Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Dubieuze transfers

Ga naar beneden 
+6
Melvinbraam
Rawolf
Koreboer
Othello
ben_pronk
Ceramiche Ariostea
10 plaatsers
AuteurBericht
Ceramiche Ariostea

Ceramiche Ariostea


Posts : 996
Join date : 26-08-18

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyzo 31 dec - 12:37:28

Ik heb even getwijfeld maar toch ga ik het kenbaar maken.  Wat mij betreft mogen de admins van zowel van WK 2 als WK 3 wat doen aan het doen aan het elkaar toe schuiven van geld van hier heb jij 40 miljoen op WK 2 dan heb jij 40 miljoen op WK3. Ik weet dat het allemaal lastig te controleren is maar hou je gewoon aan fair play spel wat hier niet het geval laat de diverse WK spellen niet door elkaar lopen, dit beïnvloed neos budgetten op een unfaire manier en er zijn voldoende spelers die deze manier van handelen niet kunnen omdat ze zich wel beperken tot 1 WK dus zorgt het voor ongelijke mogelijkheden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
ben_pronk

ben_pronk


Posts : 1049
Join date : 10-10-18
Age : 34

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyzo 31 dec - 12:45:26

Losse deals van elkaar zijn wat mij betreft niet afkeurenswaardig…daar is het waar het om gaat vind ik persoonlijk. Of er verband tussen de twee deals is kom je volgens mij niet achter
Terug naar boven Ga naar beneden
Ceramiche Ariostea

Ceramiche Ariostea


Posts : 996
Join date : 26-08-18

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyzo 31 dec - 12:53:09

Tuurlijk zijn dit losse deals en begrijp ook dat het te lastig te doorgronden is maar goed denk dat ik het spel al voldoende lang speel om te zien dat dit op zijn minst vragen doet oproepen en behoorlijk stinkt. Begrijp ook dat het niet afgekeurd gaat worden maar wil wel een beroep doen op de spelers om vanuit fairplay te onderhandelen en de diverse spellen niet door elkaar te laten lopen want dan creëer je een onwenselijke situatie
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
Othello

Othello


Posts : 289
Join date : 07-08-21

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 13:42:39

Als dit echt gebeurt, vind ik dat er direct hard ingegrepen moet worden. Zo creëer je bewust voordelen op andere spelers buiten het spel om. Je zou het ook valsspelen kunnen noemen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Koreboer

Koreboer


Posts : 58
Join date : 18-02-23

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 15:39:07

Als dit zo is vind ik dit vrij oneerlijk spel. Wat ik ook vind is dat er veel geroepen wordt op verschillende WK’s zonder iets te onderbouwen. Ik weet zeker dat deze topic niet voor mij is aangemaakt hoor. Maar ben wel benieuwd over wie dit dan wel gaat. Je kan hier dan toch ook gewoon man en paard noemen? Nu is het een kreet in een loze ruimte. 

Nogmaals als dit gebeurt vind ik dit super kwalijk hoor en goed dat dit aangehaald wordt. Maar noem dan ook de namen en deals waaraan getwijfeld wordt
Terug naar boven Ga naar beneden
Ceramiche Ariostea

Ceramiche Ariostea


Posts : 996
Join date : 26-08-18

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 15:45:31

Ik gooi mijzelf wel weer voor de trein hoor: Zelfde dag gefabriceerd namelijk 30 dec, nagenoeg hetzelfde cashbedrag, voor de vorm gooien we er wat andere renners in anders valt het wel heel erg op maar goed voor mij ligt dit er veel te dik op.

Wk2
Naar DKO: Pacher
Naar SKY: 37 miljoen + Bais


WK3
Naar DKO: 38 miljoen
Naar SKY: Taminiaux
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
Rawolf

Rawolf


Posts : 467
Join date : 27-11-20

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 16:04:25

Deze aanteiging klopt niet. Maar als er bedenkingen zijn stel ik voor dat de admins hier een mening over vormen. 

Over taminaux waren we al 2 weken bezig uireindelijk moet je er een klap op geven met de naderende transferstop deadline en hebben we via whatapp grcommuniceerd. Toevallig hadden we ook wederzijdse interesses op wk2 en zijn die deals tegelijk geplaatst.

Ik had beide deals ook los gemaakt en volgensmij is dat best logisch als je mijn toelichtingen leest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melvinbraam

Melvinbraam


Posts : 745
Join date : 11-09-18

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 17:26:02

Als de deals op beide wk's in evenwicht zijn, dan is er niks aan de hand lijkt mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ceramiche Ariostea

Ceramiche Ariostea


Posts : 996
Join date : 26-08-18

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 17:36:53

Melvinbraam schreef:
Als de deals op beide wk's in evenwicht zijn, dan is er niks aan de hand lijkt mij.
Het gaat hier niet om evenwicht want dat zal allemaal wel prima in orde zijn. Gaat mij om het misbruik maken van het spelen van meerdere WK's en het naar elkaar toeschuiven van geld kort voor de neo verkoop waarmee je de budgetten unfair beinvloed. Er is niemand die een transfer maakt die natuurlijk zegt ja we maken hier misbruik van en ja zoals eerder gezegd het is lastig hard te maken. Voor mij is dit geen fair play maar een onwenselijke situatie waar er een beroep moet worden gedaan op ieder zijn eigen moreel om dit in de toekomst te voorkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
Rawolf

Rawolf


Posts : 467
Join date : 27-11-20

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 18:26:20

Ceramiche Ariostea schreef:
Melvinbraam schreef:
Als de deals op beide wk's in evenwicht zijn, dan is er niks aan de hand lijkt mij.
Het gaat hier niet om evenwicht want dat zal allemaal wel prima in orde zijn. Gaat mij om het misbruik maken van het spelen van meerdere WK's en het naar elkaar toeschuiven van geld kort voor de neo verkoop waarmee je de budgetten unfair beinvloed. Er is niemand die een transfer maakt die natuurlijk zegt ja we maken hier misbruik van en ja zoals eerder gezegd het is lastig hard te maken. Voor mij is dit geen fair play maar een onwenselijke situatie waar er een beroep moet worden gedaan op ieder zijn eigen moreel om dit in de toekomst te voorkomen.

Je kan dat blijven herhalen maar dit was in dit geval niet zo. Voor Pacher hebben we vanalles geprobeerd met oa Mosca, Fedorov etc van mijn kant maar zo kwamen we er niet uit en heb ik uiteindelijk cash ingezet omdat ik pacher voor deze waardering graag aan mn team wilde toevoegen.

Als je je bedenkingen hebt meld je dat bij de admins en ga niet hier onrust zaaien
Terug naar boven Ga naar beneden
Ceramiche Ariostea

Ceramiche Ariostea


Posts : 996
Join date : 26-08-18

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 18:31:53

Rawolf schreef:
Ceramiche Ariostea schreef:
Melvinbraam schreef:
Als de deals op beide wk's in evenwicht zijn, dan is er niks aan de hand lijkt mij.
Het gaat hier niet om evenwicht want dat zal allemaal wel prima in orde zijn. Gaat mij om het misbruik maken van het spelen van meerdere WK's en het naar elkaar toeschuiven van geld kort voor de neo verkoop waarmee je de budgetten unfair beinvloed. Er is niemand die een transfer maakt die natuurlijk zegt ja we maken hier misbruik van en ja zoals eerder gezegd het is lastig hard te maken. Voor mij is dit geen fair play maar een onwenselijke situatie waar er een beroep moet worden gedaan op ieder zijn eigen moreel om dit in de toekomst te voorkomen.

Je kan dat blijven herhalen maar dit was in dit geval niet zo. Voor Pacher hebben we vanalles geprobeerd met oa Mosca, Fedorov etc van mijn kant maar zo kwamen we er niet uit en heb ik uiteindelijk cash ingezet omdat ik pacher voor deze waardering graag aan mn team wilde toevoegen.

Als je je bedenkingen hebt meld je dat bij de admins en ga niet hier onrust zaaien
Ja, als het jezelf betreft is het verboden om onrust te zaaien natuurlijk Very Happy.
Iets met een pot en een ketel. Het is wat mij betreft ook geen onrust zaaien maar gewoon iets aan de kaak stellen wat ik constateer en wat mijns inziens niet goed is voor de spellen. Jij mag je mening hebben natuurlijk en die zal ik zeker respecteren maar aangezien jij onderdeel bent twijfel ik aan de objectiviteit van die mening. PS ik heb het gemeld aan een van de admins. Neemt niet weg dat ik volgens mij een apart topic mag openen om het bespreekbaar te maken volgens mij. Als we nergens meer met een kritische blik naar mogen kijken zijn de spellen dood.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
Rawolf

Rawolf


Posts : 467
Join date : 27-11-20

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 18:52:57

Jij constateert niks, je doet een wilde gok.
Terug naar boven Ga naar beneden
hofsje

hofsje


Posts : 640
Join date : 28-08-18
Age : 35

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 19:24:42

We beginnen het jaar gezellig ....
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 1600
Join date : 25-08-18
Age : 37
Location : Harderwijk

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 20:43:57

Allereerst de beste wensen voor 2024!

Er is inderdaad een klacht over deze deals binnen gekomen en ik zal ons standpunt hierin kenbaar maken. 

Deals over meerdere WK's zijn simpelweg NIET toegestaan. In de geest van het spel mogen dergelijke deals gewoonweg niet gemaakt worden omdat niet iedereen meerdere WK's speelt en daarbij mogelijke belangenverstrengeling kan plaatsvinden. Dit is niet in de geest van het spel en derhalve niet wenselijk.

Laat onverlet dat dit soort deals heel erg lastig tegen te houden zijn. Immers, kijkend naar deze twee deals dan zouden we zonder elkaar nooit afkeuren omdat ze keurig in balans zijn. Wel valt op dat de deals binnen 2 seconden na elkaar zijn geplaatst. Daar zit natuurlijk een bepaalde schijn die je als speler niet tegen wilt hebben. Omdat dit ook zo vlak voor de neo verkoop gebeurd is, heeft het nu de schijn dat er heen en weer nog wat geld toegeschoven wordt, een onwenselijke situatie als je van het slechte uitgaat.

In deze situatie hebben we besloten de deal niet af te keuren omdat deze niet uit evenwicht is. Wel geven we hierbij aan dat als een dergelijke constructie plaatsvindt en het effect ervan erg groot is, wij nog steeds gerechtigd zijn de deal te cancelen als er onvoldoende motivatie is. Wij kunnen tevens vragen om een dergelijke onderhandeling openbaar te maken aan ons als er onvoldoende vertrouwen in een situatie is. We hopen echter dat iedereen in de geest van het spel zal handelen en dat bovenstaande niet voor zal komen.

Gr,
admins
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
BryanC

BryanC


Posts : 546
Join date : 11-09-18
Age : 25
Location : Beilen

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptyma 1 jan - 23:38:43

Wat laat je je weer kennen Markie. Dit heeft absoluut niks met elkaar te maken. Ik zit op beide wks al weken achter Taminiaux aan (kan ook door ppf bevestigd worden op wk2). Ik reageerde vrij laat op de wk2 interesse op mijn tl, hierdoor kwamen we over zijn interesses op wk2 ook in gesprek waardoor de beide onderhandelingen simultaan verliepen. Je mag al onze gesprekken teruglezen. 
Inderdaad wel grappig dat het om ongeveer hetzelfde bedrag ging maar is echt een foute analyse van je.

Zijn er nog meer voorbeelden om je betoog kracht bij te zetten mark? Of was het echt puur en alleen deze deal van Jonatan en mij en de wilde gok die jij daaraan verbonden hebt? Mocht dit daadwerkelijk gebeuren en je met talloze voorbeelden kon komen was dit natuurlijk echt kwalijk. Maar nu maak je het lekker persoonlijk naar ons toe en lijkt het me geen bredere discussie op het forum waard als dit echt de enige deal is waarbij het je is opgevallen? 

Overigens waren we het met de ene deal eens en hebben we toen overlegd over de andere deal. Toen we het daarover eens waren heb ik beide gepost. Vandaar de 2 seconde. Ik vond het wel grappig om ze in exact dezelfde seconde te plaatsen vandaar dat ik ze eerst had getypt en toen zsm na elkaar verstuurde. Mn trage vingers deden er alleen 2 seconde over bleek later 😂

Ben ik weer eens lekker ouderwets aan het handelen krijg je dit gezeik weer 😂😂
Moet wel eerlijk bekennen dat ik wk de laatste jaren in fases van activiteit (qua onderhandelen) heb gespeeld en dat er dan vaak weer wat gemiept werd waardoor mijn zin om door te gaan met de activiteit weer wat afnam. Maargoed ik zal mn activiteit van de laatste tijd gewoon behouden zeker met de neosale in aantocht. 

Verder een gelukkig nieuw jaar, kusjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 486
Join date : 27-12-19

Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Emptydi 2 jan - 8:55:02

kschiffmacher schreef:
Allereerst de beste wensen voor 2024!

Er is inderdaad een klacht over deze deals binnen gekomen en ik zal ons standpunt hierin kenbaar maken. 

Deals over meerdere WK's zijn simpelweg NIET toegestaan. In de geest van het spel mogen dergelijke deals gewoonweg niet gemaakt worden omdat niet iedereen meerdere WK's speelt en daarbij mogelijke belangenverstrengeling kan plaatsvinden. Dit is niet in de geest van het spel en derhalve niet wenselijk.

Laat onverlet dat dit soort deals heel erg lastig tegen te houden zijn. Immers, kijkend naar deze twee deals dan zouden we zonder elkaar nooit afkeuren omdat ze keurig in balans zijn. Wel valt op dat de deals binnen 2 seconden na elkaar zijn geplaatst. Daar zit natuurlijk een bepaalde schijn die je als speler niet tegen wilt hebben. Omdat dit ook zo vlak voor de neo verkoop gebeurd is, heeft het nu de schijn dat er heen en weer nog wat geld toegeschoven wordt, een onwenselijke situatie als je van het slechte uitgaat.

In deze situatie hebben we besloten de deal niet af te keuren omdat deze niet uit evenwicht is. Wel geven we hierbij aan dat als een dergelijke constructie plaatsvindt en het effect ervan erg groot is, wij nog steeds gerechtigd zijn de deal te cancelen als er onvoldoende motivatie is. Wij kunnen tevens vragen om een dergelijke onderhandeling openbaar te maken aan ons als er onvoldoende vertrouwen in een situatie is. We hopen echter dat iedereen in de geest van het spel zal handelen en dat bovenstaande niet voor zal komen.

Gr,
admins

Sluit ik me vanuit wk3 bij aan. Bij ons is het tevens in de reglementen opgenomen. Dit is echter erg lastig te handhaven. Zoals Bryan en Rawolf aangeven raak je ook vaak in gesprek over andere wk's als je aan het handelen bent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Dubieuze transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dubieuze transfers   Dubieuze transfers Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dubieuze transfers
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 8. Transfers
» De transfers
» Transfers 2024
» Transfers 2021
» Transfers 2019

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Algemeen :: Algemeen Forum-
Ga naar: