - 7:48:17

Eens met Hapsnurkers en Joske.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 487
Join date : 27-12-19

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptydi 10 jan - 10:26:11

Rico schreef:
De verbeterpot invoeren zonder het 100% verbeterings maximum is geen optie. We zijn niet op zoek naar een nieuw systeem waarbij mensen gaan jagen op een paar honderd miljoen extra, we willen juist een systeem dat op een subtiele manier er voor zorgt dat de verschillen tussen de teams wat minder snel heel groot wordt.
Ik kan me hier ook wel in vinden natuurlijk. Het zou niet mogelijk moeten zijn om een dusdanig groot voordeel te behalen met bewust weinig punten te halen. Een systeem dat 'slecht' spelen in de hand speelt is natuurlijk nooit gewenst. Echter was dit natuurlijk wel hoe het gecommuniceerd is, wat het lastig maakt. 

Ik zit er persoonlijk ook niet op te wachten dat Moragato de hele verbeterpot opslokt terwijl ik daar mogelijk ook een deel van kan opeisen, dat lijkt me ook niet het idee van het concept. Maar als dat zo is heeft hij goed gespeeld met de regels die bekend waren. Tevens, spelen met informatie die bekend is, is de enige zekerheid die je als manager hebt. Ik kan me dus wel vinden in de oplossing die hier wordt genoemd om de aanvulling uit te stellen zodat Moragato zijn tactiek mogelijk is (eventueel met een tijdelijk significant verhoogd plafond ofzo). Persoonlijk zou ik dit dan slechts 1 jaar uitstellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 467
Join date : 27-11-20

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptydi 10 jan - 10:44:21

Het gaat toch niet om 1 jaar maar om 2 jaar. Want Morgarato wil dit jaar zijn hele lage score neerzetten om eind volgend jaar pas daarvan te profiteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rico

Rico


Posts : 969
Join date : 07-10-18
Location : Amersfoort

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptydi 10 jan - 11:55:16


_________________
Manager of Liquigas
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
Moragato

Moragato


Posts : 271
Join date : 26-06-22

Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Emptydi 10 jan - 13:25:56

Bedankt voor het aanpassen, dan kan ik mij gaan voorbereiden op de neos Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Reactie adminbericht verbeterpot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie adminbericht verbeterpot   Reactie adminbericht verbeterpot Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Reactie adminbericht verbeterpot
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» REACTIE: Adminbericht - Eindejaarsuitkering
» Verbeterpot S6
» Adminbericht End-of-Season

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Adminberichten-
Ga naar: