Cycling Classics

cycling classics

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  Stopvergoeding  

Share | 

Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2

Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Ceramiche Ariostea

PostSubject: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sat 6 Oct - 11:07:03

Beste deelnemers,

Seizoen 1 loopt langzaam op zijn eind. Na een roerig 1e jaar van WK 2 met heel veel wijzigingen onder de deelnemers en admins hopen we dat WK 2 in een rustiger vaarwater is gekomen. Hopelijk blijft het zo en kunnen we langzaam naar seizoen 2 gaan kijken. Graag zouden wij ook jullie input willen hebben met ideeën en spelaanpassingen om het spel te verbeteren zodat we met zijn alleen plezier aan dit spel blijven hebben en vol goede moed seizoen 2 kunnen gaan opstarten.

Alles ideeën en spelaanpassingen zijn welkom en zullen serieus beoordeeld worden door de admins om mogelijk dit spel te verbeteren dus laat je horen.

Namens de admins Ariostea

Last edited by Ceramiche Ariostea on Thu 11 Oct - 21:22:35; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
Teela

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sat 6 Oct - 20:01:18

1.)
Zou mooi zijn wanneer je naast actuele team voor de lopende periode ook je actuele team kunt zijn voor de komende periode, maar daarbij ook aangeeft hoeveel geld er beschikbaar is, dit kan wellicht van waarde zijn in de onderhandeling.

2.)
Ik vind de avatars echt heel cool (complimenten aan Jorrik?) en wellicht geeft dit een mogelijkheid, wat truien in het spel te brengen:

- Gele trui voor de Leider in het AK na iedere periode bepaald

- Groene trui voor de leider voor degene die de voorgaande periode heeft gewonnen

- Uiteraard Regenboogtrui voor degene die dit jaar heeft gewonnen

3.)
Mocht er teveel inflatie zijn binnen de economie, dan zou er natuurlijk ook geld uit het spel gehaald kunnen worden, wat terugvloeit in de spelkas, hieruit kunnen dan de werkzaamheden betaald worden die door de vrijwilligers worden gedaan. In een ander topic werd net zoiets geschreven als probleem in WK1.

Bijvoorbeeld: Dividend belasting; Contributie per aantal renners/ periode, notariskosten bij transfers etc.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t296-actueel-team-kelme#17 Online
Flowtosti

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sat 6 Oct - 20:16:30

Invoeren van een draft-systeem voor de neo’s, zoals in Amerikaanse sportcompetities.

Het team/manager die als laatste eindigt, heeft de eerste keuze bij de neo-draft. Een na laatste dan tweede keuze enz.

Op deze manier blijven de teams over langere tijd beter in balans. Niet de beste teams met het meeste prijzengeld en beste renners kopen dan de beste neo’s, maar deze worden ‘eerlijker’ verdeeld.

Je zou moeten kijken naar hoe dan precies. Bijvoorbeeld dat alle teams er een mogen kiezen en daarna volgens neoverkoop met opbieden als op een veiling.

Zou zelfs al dit jaar kunnen, maar dat is wellicht niet fair aangezien velen aan het sparen zijn geweest en dan toch MvdP en evenepoel aan hun neus voorbij zien gaan.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
kunske

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 8:59:31

- Het jeugdrenner idee is altijd goed. Het idee van scouten en je hebt een voordeel om de renner te kopen later bij de neo verkoop. Als je het geld natuurlijk hebt om hem aan te trekken. Daarbij ook zeggende of we hetzelfde gaan hanteren als bij wk1?

Nu wil ik dit misschien nog wel eens uitbreiden wat het scouten ten goede komt en wat hier ook weer een nieuwe dimensie aan geeft.Als we bij de jeugdrenners ook eens punten gaan scoren aan de hand van jeugd koersen. Dan moeten we wel goed aangeven welke koersen hier aan meedoen en bij ons op de kalender komen. Het prijzengeld dient dan wel een stuk lager te liggen dan bij de profs.Hierdoor kun je wel al wat extra geld verdienen met de jeugdrenners. I.p.v. alleen de neo verkoop.

Het kost wel wat extra werk maar denk dat er wel genoeg mensen zijn die hierbij willen helpen. Hierdoor wordt er toch al extra gescout bij de jeugdrenners en kan het toch nog wat opleveren.

Dat is voorlopig mijn eerste idee wat ik had.
Back to top Go down
View user profile
FaustoCoppi

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 10:52:53

Flowtosti wrote:
Invoeren van een draft-systeem voor de neo’s, zoals in Amerikaanse sportcompetities.

Het team/manager die als laatste eindigt, heeft de eerste keuze bij de neo-draft. Een na laatste dan tweede keuze enz.

Op deze manier blijven de teams over langere tijd beter in balans. Niet de beste teams met het meeste prijzengeld en beste renners kopen dan de beste neo’s, maar deze worden ‘eerlijker’ verdeeld.

Je zou moeten kijken naar hoe dan precies. Bijvoorbeeld dat alle teams er een mogen kiezen en daarna volgens neoverkoop met opbieden als op een veiling.

Zou zelfs al dit jaar kunnen, maar dat is wellicht niet fair aangezien velen aan het sparen zijn geweest en dan toch MvdP en evenepoel aan hun neus voorbij zien gaan.

Ik ben persoonlijk juist niet van een draft. Ieder jaar heb je wel 2 a 3 renners die er echt bovenuit steken. Ik vind het dan wel erg makkelijk voor de laatste om zo steeds de beste op te pikken. Daarnaast zijn alle teams die ook hebben geïnvesteerd in oudere direct negatief beïnvloed. Zo heb ik bijvoorbeeld volgend jaar veel mensen die zullen stoppen.

Alle teams die dan enorm veel jonge renners hebben, die op dit moment nog niet veel scoren, gaan hier enorm veel voordeel uit halen dan.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 11:55:17

Misschien zou je een soort van voorspel competitie gaan houden. Ik zou dan alleen de WT-koersen nemen om het niet te groot te maken. Daar is dan een klein prijsje mee te winnen.

Verder ben ik niet de grootste voorstander van de jeugdrenners, maar ik zie wel iets in het plan van Kunske om die ook geld te kunnen laten genereren. Je zou hen bijvoorbeeld 10% van de normale bedragen kunnen laten winnen en ook hier alleen de grote koersen laten meetellen.

Is er iets mogelijk om de grootste stijger te belonen? Dat zou zowel voor de ploeg als voor de renner kunnen gelden. Zelfde idee zou je ook kunnen gebruiken voor de beste neo.

Back to top Go down
View user profile
joske47

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 12:07:13

FaustoCoppi wrote:
Flowtosti wrote:

Ik ben persoonlijk juist niet van een draft. Ieder jaar heb je wel 2 a 3 renners die er echt bovenuit steken. Ik vind het dan wel erg makkelijk voor de laatste om zo steeds de beste op te pikken. Daarnaast zijn alle teams die ook hebben geïnvesteerd in oudere direct negatief beïnvloed. Zo heb ik bijvoorbeeld volgend jaar veel mensen die zullen stoppen.

Alle teams die dan enorm veel jonge renners hebben, die op dit moment nog niet veel scoren, gaan hier enorm veel voordeel uit halen dan.

Ik kan FaustoCoppi hierin volgen. Wat is de waarde van geld dan nog als je pas vanaf de 31e neo kan gaan bieden? Je geeft degenen die vanonder eindigen enorme cadeaus dat lijkt me wel wrang voor degenen die bovenaan eindigen. Uiteindelijk moet goed management toch niet afgestraft worden. Misschien kan dit draftsysteem gecombineerd worden met het jeugdrennersidee. Ieder jaar een draft met jeugdrenners en dan kan krijg je later een percentage van de verkoop. Zo is er toch een compensatie om zwakkere teams te helpen maar ook niet te drastisch...
Back to top Go down
View user profile
Flowtosti

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 12:14:08

Tja. Als je vanuit individuele (top)teams denkt heb je als topteam misschien nadeel inderdaad. Als je even niet alleen aan jezelf denkt maar aan het spel blijft alles wat beter in balans. Nu zijn de teams met Sagan en Valverde toch ook de sterkste? Dat heeft toch niets met management te maken?

Kijk hoe scheef de teams op wk1 ondertussen zijn. Dat gaat hier anders ook gebeuren als je daar niet wat op bedenkt. Een draftsysteem is een mogelijkheid. Ook hier zou je nog over de vorm en uitvoering na kunnen denken.

Maar goed. Het is een ideeentopic en niet per se discussie. Wie de schoen past trekt hem aan
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
joske47

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 12:20:40

Hervormen van het deadlinesysteem. Om te kunnen bieden moet je je kunnen vrijmaken op avonden tijdens de week. Voor mezelf is dit vaak niet gemakkelijk. Vorig jaar heb ik geen enkele neo gekocht en ook bij de gewone verkoop niet heel veel zelf mee kunnen bieden wat ik toch wel een nadeel vond. De oplossing is dan je biedingen aan een bevriende manager geven, maar dit is in praktijk ook niet altijd even gemakkelijk. Je moet iemand vinden die wel tijd heeft en ook niet in dezelfde renner interesse heeft. Ook was het als nieuweling moeilijk om bedragen in te schatten. Ik heb de indruk dat in de praktijk vaak maar een beperkt aantal managers aan het bieden is en deze kunnen dan soms een koopje doen.
Mijn alternatief voor de neoverkoop zou het volgende zijn gebaseerd op het wielermaster cq spel (forum wielerflits):
Stap 1: bepaal het aantal biedrondes en verdeel de neo's hierover. Bv 2 weken in december geeft 14 dagen, stel 70 neo's dat is 5 neo's per dag/biedronde.

Stap 2: iedere manager stuurt zijn biedingen door naar een administrator, deze administrator heeft zijn biedingen al naar een andere administrator gestuurd.

Stap 3: de winnende biedingen worden gepresenteerd en de volgende biedingsronde kan beginnen.

Op deze manier kan iedereen makkelijk meebieden en zijn er geen koopjes of gemiste kansen.
Er zijn dan nog een paar details die ingevuld moeten worden. Mag je bijvoorbeeld boven je budget bieden. Ik zou dit toestaan zodat je op iedere renner een fair bod kan doen. Ik zou dan je neo's rangschikken op hoe graag je ze wil en als je dan op 2 het hoogste bod hebt maar slechts 1 kan betalen zal degene met je hoogste prioriteit aangetrokken worden. Andere neo gaat dan naar het 2e hoogste bod enzoverder. Wat bij een exact gelijk bod: tweede biedingsronde. Mogelijk vergeet ik nog praktische problemen.
Back to top Go down
View user profile
joske47

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 12:24:48

Flowtosti wrote:
Tja. Als je vanuit individuele (top)teams denkt heb je als topteam misschien nadeel inderdaad. Als je even niet alleen aan jezelf denkt maar aan het spel blijft alles wat beter in balans. Nu zijn de teams met Sagan en Valverde toch ook de sterkste? Dat heeft toch niets met management te maken?

Kijk hoe scheef de teams op wk1 ondertussen zijn. Dat gaat hier anders ook gebeuren als je daar niet wat op bedenkt. Een draftsysteem is een mogelijkheid. Ook hier zou je nog over de vorm en uitvoering na kunnen denken.

Maar goed. Het is een ideeentopic en niet per se discussie. Wie de schoen past trekt hem aan

Ik ken de situatie bij wk1 niet maar je zal wel een punt hebben. Maar dat de situatie nu al wat scheef is, lijkt me eerder een gevolg van de draft van vorig jaar waarbij de oudste managers de eerste keuzes kregen en de toprenners onder hun verdeeld hebben. Zelf vond ik dat nogal bitter dus ga ik er nu ook niet voor pleiten...Ik sta trouwens redelijk onderaan de rangschikking dus voor mij zou het wel een voordeel zijn hoor Wink
Back to top Go down
View user profile
FietsPanKrukVor

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 13:18:52

Het lijkt mij dat er ook tegen argumenten op de ideeen gegeven mogen worden?

Maar ik ben iig ook tegen de draft; Sagan is in dit spel pas vrij laat gekozen door de opzet van de draft op het begin van dit spel. Met Valverde ga je ook geen 4 jaar meer blijven winnen natuurlijk. Met een draft systeem haal je en het leukste aspect van het spel weg (de neos), je haalt de waarde van geld weg (en dus ook van prijzengeld en stoppers waar sommige hun huidige strategie op bouwen), je haalt deels de waarde van handelen weg (op WK1 degene die de topbudgetten hebben zijn vaak teams die bovenaan eindigen maar ook die hun deals het hele jaar afstemmen op de neo verkoop, je haalt de economie onderuit er gaat immers pak m beet zo n 2-3 miljard minder het spel uit. Je beloond mismanagement, je kan het kut doen en nog krijg je een absolute topper in je schoot geworpen. Het is voordeliger om laatste te worden dan om bijv 25e te worden, wat de transfermarkt weer kan beoordelen dat kleine teams hun puntenpakkers (te goedkoop) weg gaan doen, en uiteindelijk kan er toch maar 1tje laatste en op een na laatste worden.

Het verschil tussen grote teams en kleine teams gaat er sowieso komen er is ook kennis verschil tussen managers. Stel over 2-3 jaar komt er een nieuwe manager in een van de slechtste teams dan heeft hij een achterstand, maar deze kan ook als doel stellen zich zelf op te werken, als hij het 1e jaar 30e word kan hij als doel hebben 28e worden als hij 1000 punten heeft gehaald kan hij als doel hebben 1200 punten te halen etc. Niet voor iedereen hoeft het doel te zijn meteen te winnen. Ik ben best voor kleinere verschillen tussen groot en klein maar niet voor mismanagement belonen, ik zou dan bijv eerder prijzengeld afschaffen en gewoon iedereen het gemiddelde bedrag per periode uitkeren.

Editoverigens is de nieuwe manier van prijzengeld in het voordeel van de kleine teams. Het is veel makkelijker om met een klein team procentueel te groeien in punten dan met een groot team.
Back to top Go down
View user profile
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 13:42:07

Bij de neo's ben ik ook tegen een draft bij de toppers.
Wat misschien wel kan is een draft doen op de 2e dag (nadat de toppers er dus uit zijn) van de neo sale. Dat er dan geen deadlines mogen worden gemaakt, maar dat er een draft komt met de overgebleven renners. Op deze manier kunnen de wat mindere teams iets dichterbij komen door de wat betere subtopper in te lijven. Ik vind echter wel dat er dan wel 10m (of iets dergelijks) uit moet gaan bij alle teams die mee willen doen aan die draft. Anders gaat de economie weer wat verschuiven doordat er minder geld de game verlaat. Moet nog wel even gekeken worden of deze draft dan ook gaat zijn voor managers die op de eerste dag al 3 neo's hebben binnengehaald.

Als er echt graag een draft gedaan wil worden en bovenstaand idee niet in goede armen ontvangen wordt, vind ik dat het bij de opleidingsrenners wel via een draft systeem gedaan mag worden. Vind sowieso de opzet van wie het eerst op enter kan drukken op een bepaald tijdstip krijgt de beste opleidingsrenner niet echt een goede opzet. Iedereen kent en wil evenepoel wel, maar degene die als eerst op enter drukt krijgt hem. Dan beloon je eigenlijk niet iemand voor wielerkennis of strategie waar dit spel wel voor bedoeld is. Ik stel dus voor om de eerste 30-35 opleidingsrenners via de draft te laten (zodat de nu al bij iedereen bekende jeugdrenners er uit gaan) en het vervolgens vrij te houden voor iedereen.
Back to top Go down
View user profile
Casperge 2

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 14:21:39

Flowtosti wrote:

Bij het begin koste Sagan 16 van de 20 beschikbare punten, dus je hield dan maar 4 over. Natuurlijk is hij de beste renner. De rest van het team is daardoor minder sterk. Valverde heb ik nu zelf, maar ik zou hem blind ruilen voor Bernal die veel langer meekan en ook waardevoller is op dit moment denk ik. Het team dat het laatste koos in de eerste ronde kon als eerste kiezen in de 2e ronde. Daardoor haalde hij Aru en Landa binnen, geen slechte keuze maar omdat ze beiden een off-jaar hadden pakte het nog niet goed uit.
De situatie op WK-1 is zo scheef omdat het spel al meer dan 15 jaar loopt en er vroeger opleidingsploegen waren waardoor renners niet in de draft kwamen maar direct aangekocht konden worden. De zwakkere teams hadden vaak inaktieve managers en werden daardoor ook steeds zwakker. Wel kan je investeren in een jong team wat er pas over een paar jaar uitkomt.

Joske er zijn mogelijk wel mensen die voor je willen bieden, eventueel op WK-1 die een ander schema aanhouden. Het nadeel is dat je niet kan inspelen op mogelijk hogere of lagere prijzen dan gedacht. Vergeet hoe de neo-verkoop vorig jaar ging dat zal dit jaar anders gaan, want vorig jaar ging het voornamelijk om de teams op te bouwen.
Back to top Go down
View user profile
Mitrohimovic

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 14:33:56

FietsPanKrukVor wrote:

Maar ik ben iig ook tegen de draft; Sagan is in dit spel pas vrij laat gekozen door de opzet van de draft op het begin van dit spel. Met Valverde ga je ook geen 4 jaar meer blijven winnen natuurlijk. Met een draft systeem haal je en het leukste aspect van het spel weg (de neos), je haalt de waarde van geld weg (en dus ook van prijzengeld en stoppers waar sommige hun huidige strategie op bouwen), je haalt deels de waarde van handelen weg (op WK1 degene die de topbudgetten hebben zijn vaak teams die bovenaan eindigen maar ook die hun deals het hele jaar afstemmen op de neo verkoop, je haalt de economie onderuit er gaat immers pak m beet zo n 2-3 miljard minder het spel uit. Je beloond mismanagement, je kan het kut doen en nog krijg je een absolute topper in je schoot geworpen. Het is voordeliger om laatste te worden dan om bijv 25e te worden, wat de transfermarkt weer kan beoordelen dat kleine teams hun puntenpakkers (te goedkoop) weg gaan doen, en uiteindelijk kan er toch maar 1tje laatste en op een na laatste worden.

Het verschil tussen grote teams en kleine teams gaat er sowieso komen er is ook kennis verschil tussen managers. Stel over 2-3 jaar komt er een nieuwe manager in een van de slechtste teams dan heeft hij een achterstand, maar deze kan ook als doel stellen zich zelf op te werken, als hij het 1e jaar 30e word kan hij als doel hebben 28e worden als hij 1000 punten heeft gehaald kan hij als doel hebben 1200 punten te halen etc. Niet voor iedereen hoeft het doel te zijn meteen te winnen. Ik ben best voor kleinere verschillen tussen groot en klein maar niet voor mismanagement belonen, ik zou dan bijv eerder prijzengeld afschaffen en gewoon iedereen het gemiddelde bedrag per periode uitkeren.

Editoverigens is de nieuwe manier van prijzengeld in het voordeel van de kleine teams. Het is veel makkelijker om met een klein team procentueel te groeien in punten dan met een groot team.

Het dikgedrukte gedeelte: Niet helemaal mee eens, ik denk dat managers ook zelf wel kunnen bedenken hun toptalenten of puntenpakkers te goedkoop weg te gaan doen, want het is niet zo dat een toptalent dat gat dan weer kan opvullen. We hebben het maar over 1 renner per draft he. Om Saeco van Kelvin maar als voorbeeld te nemen, stel hij doet Uran voor te weinig weg en hij behaalt daardoor de laatste plaats en dus Evenepoel(of VD Poel, maakt niet echt uit), dan heeft hij daar niet per definitie profijt van, aangezien Evenepoel de eerste paar jaar echt nog geen ontzettend hoog aantal punten gaat pakken. Daarnaast kunnen andere managers daar weer van profiteren van het onderwaarderen van een prijs door renners goedkoop op te pikken, waardoor dat dus ook wordt afgewogen. 

Mocht het dan nog steeds niet eerlijk zijn, kan er ook bepaald worden om met draftplekken te onderhandelen. Dan kun je renners(of geld) ruilen voor een draftplek, waardoor dat ook in evenwicht komt.

Ik vind het draftsysteem dus helemaal geen slecht idee maar als het ingevoerd wordt moet het wel duidelijk worden opgesteld.
Back to top Go down
View user profile
FaustoCoppi

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 14:57:25

Mitrohimovic wrote:
FietsPanKrukVor wrote:

Het dikgedrukte gedeelte: Niet helemaal mee eens, ik denk dat managers ook zelf wel kunnen bedenken hun toptalenten of puntenpakkers te goedkoop weg te gaan doen, want het is niet zo dat een toptalent dat gat dan weer kan opvullen. We hebben het maar over 1 renner per draft he. Om Saeco van Kelvin maar als voorbeeld te nemen, stel hij doet Uran voor te weinig weg en hij behaalt daardoor de laatste plaats en dus Evenepoel(of VD Poel, maakt niet echt uit), dan heeft hij daar niet per definitie profijt van, aangezien Evenepoel de eerste paar jaar echt nog geen ontzettend hoog aantal punten gaat pakken. Daarnaast kunnen andere managers daar weer van profiteren van het onderwaarderen van een prijs door renners goedkoop op te pikken, waardoor dat dus ook wordt afgewogen. 

Mocht het dan nog steeds niet eerlijk zijn, kan er ook bepaald worden om met draftplekken te onderhandelen. Dan kun je renners(of geld) ruilen voor een draftplek, waardoor dat ook in evenwicht komt.

Ik vind het draftsysteem dus helemaal geen slecht idee maar als het ingevoerd wordt moet het wel duidelijk worden opgesteld.

Maar dan gaat toch niemand meer oude renners willen halen, tenminste niet degene die goed scoren.
Want daardoor kom je te hoog op de lijst en het prijzengeld dat ze bij elkaar halen voor je zal je geen 10 plekken kunnen laten stijgen, terwijl ze je dit wel kunnen laten verliezen.
Kortom degene met iemand als een Valverde die komt er niet "vanaf" levert er enorm veel plekken voor in. Tenzij je hem dus veel te goedkoop laat gaan. Want als je weet dat diegene nog maar 1 jaar doorgaat is dat wel op langer termijn het beste zo snel mogelijk van diegene af te komen.

Daarnaast krijg je op deze manier dus meer statische teams. Want die oudere renners, zeker degene die nog scoren, zullen dus of niet vertrekken of veel te goedkoop. Waardoor je of minder transfers krijgt of je markt gaat instorten.
Back to top Go down
View user profile
kschiffmacher

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 15:03:15

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een Draft. Puur om het idee dat je inderdaad een heel scheef beeld krijgt en eventueel slecht management kan bevoordelen. Overigens kun je ook een hoop pech hebben natuurlijk. Er zijn een hoop teams die inkopen met oog op de NEO's. Door met drafts te gaan werken, ga je hun tactiek de nek omdraaien wat m.i. niet fair is.

Om ervoor te zorgen dat mindere teams een steuntje in de rug krijgen, kunnen we wel het WK1 systeem aanhouden waarin het loont om je je steeds te verbeteren.

Ik heb op Wk1 het slechtste team, dus ook daar sta ik onderaan Rolling Eyes Rolling Eyes Maar ik ga daar wel na dit jaar ongeveer 35 miljoen krijgen omdat mn team zich fors heeft verbetert tov. vorig jaar. Daarmee kan ik in ieder geval iets doen met de NEO verkoop en heb ik toch een klein voordeeltje zonder dat de hele markt in elkaar stort.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Ceramiche Ariostea

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 15:40:48

kschiffmacher wrote:
Persoonlijk ben ik geen voorstander van een Draft. Puur om het idee dat je inderdaad een heel scheef beeld krijgt en eventueel slecht management kan bevoordelen. Overigens kun je ook een hoop pech hebben natuurlijk. Er zijn een hoop teams die inkopen met oog op de NEO's. Door met drafts te gaan werken, ga je hun tactiek de nek omdraaien wat m.i. niet fair is.

Om ervoor te zorgen dat mindere teams een steuntje in de rug krijgen, kunnen we wel het WK1 systeem aanhouden waarin het loont om je je steeds te verbeteren.

Ik heb op Wk1 het slechtste team, dus ook daar sta ik onderaan Rolling Eyes Rolling Eyes Maar ik ga daar wel na dit jaar ongeveer 35 miljoen krijgen omdat mn team zich fors heeft verbetert tov. vorig jaar. Daarmee kan ik in ieder geval iets doen met de NEO verkoop en heb ik toch een klein voordeeltje zonder dat de hele markt in elkaar stort.

Zit nog steeds te wachten op een bedankje na mijn geweldige aankoop van Jelle Vanendert Wink
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
kschiffmacher

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 15:41:59

Ceramiche Ariostea wrote:
kschiffmacher wrote:

Zit nog steeds te wachten op een bedankje na mijn geweldige aankoop van Jelle Vanendert Wink

Je hebt Van Poppel nog niet aangeboden aan me? :-P Nee hoor, goed gedaan!
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Glomser

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 15:49:39

joske47 wrote:
Hervormen van het deadlinesysteem. Om te kunnen bieden moet je je kunnen vrijmaken op avonden tijdens de week. Voor mezelf is dit vaak niet gemakkelijk. Vorig jaar heb ik geen enkele neo gekocht en ook bij de gewone verkoop niet heel veel zelf mee kunnen bieden wat ik toch wel een nadeel vond. De oplossing is dan je biedingen aan een bevriende manager geven, maar dit is in praktijk ook niet altijd even gemakkelijk. Je moet iemand vinden die wel tijd heeft en ook niet in dezelfde renner interesse heeft. Ook was het als nieuweling moeilijk om bedragen in te schatten. Ik heb de indruk dat in de praktijk vaak maar een beperkt aantal managers aan het bieden is en deze kunnen dan soms een koopje doen.
Mijn alternatief voor de neoverkoop zou het volgende zijn gebaseerd op het wielermaster cq spel (forum wielerflits):
Stap 1: bepaal het aantal biedrondes en verdeel de neo's hierover. Bv 2 weken in december geeft 14 dagen, stel 70 neo's dat is 5 neo's per dag/biedronde.

Stap 2: iedere manager stuurt zijn biedingen door naar een administrator, deze administrator heeft zijn biedingen al naar een andere administrator gestuurd.

Stap 3: de winnende biedingen worden gepresenteerd en de volgende biedingsronde kan beginnen.

Op deze manier kan iedereen makkelijk meebieden en zijn er geen koopjes of gemiste kansen.
Er zijn dan nog een paar details die ingevuld moeten worden. Mag je bijvoorbeeld boven je budget bieden. Ik zou dit toestaan zodat je op iedere renner een fair bod kan doen. Ik zou dan je neo's rangschikken op hoe graag je ze wil en als je dan op 2 het hoogste bod hebt maar slechts 1 kan betalen zal degene met je hoogste prioriteit aangetrokken worden. Andere neo gaat dan naar het 2e hoogste bod enzoverder. Wat bij een exact gelijk bod: tweede biedingsronde. Mogelijk vergeet ik nog praktische problemen.

Op zich vind ik ook dat je iets moet doen aan het verplicht zijn om aanwezig te zijn bij het bieden. Ik zie echter ook problemen bij dit systeem. Nu ziet een ieder al wat boden en kun je daar nog op anticiperen en dat kan bij blinde biedingen niet. Je kan dat ondervangen door te stellen dat een bod minimaal 24 uur moet staan en na 24 uur ook automatisch het hoogste bod is. Dan kan een ieder bieden op een moment dat het uitkomt en niet verplichtend op een avond.

Ikzelf ben juist in die periode vaak 's avonds aan het werk en kan daarom niet meebieden en dat zou met een tijdslimiet van 24 uur wel mogelijk zijn. Het is dus ook een veel eerlijker systeem.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 15:53:59

FietsPanKrukVor wrote:
Met een draft systeem haal je het leukste aspect van het spel weg (de neos)

Dit is jouw mening. Ikzelf vind het zo ongeveer het meest vreselijke moment van dit spel. Je wordt verplicht om in je privéleven op te stellen als een aso en het levert een enorme berg aan stress op (voor mij in elk geval) Ikzelf zou dit onderdeel het liefste volledig afschaffen, maar begrijp dat dit niet echt een goede oplossing is.
Back to top Go down
View user profile
Teela

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 16:40:56

Vind het huidige veilingsysteem onder de loep nemen ook wel de moeite waard.
1. Biedingsrondes goed idee.
2. Minimaal x tijd om na het laatste bid nog te reageren. Dit zou ook kunnen met de laatste drie die nog in de race zitten na een tweede biedingsrinde. Persoonlijk heb ik heen idee hoeveel er geboden wordt op welke renner, daarmee bestaat de kans dat ik veelste veel betaal. Verplicht je minder mensen zo om op een bepaald tijdstip achter de laptop te zitten terwijl diegene misschien wel andere verplichtingen heeft.

Sent from Topic'it App
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t296-actueel-team-kelme#17 Online
hofsje

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 7 Oct - 18:43:04

vind zelf de neo's hoe het de afgelopen jaren is gegaan prima
zelf kun je ook gewoon voor de neo's een deadline zetten als je maar op tijd bent met plaatsen met renner en bod ,dan zeg ik liever houden zoals het nu is
draftrondes is gwn niks
Back to top Go down
View user profile
Queso

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 4:50:14

Hoewel ik de draft begin dit seizoen erg leuk vond ben ik er ook geen voorstander van voor de NEOs. Dit lijkt me een te groot voordeel geven aan de teams dit lager gescoord hebben.

Wel ben ik er groot voorstander van om het biedingen systeem om te gooien. Het verplicht bieden op avonden tussen 19u-21u is voor mij bijna niet te doen. Ik woon in Thailand en het is daarom voor mij midden in de nacht. Gelukkig ben ik niet de enige die de huidige opzet niet ideaal vind.

Een blinde bieding lijkt mij inderdaad een betere optie waarbij je uiteraard wel gewoon een deadline kan zetten waarop je bieding binnen moet zijn.

Overigens vind ik het voorstel van Teela met betrekking op de leiderstruien een erg leuk voorstel. Heeft geen grote invloed op het spel maar geeft wel wat extra prestige aan het winnen van het seizoen, leiden van het klassement etc.
Back to top Go down
View user profile
Jorik112

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 9:46:43

Leiderstruien zijn inderdaad leuk en ook wel te realiseren, maar zolang het avatar idee nog niet door iedereen is overgenomen, voel ik daar niet zo veel voor.

Over de draft. In de NBA heeft men lottery kicks. Dat houdt in dat de laatste 8 teams allemaal kans maken op de eerste draftpick. Dit zorgt er al voor dat het expres laatste worden wat minder voordeel heeft.
Verder kun je natuurlijk ook ruilen met draftpicks he. Je zou een oudere renner nog kunnen ruilen voor een bepaalde positie in de draft. Hierdoor zul je op den duur keuzes moeten maken. Nu is het zo dat je bij het stoppen van een klepper, zijn waarde gewoon opnieuw krijgt en een nieuwe Neo kunt kopen.

Voor een blinde bieding voel ik niets. Voorheen speelde ik Hattrick(online voetbalspelletje) een bieding daar duurde drie dagen. Iedereen wist dan wanneer de deadline was. En als er een minuut voor de deadline nog werd geboden, werd de deadline met 3 minuten verlengd. Voor zo'n opzet voel ik meer
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t49-teamgegevens
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 10:00:09

Helemaal eens met Jorik. Drafts zie ik alleen bij opleidingsrenners tot de mogelijkheden eigenlijk. Maar vind wel dat er bij biedingen meer tijd moet zijn om nog over de hoogste bieding heen te gaan. Misschien dat we dan wel minder deadlines per dag moeten invoeren zodat het niet een warboel wordt.
Back to top Go down
View user profile
Teela

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 10:28:36

Waarom zou bovenstaande niet gecombineerd kunnen worden met een eerste biedingsronde. Dat bepaald het startbod als het ware. Op die manier weet je dan meteen of je nog in aanmerking komt en of je dus überhaupt thuis moet blijven om te bieden.

Vervolgens beginnen we bij de renner met het hoogste openingsbod! En gaan op die manier naar beneden. Bijvoorbeeld op Evenpoel wordt in de eerste biedingsronde een voorstel gedaan van 250m. Deze komt met 250m op de veiling. Winnende bod is 270m. En vervolgens gaan we door met bijvoorbeeld vd Poel openingsbod 200m etc.
Openingsbod is dan het hoogste bod van degene die dat nog in kas heeft.

@Bryan: Minder deadlines per dag, betekent vervolgens meer dagen, dan maak je wellicht van het ene probleem het volgende probleem.
Back to top Go down
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 10:47:05

Er zijn dan altijd wel mensen die ten minste een paar dagen mee kunnen doen. Nu zijn vrijwel alle toppers de eerste en anders de 2e dag weg. Stel je kan dan niet, dan heb je niks...
Back to top Go down
View user profile
FietsPanKrukVor

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 11:29:51

BryanC wrote:
Helemaal eens met Jorik. Drafts zie ik alleen bij opleidingsrenners tot de mogelijkheden eigenlijk. Maar vind wel dat er bij biedingen meer tijd moet zijn om nog over de hoogste bieding heen te gaan. Misschien dat we dan wel minder deadlines per dag moeten invoeren zodat het niet een warboel wordt.

De huidige neo verkoop is helemaal geen warboel, het is georganiseerd en gestructureerd, het zijn wel veel deadlines maar het loopt eigenlijk altijd zonder problemen. Met de huidige opzet moet je soms durven gokken om juist niet of juist wel veel te bieden. Als je steeds tijd daarna gaat geven dan geef je juist de rijke teams meer macht, want die zullen nooit heel ver hoeven te overbieden want je krijgt steeds een nieuwe kans.

Is het voor nieuwe managers sowieso neit handig om eerst iets daadwerkelijk mee te maken voordat ze er een gegronde mening over kunnen geven, natuurlijk is brainstormen en mee denken goed. Maar echt een mening vormen kan je lijkt me pas doen als je het ook daadwerkelijk gezien hebt hoe het er aan toe gaat?
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 11:40:26

BryanC wrote:
Nu zijn vrijwel alle toppers de eerste en anders de 2e dag weg. Stel je kan dan niet, dan heb je niks...

Heel herkenbaar. Maak ik zo ongeveer elk seizoen mee dat ik niet kan... Daarom ben ik er ook voor om een hoogste bod 24 uur te laten staan en pas daarna het toe te kennen. Dan hebben ook mensen die 's avonds werken of in Thailand wonen een kans om een renner aan te trekken.
Back to top Go down
View user profile
FietsPanKrukVor

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 11:56:07

Glomser wrote:
BryanC wrote:
Nu zijn vrijwel alle toppers de eerste en anders de 2e dag weg. Stel je kan dan niet, dan heb je niks...

Heel herkenbaar. Maak ik zo ongeveer elk seizoen mee dat ik niet kan... Daarom ben ik er ook voor om een hoogste bod 24 uur te laten staan en pas daarna het toe te kennen. Dan hebben ook mensen die 's avonds werken of in Thailand wonen een kans om een renner aan te trekken.

Ik heb ook 1e weekenden gehad waar ik niet kan, maar je kunt altijd iemand vinden die voor je wilt bieden, gewoon vragen of hij voor je wilt bieden, iets afspreken (ik doe over het algemeen dat ik hem een lijstje geef met prijzen die ik wil bieden en als hij zelf hoger op iemand wil bieden bied hij voor zichzelf anders bied hij voor mij, en dan kan je er nog instructies bij geven mocht je iemand binnen krijgen). Nooit problemen mee gehad en zelfs een neo verkoop mee gemaakt waar ik mijn targets had en zelf geen minuut online ben geweest in het eerste neo weekend.

Daarnasat zit je met jou opzet met een ander probleem, als deadlines niet aflopen en jij hebt het hoogste bod op renner A dan kan je niet op renner B het hoogste bod hebben, want je weet niet of je A binnen hebt, waar je 24 uur op moet wachten. Dus of wel gaat de neo verkoop dan 365 dagen per jaar duren of bent heel beperkt in wat je kunt bieden.
Back to top Go down
View user profile
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 11:59:56

Glomser wrote:
BryanC wrote:

Dat boden een tijdseenheid de hoogste moeten zijn ben ik het helemaal mee eens. Al vind ik 24u wel heel erg lang
Back to top Go down
View user profile
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 12:01:55

FietsPanKrukVor wrote:
BryanC wrote:

De huidige neo verkoop is helemaal geen warboel, het is georganiseerd en gestructureerd, het zijn wel veel deadlines maar het loopt eigenlijk altijd zonder problemen. Met de huidige opzet moet je soms durven gokken om juist niet of juist wel veel te bieden. Als je  steeds tijd daarna gaat geven dan geef je juist de rijke teams meer macht, want die zullen nooit heel ver hoeven te overbieden want je krijgt steeds een nieuwe kans.

Is het voor nieuwe managers sowieso neit handig om eerst iets daadwerkelijk mee te maken voordat ze er een gegronde mening over kunnen geven, natuurlijk is brainstormen en mee denken goed. Maar echt een mening vormen kan je lijkt me pas doen als je het ook daadwerkelijk gezien hebt hoe het er aan toe gaat?

Ik zeg helemaal niet dat het nu een warboel is. Ik zeg dat het een warboel kan worden als je flexibele veilingen in gaat stellen en dat je daarvoor dan wat minder deadlines in kan stellen bijvoorbeeld
Back to top Go down
View user profile
Casperge 2

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 12:45:00

Queso wrote:
Hoewel ik de draft begin dit seizoen erg leuk vond ben ik er ook geen voorstander van voor de NEOs. Dit lijkt me een te groot voordeel geven aan de teams dit lager gescoord hebben.

Wel ben ik er groot voorstander van om het biedingen systeem om te gooien. Het verplicht bieden op avonden tussen 19u-21u is voor mij bijna niet te doen. Ik woon in Thailand en het is daarom voor mij midden in de nacht. Gelukkig ben ik niet de enige die de huidige opzet niet ideaal vind.

Een blinde bieding lijkt mij inderdaad een betere optie waarbij je uiteraard wel gewoon een deadline kan zetten waarop je bieding binnen moet zijn.

Overigens vind ik het voorstel van Teela met betrekking op de leiderstruien een erg leuk voorstel. Heeft geen grote invloed op het spel maar geeft wel wat extra prestige aan het winnen van het seizoen, leiden van het klassement etc.

Ik weet niet of het mogelijk is om een bieding blind te houden totdat de deadline verstreken is, maar als dat kan ben ik daarvoor. Het laten uitlopen van de termijn van reageren lijkt me moeilijk, want er kunnen teveel renners worden gekocht om een lange tijd met 1 renner bezig te zijn. Nu is er steeds 5 minuten tussen iedere renner als alles vol-gezet word.
Back to top Go down
View user profile
joske47

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 13:32:42

Het verlengen met de deadline met een bepaald interval bv 24u lijkt mij ook niet praktisch. Ik zie het al voor mij dat bij evenepoel telkens net voor de nieuwe deadline een bod van 1 miljoen hoger gedaan wordt dan zijn we in 2022 nog bezig. Uiteindelijk is er altijd een finale deadline en dat is het begin van het nieuwe seizoen. Zo lang er managers zijn die dan op het laatste moment klaarzitten met hun hoogste bod geraakt dat volgens mij moeilijk opgelost.
Wat Teela zegt lijkt me een goed idee, eerst een blinde biedingsronde en dan met de x hoogste bieders verder gaan waarbij deze allemaal nog één ultiem bod mogen doen. Al dan niet met een vergoeding indien de eerste hoogste bieder zijn renner toch nog kwijtgeraakt.
Het is maar een idee, ik begrijp dat velen het oude systeem leuk vinden. Maar voor mij is dat ook een beetje blind bieden want in praktijk zit je met je hoogste bod klaar om dat 2 seconden voor de deadline door te geven en dan maar hopen dat er niemand boven zit. Met veel gerefresh kan je nog wat boden zien en dan maar hopen dat jij en je internetverbinding snel genoeg zijn. Ik ben hier thuis voor asociaal uitgemaakt tijdens de biedingsrondes vorig jaar Smile maar het systeem heeft zeker ook zijn charmes

Last edited by joske47 on Mon 8 Oct - 15:41:09; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
Queso

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 14:50:04

Het continue verlengen van de deadline lijkt me inderdaad niet praktisch. Maar vind het wel een interessante optie om de bieding in twee rondes te laten lopen. Inderdaad eerst iets van een drempel bepalen en daarna de echte bieding te laten plaatsvinden.

Los van hoe we het precies gaan doen lijkt het mij wel eerlijk om het moment van de deadline wat minder bepalend te laten zijn. Zoals al eerder is gezegd, als je net niet kan op het moment dat er een flink aantal toppers onder de hamer gaan is dat behoorlijk zuur. Uiteraard kan je iemand voor je laten bieden maar dat is verre van ideaal.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 15:58:11

FietsPanKrukVor wrote:
Glomser wrote:
BryanC wrote:

Daarnaast zit je met jou opzet met een ander probleem, als deadlines niet aflopen en jij hebt het hoogste bod op renner A dan kan je niet op renner B het hoogste bod hebben, want je weet niet of je A binnen hebt, waar je 24 uur op moet wachten. Dus of wel gaat de neo verkoop dan 365 dagen per jaar duren of bent heel beperkt in wat je kunt bieden.

Jouw argument dat het lang duurt is niet geheel waar. Op een gegeven moment is een bod dusdanig hoog, dat niemand er meer overheen gaat en daarmee dus de bieding afsluit. Ik doe dit systeem ook bij een ander spel en dan staat een dure renner maximaal 50 tot 60 uur te koop.

Daarnaast klopt het gedeeltelijk dat je met het hoogste bod niet op een andere renner kan bieden. Mocht je het hoogste bod op de renner houden, dan had je sowieso geen geld meer voor de 2e renner. Maar dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor andere managers. Zij hebben op een andere renner het hoogste bod, maar kunnen daardoor niet op de renner bieden waar jij het hoogste bod op hebt. (Ook dit zorgt voor een veel snellere afloop van de bieding dan die jij noemt) Kwestie dus van keuzes maken op welke renner je wel en niet biedt. Een beperking in wat je kan bieden is er ook niet. Hooguit de beperking dat je niet meer kan bieden dan wat je in kas hebt.

Ook bij het huidige systeem zal je niet alle renners aan kunnen kopen die je wil, alleen al vanwege het beperkte geld wat een manager bezit. Je kan alleen niet op elke renner meebieden, maar dat is geen nadeel, omdat je bij overbieden altijd kan besluiten om op een andere renner te bieden.

Het enige nadeel wat je kan hebben is dat je uiteindelijk zonder renner zit omdat je overal overboden bent. Maar op het moment dat je overboden bent kan je ook besluiten om een bod op die andere uit te brengen. In praktijk lopen de deadlines namelijk redelijk parallel en moet elke manager overwegen welke van de gewilde renners hij nou daadwerkelijk wil.

En er is nog een groot voordeel. Ik verwacht met dit systeem dat vrijwel geen enkele topper voor een schijntje gekocht gaat worden, want je weet wat het hoogste bod is. De frustraties die je nu hebt omdat je 0.2 miljoen onder het hoogste bod zit of net 2 seconden te laat bent zijn dan ook verleden tijd. Allemaal voordelen bij de reeds genoemde voordelen.

Volgend nadeel is dat je moet bedelen bij managers om voor jou te bieden. Bij de toppers wil vrijwel elke manager er op bieden, dus waarom zouden ze voor jou bieden? Natuurlijk kan je een manager vragen die niet in dit spel meedoet, maar voor mij blijft het voelen als bedelen. Daarnaast kan je niet anticiperen op de reeds geboden bedragen, wat in mijn systeem wel kan.

