Cycling Classics

cycling classics

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  Stopvergoeding  

Share | 

Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2

Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Ceramiche Ariostea

PostSubject: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sat 6 Oct - 11:07:03

First topic message reminder :

Beste deelnemers,

Seizoen 1 loopt langzaam op zijn eind. Na een roerig 1e jaar van WK 2 met heel veel wijzigingen onder de deelnemers en admins hopen we dat WK 2 in een rustiger vaarwater is gekomen. Hopelijk blijft het zo en kunnen we langzaam naar seizoen 2 gaan kijken. Graag zouden wij ook jullie input willen hebben met ideeën en spelaanpassingen om het spel te verbeteren zodat we met zijn alleen plezier aan dit spel blijven hebben en vol goede moed seizoen 2 kunnen gaan opstarten.

Alles ideeën en spelaanpassingen zijn welkom en zullen serieus beoordeeld worden door de admins om mogelijk dit spel te verbeteren dus laat je horen.

Namens de admins Ariostea

Last edited by Ceramiche Ariostea on Thu 11 Oct - 21:22:35; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma

AuthorMessage
Glomser

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 8 Oct - 23:23:11

Jorik112 wrote:
Even een ander idee. Ik stel voor dat de transferlijst van een speler ook aan bepaalde eisen moeten voldoen. Het handelen met anderen vind ik een van de leukste aspecten aan dit spel. Wat me echter tegenstaat is dat het op zoeken van bepaalde aspecten veel tijd kost. Sterker nog op de telefoon is dit eigenlijk überhaupt niet te doen.

Daarom stel ik voor dat er op de transferlijst sowieso komt te staan wat de stopvergoeding is van een renner op het moment van plaatsen, de leeftijd en hoeveel punten er behaald zijn.

Je bent dan iets meer tijd kwijt aan je transferlijst, maar wanneer iedereen dit doet. Levert dit netto meer tijd op.

In de bijgevoegde link vind je het format dat ik gebruikt heb voor mijn teampagina. Omdat ik snap dat niet iedereen even handig is met excel heb ik een kleine uitleg bij alle vakjes gegeven.

https://ufile.io/kfd6n

Ik heb al zo ongeveer de minste tl lijsten en ik denk dat het er nog minder gaan worden...
Back to top Go down
View user profile
Teela

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Tue 9 Oct - 22:20:59

Wat eventueel nog een toevoeging zou kunnen zijn voor de NEO. Dat het een blinde bieding is, maar dan op de Google manier.

Hoogste bieder wint, maar betaald één na hoogste bod + 1MLN bijvoorbeeld.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t296-actueel-team-kelme#17
Jorik112

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 14 Oct - 22:08:44

Terugkomend op de leiderstruien. Regenboogtrui voor de winnaar van afgelopen jaar en gele trui voor huidige leider. Vind ik een leuk idee. Omdat Milram niet meer in te halen is, heb ik die al verwerkt in de regenboogtrui. Na p1 2019 zal ik een sponsor toevoegen aan de gele trui.

Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t49-teamgegevens
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 14 Oct - 22:12:29

Zeker een leuk idee Jorik
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 14 Oct - 23:22:44

FietsPanKrukVor wrote:
BryanC wrote:
Helemaal eens met Jorik. Drafts zie ik alleen bij opleidingsrenners tot de mogelijkheden eigenlijk. Maar vind wel dat er bij biedingen meer tijd moet zijn om nog over de hoogste bieding heen te gaan. Misschien dat we dan wel minder deadlines per dag moeten invoeren zodat het niet een warboel wordt.

De huidige neo verkoop is helemaal geen warboel, het is georganiseerd en gestructureerd, het zijn wel veel deadlines maar het loopt eigenlijk altijd zonder problemen. Met de huidige opzet moet je soms durven gokken om juist niet of juist wel veel te bieden. Als je  steeds tijd daarna gaat geven dan geef je juist de rijke teams meer macht, want die zullen nooit heel ver hoeven te overbieden want je krijgt steeds een nieuwe kans.

Is het voor nieuwe managers sowieso neit handig om eerst iets daadwerkelijk mee te maken voordat ze er een gegronde mening over kunnen geven, natuurlijk is brainstormen en mee denken goed. Maar echt een mening vormen kan je lijkt me pas doen als je het ook daadwerkelijk gezien hebt hoe het er aan toe gaat?

Helemaal mee eens.

Helaas dit topic over het hoofd gezien, maar wil nog wel even kwijt dat er naar mijn mening niet teveel veranderd moet worden aan de huidige opzet van deadlines/neo-verkoop, zeker niet zolang de meeste hier (incl. ikzelf) de huidige opzet nog nooit meegemaakt hebben.

Eerst maar eens zien hoe de neo-verkoop 2019 verloopt en dan kunnen we in 2020 veranderingen overwegen.

Thomas
Back to top Go down
View user profile
FaustoCoppi

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 15 Oct - 11:46:32

Teela wrote:
Wat eventueel nog een toevoeging zou kunnen zijn voor de NEO. Dat het een blinde bieding is, maar dan op de Google manier.

Wil toch nog even reageren op een aantal dingen, onder andere het bovenstaande.
Op deze manier ga je alleen maar grotere verschillen krijgen tussen de rijke team en de minder rijke. Wat uiteindelijk voor alleen maar meer onbalans zorgt. Zo kunnen de rijkere teams ook de subtop vrij makkelijk halen en een topper en dan nog geld overhouden. Terwijl ze op de WK1 manier dan toch echt flink in de buidel moeten tasten en ook vaak genoeg wel eens een miljoen of 30 "over" betalen ten opzichte van het tweede bod. Als je dat weghaalt dan ga je uiteindelijk immens grote verschillen krijgen.

Wat betreft het neerzetten van een stopvergoeding op je TL vind ik onzin. Iedereen kan simpel de renner opzoeken waar ze interesse in hebben, daarnaast geeft het je direct inzicht of je verwacht dat de renner nog een hogere stopvergoeding zal halen of juist niet meer.
Daarnaast kan je na verloop van tijd best wel aardig inschatten wat de stop van een renner ongeveer zal zijn aan de hand van de resultaten.

Het truienidee vind ik wel een leuk idee. Misschien is het ook leuk om dan ook een puntentrui toe te kennen aan degene die de afgelopen periode de meeste punten heeft verdiend en een bergtrui te geven aan degene die de meeste plekken is gestegen ten opzichte van aflopen periode.
Back to top Go down
View user profile
BryanC

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Mon 15 Oct - 12:48:16

FaustoCoppi wrote:
Teela wrote:

Wil toch nog even reageren op een aantal dingen, onder andere het bovenstaande.
Op deze manier ga je alleen maar grotere verschillen krijgen tussen de rijke team en de minder rijke. Wat uiteindelijk voor alleen maar meer onbalans zorgt. Zo kunnen de rijkere teams ook de subtop vrij makkelijk halen en een topper en dan nog geld overhouden. Terwijl ze op de WK1 manier dan toch echt flink in de buidel moeten tasten en ook vaak genoeg wel eens een miljoen of 30 "over" betalen ten opzichte van het tweede bod. Als je dat weghaalt dan ga je uiteindelijk immens grote verschillen krijgen.

Wat betreft het neerzetten van een stopvergoeding op je TL vind ik onzin. Iedereen kan simpel de renner opzoeken waar ze interesse in hebben, daarnaast geeft het je direct inzicht of je verwacht dat de renner nog een hogere stopvergoeding zal halen of juist niet meer.
Daarnaast kan je na verloop van tijd best wel aardig inschatten wat de stop van een renner ongeveer zal zijn aan de hand van de resultaten.

Het truienidee vind ik wel een leuk idee. Misschien is het ook leuk om dan ook een puntentrui toe te kennen aan degene die de afgelopen periode de meeste punten heeft verdiend en een bergtrui te geven aan degene die de meeste plekken is gestegen ten opzichte van aflopen periode.

Eigenlijk met alles van dit eens
Back to top Go down
View user profile
FietsPanKrukVor

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Wed 17 Oct - 14:46:33

WK records;

Nu we in seizoen 1 zitten is dit een stuk makkelijker dan bij WK1, alle records noteren; meeste punten in een jaar, grootste vooruitgang in punten (en of percentage) in een jaar, meeste punten in P1, 2, 3, 4, 5, renner met de meeste punten in een jaar, hoogste bedrag voor een renner (neo) betaald, meeste transfers in een jaar (al zou ik die zelf niet doen zodat je geen deals ovor deals gaat krijgen), en zo is er vast nog wel meer te bedenken.
Back to top Go down
View user profile
Wallenquist

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Wed 17 Oct - 14:55:02

FietsPanKrukVor wrote:
WK records;

Nu we in seizoen 1 zitten is dit een stuk makkelijker dan bij WK1, alle records noteren; meeste punten in een jaar, grootste vooruitgang in punten (en of percentage) in een jaar, meeste punten in P1, 2, 3, 4, 5, renner met de meeste punten in een jaar, hoogste bedrag voor een renner (neo) betaald, meeste transfers in een jaar (al zou ik die zelf niet doen zodat je geen deals ovor deals gaat krijgen), en zo is er vast nog wel meer te bedenken.

Sounds good!

Under 19 Zone
Back to top Go down
View user profile http://cyclingu19.blogspot.com
Flowtosti

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Wed 17 Oct - 16:46:18

FietsPanKrukVor wrote:
WK records;

Super leuk idee! Makkelijk uit te voeren. JE zou zelfs alvast een topic hiervoor aan kunnen maken om al wat records te posten. Kan iedereen die wil een handje helpen. Hoeft een admin dat alleen nog maar ergens neer te zetten over een tijdje!
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
kschiffmacher

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Wed 17 Oct - 18:04:05

Wie voelt zich geroepen? Smile
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Teela

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 25 Nov - 19:16:29

Hey, 

Het deadline topic is netjes opgeruimd, maar om eerlijk te zijn vond ik het wel handig om af en toe nog eens wat deadlines terug te kijken om een wat beter gevoel te krijgen bij de waardes van renners. 
In hoeverre is het mogelijk om deadlines pas na 2/3 maanden te verwijderen, zodat de laatste deadlines altijd nog wel in te zien zijn. Kan dan wellicht wel op slot, maar dan dus wel zichtbaar. 

Thanks,
Gerben
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t296-actueel-team-kelme#17
WCEendT

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   Sun 25 Nov - 19:22:43

Teela wrote:
Hey, 

Het deadline topic is netjes opgeruimd, maar om eerlijk te zijn vond ik het wel handig om af en toe nog eens wat deadlines terug te kijken om een wat beter gevoel te krijgen bij de waardes van renners. 
In hoeverre is het mogelijk om deadlines pas na 2/3 maanden te verwijderen, zodat de laatste deadlines altijd nog wel in te zien zijn. Kan dan wellicht wel op slot, maar dan dus wel zichtbaar. 

Thanks,
Gerben

Als het goed is moeten we binnenkort bij het archief kunnen.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2   

Back to top Go down

Ideeënbox seizoen 2 - 2019 WK 2
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» 2018/2019 Co-op Manual