Cycling Classics

cycling classics

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  Stopvergoeding  

Share | 

Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)

Go down 
AuthorMessage
WCEendT

PostSubject: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 8 Nov - 23:10:44

Goedenavond WK 2 spelers,

Naar aanleiding van de gebeurtenissen deze avond heb ik besloten een agenda met verbeterpunten te maken. Het doel hiervan is alle kleine en eenvoudige problemen vast te stellen en op te lossen voor het begin van P1 2019, met als doel een frisse start van WK 2 in 2019, met meer orde en duidelijkheid. 

Ik zou graag hebben dat jullie reageren met kleine en eenvoudig op te lossen problemen en hier niet gaan discussiëren over baanbrekende onderwerpen (zie, aanpassing neo-verkoop). Graag heb ik van iedereen een reactie, zelfs als je alles prima vindt op dit moment, zodat men na het begin van seizoen 2 niet kan gaan klagen na hier gezegd te hebben alles prima te vinden.

Ook hoor ik graag van jullie hoe jullie denken over mijn huidige agendapunten!

Agendapunten (nogmaals, graag aanvullen in reacties):
1. Overzichtelijkheid forum; eventueel aanstellen van een forum-moderator en zorgen dat elk fora netjes schoon en overzichtelijk is en blijft, dit is blijkbaar te tijd consumerend voor de admins die het al druk hebben met alle randzaken eromheen (zie algemeen-forum).

2. Transparantie; beschikbaar maken van alle forums voor alle leden, om te beginnen bij het verwerkte transfers forum, dit valt dan weer onder de taak van de eventueel aan te stellen forum-moderator. Onder transparantie valt ook meer openheid vanuit de admins, over progressie en vooruitgang. 

3. Namen renners CQ-ranking; Ik stel bij deze voor dat iemand, ik meld mezelf ervoor aan, alle renners namen langs gaat en we consequent de namen in de database van de CQ-ranking gaan gebruiken. Dit allereerst om verwarring tussen renners te voorkomen, maar ook om dubbele puntennotatie te voorkomen (zie Chernetskii/DFM). Voorbeeld: I.p.v. MARTINEZ Daniel, wordt het dan MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe. Nogmaals ik wil mijn eigen tijd hiervoor opofferen, mochten de admins mij uit kunnen leggen hoe of wat.

4. Vergoeding werkzaamheden; Zover ik weet willen er nog steeds een aantal mensen helpen met het verwerken van punten, uitslagen, transfers etc. hierover moet ook duidelijkheid komen voor het begin van seizoen 2019 (seizoen 2). In hoeverre dit nog relevant is tegen die tijd weet ik niet, want er schijnt een efficiëntere manier van puntenverwerking te komen.

Ik hoop dat jullie dit topic serieus nemen en het ook daadwerkelijk aan willen vullen, want we moeten er met z'n alle iets leuks van maken. Doorgaan op de manier hoe 2018 is verlopen is geen optie, naar mijn mening. De afgelopen maanden hebben we zeker vooruitgang geboekt, maar we zijn er nog niet, de bedoeling is dat we nu doorpakken en alle kleine problemen en ergernissen eruit halen!.

Thomas

P.S.
Laten we dit a.u.b. niet opzij gaan schuiven onder de noemer; "is er weer een aan het zeiken". Op die manier gaan we er nooit komen. Opbouwende kritiek en verbeter punten horen erbij, en zijn goed als we vooruit willen, zeker als de 'kritiekgever' zelf aangeeft mee te willen helpen aan de verbetering van het spel.

Last edited by WCEendT on Thu 8 Nov - 23:34:10; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 8 Nov - 23:13:28

@Glomser, bij deze mijn eerste initiatief om het spel beter te maken Smile.
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 8 Nov - 23:37:17

Edit:
Wat aanvullingen gedaan aan originele post.
Back to top Go down
View user profile
BryanC

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 8 Nov - 23:55:21

Het krijgen van een melding in een topic als iemand anders ook in die tijd heeft gepost moet nog opgelost worden. Er is hiervoor al mailcontact geweest, maar moet even getest worden of het zo opgelost is. Heel vervelend voor de neo sale anders.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 8 Nov - 23:56:38

Ik zal het belangrijkste punt even achterwege laten (hebben we nu wel uitvoerig genoeg besproken) en de kleinere zaken noemen. Het is heel goed mogelijk dat Thomas deze ook bedoeld, maar dan als algemeenheid heeft aangemerkt.

- Ik mis bij de punten per seizoen de punten per renner. 

- Daarnaast zou het handig zijn dat als er een nieuwe TL wordt gemaakt, dat dan de oude wordt verwijderd. 

- Verder is het handig om bij de topic transfers een lijst met vrije renners te hebben als sticky (de FT-lijst) Dit is zeker handig bij de neo-verkoop aangezien die renners allemaal op de FT-lijst komen.    

- De deadlines kunnen volgens mij weggehaald worden zodra er een deal is uit voortgekomen. Zeker met de komende neo verkoop is hier een schoon forum wel handig. Liefst wordt tijdens de neo-verkoop ook bijgehouden wie welke renner heeft gekocht in een aparte lijst (zoals bij WK1). Zo zie je ook gelijk Hoeveel renners een manager heeft gekocht. Ook dient het forum opgeschoond te worden. 

Gezien de vele aanpassingen die op de diverse fora moeten worden aangepast zie ik het aanstellen van een forum-moderator wel als wenselijk. Ik denk zelfs dat er best meerdere kunnen zijn. 

Het voorstel wat ik hier doe over de neo-verkoop wil ik best op mij nemen (Om ook eens niet negatief over dit systeem te zijn) Kortom ik wil best een lijst met deadlines opstellen en die in een simpele lijst weergeven. Deze zal ik dan proberen in mijn eigen tijd bij te werken met wie welke renner heeft gekocht en voor welke prijs. (op zich kan deze lijst nu al gemaakt worden, waarbij alleen de tijden genoemd worden.) Ook een lijst per ploeg en de aangekochte renners kan alvast gemaakt worden, zodat deze ten tijde van de neo-verkoop ingevuld kan worden.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 8 Nov - 23:58:14

@WCEendT

Ook ik heb mijn eerste bijdrage geleverd...  Laughing
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Fri 9 Nov - 0:14:55

Waarvoor hartelijk dank! Ik ga je reactie uitpluizen en of de agendapunten aanvullen, zodat alle aandachtspunten in de originele post komen te staan.
Back to top Go down
View user profile
ben_pronk

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Fri 9 Nov - 8:47:19

Ik waardeer enorm dat er mensen hun koppen naar voren schuiven. met als doel dit spel door te ontwikkelen. Ik ben natuurlijk nog maar nieuw, maar ik weet zeker dat ik dit spel heel lang ga spelen. In de toekomst kunnen jullie op mij rekenen.
Back to top Go down
View user profile
kschiffmacher

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Fri 9 Nov - 9:27:44

Heren,

Allereerst is het goed om te lezen dat jullie graag meedenken in hoe we dit spel verder kunnen ontwikkelen. Complimenten daarvoor.

Als ik kijk naar de punten die jullie benoemen dan vallen me daar een aantal zaken op. Ik zal ze puntsgewijs voor jullie uiteenzetten zodat we op dezelfde golflengte blijven zitten.

1. Overzichtelijkheid forum. Wat wordt hiermee bedoeld? Ordelijk en overzichtelijk. Bedoelen jullie daarmee dat bij tijd en wijlen het forum opgeschoond moet worden om er zo voor te zorgen dat alleen actuele topics zichtbaar zijn? Als dat zo is, dan kunnen we dat binnen het admin bespreken en dan zal ik daar zo bij punt 4 op terugkomen.

2. Transparantie. Het eerste gedeelte is mij niet duidelijk. Iedereen kan toch de verwerkte transfers zien? Daar zit dan een slotje op zodat er niet meer aan gesleuteld kan worden. Dat zou gewoon inzichtelijk moeten zijn. Is dat het niet, dan kunnen we dat aanpassen. Het tweede punt wat jullie hierin aangeven, transparantie van de admins begrijp ik niet. Bedoelen jullie daarmee dat wij tijdens bepaalde beslissingsprocedures updates moeten geven? Als dat zo is, dan kunnen we daar over nadenken. Een voorbeeld hiervan zal ik (ook bij punt 4) op terugkomen.

3. Kom ik bij punt 4 op terug.

4. Vergoedingen. Momenteel heeft Jorik een nieuw document gemaakt wat ons gaat helpen met het sneller verwerken van transfers, het up-to-date houden van de teampagina's, bijhouden van de scores en het feit dat we altijd dezelfde naam gebruiken zodat dubbele punten tellingen etc.. niet meer voorkomen. Daarbij maken we geen gebruik van CQ, maar van PCS. 

Aanvullend hierop; dit document zal vermoedelijk gebruikt gaan worden door een aantal personen. We willen echter niet dat iedereen tegelijk in dit document kan. Dit om een zooitje te voorkomen. We zijn nu in conclaaf (transparantie) om te kijken hoeveel vrijwilligers we voor elke taak nodig hebben. Hierin zou wellicht ook een forum moderator gaan behoren. Hier heb ik een bepaald idee over welke ik met Wallen en Mark gedeeld heb. Echter, doordat we willen overstappen naar het nieuwe Jorik document, moeten we dat opnieuw beoordelen. Ik hoop voor december hier duidelijkheid over te kunnen geven.

Dus nee; we nemen dit heel serieus. Maar ja, sommige dingen moet je even geduld mee hebben. Blijkbaar was je op de hoogte van een mogelijk nieuw document. Niet iedereen wist dit, dus wellicht kunnen we daar wat mee.
-----------------------------------
Dan de aanvullingen van Glomser.

- Die puntentelling en het publiceren daarvan zal met ingang van P1 vermoedelijk makkelijker, efficiënter en beter worden. Dmv. het nieuwe document. Nogmaals dank Jorik !!

- Goed punt. Vraag van mijn kant. Kunnen jullie dat niet zelf? Zo niet, dan zal een moderator/admin daar iets mee moeten. Nemen we mee.

- Die lijst is er toch? WRW P5. Daar staan renners bij FT. Daar kun je die renners dus terugvinden. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

- Schoon forum ben ik bij Thomas al op teruggekomen. Vind ik een punt en ga ik meenemen.

Dan als laatste aanvulling de NEO verkoop. Daar hebben we een besluit ingenomen. Dat gaan we nu niet meer terugdraaien of aanpassen. Voor de mensen die het gemist hebben;
http://cyclingclassics.forumotion.com/t356-aankondiging-data-neo-verkoop

Voor vragen weten jullie ons te vinden.

Gr,
de admins
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Teela

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Mon 12 Nov - 20:41:48

Hey, 

Op punt drie wellicht een dubbele renner: Juan Jose Lobato en Juan Jose Lobato del Valle, staan bij beide punten
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t296-actueel-team-kelme#17
Teela

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Mon 12 Nov - 20:45:53

Is het nog een idee om de FT lijst in Q4 enkel te sluiten voor renners zonder contract. Ik snap dat het niet de bedoeling is om stoppers goedkoop op te pikken. Maar zou wel mooi zijn wanneer je nog niet al 7 plekken hebt gebruikt wel mooi zijn om renners te kunnen contracteren die al een contract hebben voor het jaar erop.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t296-actueel-team-kelme#17
BryanC

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Mon 12 Nov - 20:48:15

Eens met Teela. Of een leeftijdsgrens van max 30 er aan hangen. Zodat ook renners met geruchten tot stoppen niet snel gehaald kunnen worden
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Mon 12 Nov - 21:54:11

Iets anders: regels voor stopvergoeding wijzigen door het stuk over "punten" voor hoge stops te verwijderen. Maakt het volgens mij nodeloos ingewikkeld (en is in wk1 ook al verwijderd).
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
Casperge 2

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Tue 13 Nov - 0:21:47

Iedere renner heeft een uniek cq-nummer(zie de browser) misschien verwijzen naar dat nummer dan maakt het ook niet uit of een naam verkeerd gespeld is.
Back to top Go down
View user profile
Queso

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Tue 13 Nov - 3:03:15

Goed initiatief!

Over het algemeen vind ik het overzicht en de transparantie niet een groot probleem.

Belangrijkste voor mij is vooral dat je de voortgang/prestaties tijdens het seizoen goed kan volgen. Dit is inmiddels al wel beschikbaar onder het stand kopje maar om een of andere reden lijkt me dat we dit nog wat verbeteren. Na iedere (grote) race bijvoorbeeld duidelijk aangeven wie (renner) en welk team de meeste punten heeft gescoord. Welk effect dit heeft op de stand etc.

Het records topic helpt hierin al en ook de leiderstruien zoals eerder voorgesteld vind ik een erg goed initiatief.

Dit seizoen heb ik erg veel uitslagen verwerkt en ben zeker bereid dit te blijven doen. Maar het is inderdaad veel werk en dat moet makkelijker kunnen. Goed dat hier een oplossing voor gevonden lijkt.
Back to top Go down
View user profile
FietsPanKrukVor

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Fri 16 Nov - 23:12:20

Zouden team afkortingen toegevoegd kunnen worden aan de stand renners? (of vanaf volgend jaar)
Back to top Go down
View user profile
Mitrohimovic

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Sat 17 Nov - 0:42:28

Zouden teamnamen weer veranderd mogen worden?
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Sat 17 Nov - 19:47:59

Bij deadlines maar maximaal één bod per manager tegelijkertijd mogen doen, dus niet 7 biedingen waar uit gekozen mag worden. En bij een nieuw bod vervalt het laatste bod van die manager.
Back to top Go down
BryanC

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Sat 17 Nov - 19:50:19

Dat is door de managers makkelijk op te lossen door die 7 boden in pm te sturen en dan de deadline houder via pm laten kiezen
Back to top Go down
View user profile
Casperge 2

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Sat 17 Nov - 19:51:56

Rico wrote:
Bij deadlines maar maximaal één bod per manager tegelijkertijd mogen doen, dus niet 7 biedingen waar uit gekozen mag worden. En bij een nieuw bod vervalt het laatste bod van die manager.

Hier ben ik wel tegen, dat zou betekenen dat er teveel onderhandeld word per PM en ik ben meer voor openheid bij onderhandelingen.
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Sat 17 Nov - 20:04:24

Als managers via pm willen onderhandelen, gebeurt dit toch wel. Bedoeling is meer dat het een deadline blijft waar het draait om de renner waarvoor de deadline begonnen is, en geen deadline voor een renner van een ander team.

Maar ach, als het niet als een probleem wordt gezien om 10 biedingen tegelijk in te sturen, dan gaan we daar ook maar mee aan de slag...
Back to top Go down
Mitrohimovic

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Mon 19 Nov - 14:14:50

Mitrohimovic wrote:
Zouden teamnamen weer veranderd mogen worden?
?
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Mon 19 Nov - 14:59:47

Glomser wrote:

- Liefst wordt tijdens de neo-verkoop ook bijgehouden wie welke renner heeft gekocht in een aparte lijst (zoals bij WK1). Zo zie je ook gelijk Hoeveel renners een manager heeft gekocht.  

Zie hier nog geen antwoord op. Bij WK1 wordt in een overzicht met daarin de dag en tijdstip van de deadline overzichtelijk weergegeven. Dit voorkomt dat je tussen alle deadlines moet zoeken welke deadline de volgende is... Je hebt tenslotte maar 5 minuten tot de volgende...
Back to top Go down
View user profile
kschiffmacher

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Mon 19 Nov - 16:10:18

Glomser wrote:
Glomser wrote:

- Liefst wordt tijdens de neo-verkoop ook bijgehouden wie welke renner heeft gekocht in een aparte lijst (zoals bij WK1). Zo zie je ook gelijk Hoeveel renners een manager heeft gekocht.  

Zie hier nog geen antwoord op. Bij WK1 wordt in een overzicht met daarin de dag en tijdstip van de deadline overzichtelijk weergegeven. Dit voorkomt dat je tussen alle deadlines moet zoeken welke deadline de volgende is... Je hebt tenslotte maar 5 minuten tot de volgende...
Die ga ik bijhouden in een aparte topic. Zoals ook bij WK1 het geval is.
Back to top Go down
Glomser

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Mon 19 Nov - 17:39:15

kschiffmacher wrote:
Glomser wrote:
Glomser wrote:

Die ga ik bijhouden in een aparte topic. Zoals ook bij WK1 het geval is.
I love you
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 22 Nov - 12:27:43

Rico wrote:
Iets anders: regels voor stopvergoeding wijzigen door het stuk over "punten" voor hoge stops te verwijderen. Maakt het volgens mij nodeloos ingewikkeld (en is in wk1 ook al verwijderd).

Is er nog kans dat hier iets aan veranderd wordt?
Back to top Go down
Mitrohimovic

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 22 Nov - 12:51:32

Rico wrote:
Rico wrote:

Is er nog kans dat hier iets aan veranderd wordt?
Ik begrijp eerlijk gezegd niet precies wat je bedoelt, hoewel ik wel een groentje ben natuurlijk.
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 22 Nov - 12:53:16

Het stukje in Reglement 5.1.3.2
Back to top Go down
Mitrohimovic

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 22 Nov - 12:58:09

Ik ben voor het verwijderen van dat puntensysteem
Back to top Go down
View user profile
kschiffmacher

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 22 Nov - 14:08:06

Gaan we een beslissing over nemen.
Back to top Go down
WCEendT

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 22 Nov - 15:04:34

Mitrohimovic wrote:

Ja ik ook, nog paar andere in de app-groep ook.

Daarnaast heeft WK1 het ook niet meer.
Back to top Go down
View user profile
joske47

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   Thu 22 Nov - 15:24:09

Mitrohimovic wrote:
Idem
Back to top Go down
View user profile Online
Sponsored content

PostSubject: Re: Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)   

Back to top Go down

Agenda verbeterpunten voor P1 2019 (graag aanvullen)
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Freeport records and Maddie on the agenda of Portuguese and British authorities - Update
» Was it a Pre-Planned HOAX?
» Jesse Jackson Jr. has BiPolar problems. He obviously has been crazy MANIC with "OUR" $$$$$$$$ and his plans and agenda. Always knew there was something nuts about the marxist criminal politician. Comrade Commissar Jackson should be piloried alon
» Gypsies are back on the agenda....
» Freeport records and Maddie on the agenda of Portuguese and British authorities