Maar goed als men bij een systeem wil blijven dat managers uitsluit van deelname, dan zal ik dat accepteren.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 16:02:13

BryanC wrote:
Glomser wrote:
BryanC wrote:

Dat boden een tijdseenheid de hoogste moeten zijn ben ik het helemaal mee eens. Al vind ik 24u wel heel erg lang

Ik maak het expres wat langer om mensen die 's avonds werken of in een andere tijdszone wonen ook te kans te geven op een voor hen gunstig moment te reageren. Daarnaast duurt de totale neoverkoop waarschijnlijk nauwelijks langer dan dat hij nu duurt. Vooral omdat er veel meer renners op dag 1 een deadline krijgen dan nu.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 16:10:54

joske47 wrote:
Het verlengen met de deadline met een bepaald interval bv 24u lijkt mij ook niet praktisch. Ik zie het al voor mij dat bij evenepoel telkens net voor de nieuwe deadline een bod van 1 miljoen hoger gedaan wordt dan zijn we in 2022 nog bezig. Uiteindelijk is er altijd een finale deadline en dat is het begin van het nieuwe seizoen. Zo lang er managers zijn die dan op het laatste moment klaarzitten met hun hoogste bod geraakt dat volgens mij moeilijk opgelost.
Wat Teela zegt lijkt me een goed idee, eerst een blinde biedingsronde en dan met de x hoogste bieders verder gaan waarbij deze allemaal nog één ultiem bod mogen doen. Al dan niet met een vergoeding indien de eerste hoogste bieder zijn renner toch nog kwijtgeraakt.
Het is maar een idee, ik begrijp dat velen het oude systeem leuk vinden. Maar voor mij is dat ook een beetje blind bieden want in praktijk zit je met je hoogste bod klaar om dat 2 seconden voor de deadline door te geven en dan maar hopen dat er niemand boven zit. Met veel gerefresh kan je nog wat boden zien en dan maar hopen dat jij en je internetverbinding snel genoeg zijn. Ik ben hier thuis voor asociaal uitgemaakt tijdens de biedingsrondes vorig jaar Smile maar het systeem heeft zeker ook zijn charmes

Als ik Evenepoel of Van der Poel zou willen hebben dan begin ik heus niet met een bod van 1 miljoen... Ook bij het huidige systeem zie je al heel snel (Binnen enkele uren zelfs) dat een bod al ver boven de 100 miljoen zit. Ik ga er dan ook niet vanuit (vanwege ervaring elders) dat er steeds 1 miljoen bijkomt...

Om het systeem te versnellen zou je ook kunnen besluiten dat het volgende bod minstens 10% boven het laatste bod moet zitten. Bij een bod van 100 miljoen dien je dan al 110 miljoen te bieden en daarna al 121 miljoen enz. Dan gaat het een heel stuk sneller en waarom zou je wachten om exact 23 uur en 59 minuten later een bod te doen? Zoals gezegd de mensen die nu al niet 's avonds kunnen gaan echt niet wachten tot het avond is en als zij overdag hebben geboden gaan anderen niet opeens wachten om ook overdag te bieden.

Zoals ik in een andere post al aangaf. Een bieding gaat hoogstens 60 uur duren, al kennen ze daar wel het percentage verhaal qua overbieden. Maar zelfs zonder duurt de gehele neo verkoop waarschijnlijk maar heel iets langer dan dat hij nu duurt. (Hoogstens een week)
Back to top Go down
View user profile
Queso

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 16:30:56

Ik vind dat Glomser erg goede punten aandraagt
Back to top Go down
View user profile
Teela

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 16:37:22

Ook met Glomser eens. Kan ook een vast bedrag zijn afhankelijk van het openingsbod. En wellicht ook mensen laten aangeven dat ze niet meer meedoen, ‘out’ zijn. Dat versneld wellicht ook.

Sent from Topic'it App
Back to top Go down
joske47

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 16:44:24

Glomser wrote:
joske47 wrote:

Als ik Evenepoel of Van der Poel zou willen hebben dan begin ik heus niet met een bod van 1 miljoen... Ook bij het huidige systeem zie je al heel snel (Binnen enkele uren zelfs) dat een bod al ver boven de 100 miljoen zit. Ik ga er dan ook niet vanuit (vanwege ervaring elders) dat er steeds 1 miljoen bijkomt...

Om het systeem te versnellen zou je ook kunnen besluiten dat het volgende bod minstens 10% boven het laatste bod moet zitten. Bij een bod van 100 miljoen dien je dan al 110 miljoen te bieden en daarna al 121 miljoen enz. Dan gaat het een heel stuk sneller en waarom zou je wachten om exact 23 uur en 59 minuten later een bod te doen? Zoals gezegd de mensen die nu al niet 's avonds kunnen gaan echt niet wachten tot het avond is en als zij overdag hebben geboden gaan anderen niet opeens wachten om ook overdag te bieden.

Zoals ik in een andere post al aangaf. Een bieding gaat hoogstens 60 uur duren, al kennen ze daar wel het percentage verhaal qua overbieden. Maar zelfs zonder duurt de gehele neo verkoop waarschijnlijk maar heel iets langer dan dat hij nu duurt. (Hoogstens een week)

Ok ik kan je daar wel in volgen. Het is natuurlijk ook in je eigen voordeel om direct hoog bod te doen omdat de deadline dan sneller afloopt en je over kan gaan naar andere aankopen. Go het systeem van Glomser! Smile
Back to top Go down
View user profile
Jorik112

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 17:04:25

Ik kan me wel vinden in de punten van Glomser, al lijkt me 10% wat aan de hoge kant.
Back to top Go down
FaustoCoppi

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 17:20:32

Glomser wrote:
FietsPanKrukVor wrote:
Glomser wrote:
BryanC wrote:

Daarnaast zit je met jou opzet met een ander probleem, als deadlines niet aflopen en jij hebt het hoogste bod op renner A dan kan je niet op renner B het hoogste bod hebben, want je weet niet of je A binnen hebt, waar je 24 uur op moet wachten. Dus of wel gaat de neo verkoop dan 365 dagen per jaar duren of bent heel beperkt in wat je kunt bieden.

Jouw argument dat het lang duurt is niet geheel waar. Op een gegeven moment is een bod dusdanig hoog, dat niemand er meer overheen gaat en daarmee dus de bieding afsluit. Ik doe dit systeem ook bij een ander spel en dan staat een dure renner maximaal 50 tot 60 uur te koop.

Daarnaast klopt het gedeeltelijk dat je met het hoogste bod niet op een andere renner kan bieden. Mocht je het hoogste bod op de renner houden, dan had je sowieso geen geld meer voor de 2e renner. Maar dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor andere managers. Zij hebben op een andere renner het hoogste bod, maar kunnen daardoor niet op de renner bieden waar jij het hoogste bod op hebt. (Ook dit zorgt voor een veel snellere afloop van de bieding dan die jij noemt) Kwestie dus van keuzes maken op welke renner je wel en niet biedt. Een beperking in wat je kan bieden is er ook niet. Hooguit de beperking dat je niet meer kan bieden dan wat je in kas hebt.

Ook bij het huidige systeem zal je niet alle renners aan kunnen kopen die je wil, alleen al vanwege het beperkte geld wat een manager bezit. Je kan alleen niet op elke renner meebieden, maar dat is geen nadeel, omdat je bij overbieden altijd kan besluiten om op een andere renner te bieden.

Het enige nadeel wat je kan hebben is dat je uiteindelijk zonder renner zit omdat je overal overboden bent. Maar op het moment dat je overboden bent kan je ook besluiten om een bod op die andere uit te brengen. In praktijk lopen de deadlines namelijk redelijk parallel en moet elke manager overwegen welke van de gewilde renners hij nou daadwerkelijk wil.

En er is nog een groot voordeel. Ik verwacht met dit systeem dat vrijwel geen enkele topper voor een schijntje gekocht gaat worden, want je weet wat het hoogste bod is. De frustraties die je nu hebt omdat je 0.2 miljoen onder het hoogste bod zit of net 2 seconden te laat bent zijn dan ook verleden tijd. Allemaal voordelen bij de reeds genoemde voordelen.

Volgend nadeel is dat je moet bedelen bij managers om voor jou te bieden. Bij de toppers wil vrijwel elke manager er op bieden, dus waarom zouden ze voor jou bieden? Natuurlijk kan je een manager vragen die niet in dit spel meedoet, maar voor mij blijft het voelen als bedelen. Daarnaast kan je niet anticiperen op de reeds geboden bedragen, wat in mijn systeem wel kan.

Maar goed als men bij een systeem wil blijven dat managers uitsluit van deelname, dan zal ik dat accepteren.

Geloof ik klopt het niet helemaal wat je zegt, of ik moet het verkeerd begrijpen. Maar als het goed is kan een deadline wel dagen duren. Als er maar steeds minimaal wordt overboden.

Daarnaast speelt dit systeem in dat de rijke teams maar minimaal hoeven te overbieden en dat zij toch bij hun targets uitkomen. Want ze hebben niet voor niets het hoogste budget. Dikke kans dat zij dus hun targets kunnen krijgen voor een lager bedrag dan ze op een veiling zoals WK1 zouden moeten.

Stel ik zou in eerste instantie dus op renner a een bod hebben, wat maximaal is voor me. Maar renner b dat is mijn tweede keus. Bij a is de deadline verlengd waardoor die na b afloopt. Echter nu blijk ik renner a niet te krijgen omdat iemand me overboden heeft en ook bij renner b grijp ik mis, want die deadline is al afgelopen. Dan ben je als team met een midden/lager budget toch ook aardig benadeeld. Want je hebt op die manier misschien wel 10 renners die je sowieso al misloopt om die reden. Dat kan wat mij betreft niet de bedoeling zijn van een neo verkoop. De beperking van geld vind ik dan een hele andere dan hierboven beschreven, want dat is vraag en aanbod.

Want ik ben ervan overtuigd dat deadlines niet parallel gaan lopen zoals je aangeeft. Een aantal zullen regelmatig dan verlengd worden, omdat er minimaal wordt overboden.

Wat betreft het bieden door een ander, ik snap daar niet zo het probleem van. Ik heb regelmatig andere managers voor mij laten bieden en dat is altijd goed verlopen en zo heb ik ook regelmatig voor andere geboden. Het is dan ook zeker niet bedoeld om andere uit te sluiten, maar het maakt niet uit welk systeem je kiest er zijn altijd mensen die niet kunnen op een bepaald moment, ook als de deadline 24 uur is of wat dan ook.
Back to top Go down
View user profile
FaustoCoppi

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 17:26:08

FaustoCoppi wrote:
Glomser wrote:
FietsPanKrukVor wrote:
Glomser wrote:
BryanC wrote:

Geloof ik klopt het niet helemaal wat je zegt, of ik moet het verkeerd begrijpen. Maar als het goed is kan een deadline wel dagen duren. Als er maar steeds minimaal wordt overboden.

Daarnaast speelt dit systeem in dat de rijke teams maar minimaal hoeven te overbieden en dat zij toch bij hun targets uitkomen. Want ze hebben niet voor niets het hoogste budget. Dikke kans dat zij dus hun targets kunnen krijgen voor een lager bedrag dan ze op een veiling zoals WK1 zouden moeten. Want je hebt toch alle tijd en je hebt het hoogste budget. Daarnaast kan je direct ook inschatten wat de andere met een hoog budget doen. Dus als ik het hoogste budget zou hebben en jij toont geen interesse dan weet ik dat ik nog maar voor eht 2 na hoogste budget hoef te gaan qua max.

Stel ik zou in eerste instantie dus op renner a een bod hebben, wat maximaal is voor me. Maar renner b dat is mijn tweede keus. Bij a is de deadline verlengd waardoor die na b afloopt. Echter nu blijk ik renner a niet te krijgen omdat iemand me overboden heeft en ook bij renner b grijp ik mis, want die deadline is al afgelopen. Dan ben je als team met een midden/lager budget toch ook aardig benadeeld. Want je hebt op die manier misschien wel 10 renners die je sowieso al misloopt om die reden. Dat kan wat mij betreft niet de bedoeling zijn van een neo verkoop. De beperking van geld vind ik dan een hele andere dan hierboven beschreven, want dat is vraag en aanbod.

Want ik ben ervan overtuigd dat deadlines niet parallel gaan lopen zoals je aangeeft. Een aantal zullen regelmatig dan verlengd worden, omdat er minimaal wordt overboden.

Wat betreft het bieden door een ander, ik snap daar niet zo het probleem van. Ik heb regelmatig andere managers voor mij laten bieden en dat is altijd goed verlopen en zo heb ik ook regelmatig voor andere geboden. Het is dan ook zeker niet bedoeld om andere uit te sluiten, maar het maakt niet uit welk systeem je kiest er zijn altijd mensen die niet kunnen op een bepaald moment, ook als de deadline 24 uur is of wat dan ook.
Back to top Go down
View user profile
Gast
Guest

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 17:32:09

Jullie moeten het helemaal zelf weten natuurlijk, en ik hoor eigenlijk geen mening te geven want ik ben gestopt. Maar het idee van verlengen van een deadline helpt rijkere teams alleen maar enorm en daarnaast haal je het hele tactische element weg.

Voor de nieuwe managers zou ik aanraden om eerst een echte neo-verkoop mee te maken. Het is echt een super leuk onderdeel van het spel naar mijn mening. Mocht je dan het seizoen erna aanpassingen willen doen zou ik er dan pas echt een mening over vormen.
Back to top Go down
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 17:39:17

Glomser zn idee maar dan even wat minder tijd dan 24u en een minder percentage dan 10% en hij is perfect
Back to top Go down
View user profile
Gast
Guest

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 18:03:46

Ik snap de argumenten wel ivm online moeten zijn ivm deadlines. Neo’s is heel leuk als je geen sociaal Keven hebt. Of je gewoon s avonds veel vrije tijd hebt.

Iemand voor je laten bieden is niet hetzelfde en bovendien niet altijd simpel om iemand te vinden. Als je niet online bent, ben je in het nadeel, simpel.

Dat gezegd zijnde, ik hoor niet direct betere ideeen dan het huidige systeem. Ik vond de draft wel leuk in begin van spel, maar een draft voor neo’s is niet gewenst lijkt me. Of t moet complexer zijn dan een simpele draft..
Back to top Go down
Jorik112

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 18:53:19

Even een ander idee. Ik stel voor dat de transferlijst van een speler ook aan bepaalde eisen moeten voldoen. Het handelen met anderen vind ik een van de leukste aspecten aan dit spel. Wat me echter tegenstaat is dat het op zoeken van bepaalde aspecten veel tijd kost. Sterker nog op de telefoon is dit eigenlijk überhaupt niet te doen.

Daarom stel ik voor dat er op de transferlijst sowieso komt te staan wat de stopvergoeding is van een renner op het moment van plaatsen, de leeftijd en hoeveel punten er behaald zijn.

Je bent dan iets meer tijd kwijt aan je transferlijst, maar wanneer iedereen dit doet. Levert dit netto meer tijd op.

In de bijgevoegde link vind je het format dat ik gebruikt heb voor mijn teampagina. Omdat ik snap dat niet iedereen even handig is met excel heb ik een kleine uitleg bij alle vakjes gegeven.

https://ufile.io/kfd6n
Back to top Go down
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 18:58:17

@jorik. De stopwaarde kan zeker aan het eind van het jaar, zoals nu, lastig zijn. Pak je de waarde van 2018 of die van 2019? Bij renners die net doorbreken zitten hier soms enorme verschillen tussen
Back to top Go down
View user profile
Casperge 2

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 20:05:00

@ BryanC

Dat kan je er dan bijzetten, als ik interesse in een renner heb kijk ik toch of er niet wat bijkomt en hoe makkelijk hij kan stijgen.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   

Back to top Go down

Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» 2018/2019 Co-op Manual