Cycling Classics

cycling classics

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  Stopvergoeding  

Share | 

Nieuwe koersen op de agenda

Go down 
AuthorMessage
kschiffmacher

PostSubject: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 10:53:57

Met ingang van 2019 zullen er een aantal koersen worden toegevoegd aan de agenda. Hieronder zal ik ze kort opsommen met de daarbij horende punten.

Road Race European Championship

1-60 
2-45
3-32
4-24
5-18
6-12
7-10
8-8
9-6
10-4
11-2
12-1

Overige continentale kampioenschappen ( Afrika-Azie-Oceanie-Zuid Amerika-Noord Amerika

1-20
2-14
3-10
4-7
5-5
6-4
7-3
8-2
9-1

Europese Kampioenschappen - Tijdrit

1-20
2-15
3-10
4-8
5-6
6-4
7-2
8-1

Overige continentale kampioenschappen - Time Trial

1-10
2-7
3-5
4-3
5-1

Duo Normand

1-20
2-15
3-10
4-8
5-6
6-4
7-2
8-1

Hammer Series

Deze punten gelden enkel voor het eindklassement, het hele team, dus alle renners krijgen de punten.

1 - 10
2 - 8
3 - 6
4 - 4
5 - 2

Last edited by kschiffmacher on Sat 17 Nov - 13:57:26; edited 2 times in total
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
BryanC

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 12:20:17

Gaan TTT's in rittenkoersen ook meetellen?
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 12:22:50

Het is jullie keuze, maar het aantal punten voor de Hammer Series wordt zo ineens enorm. Opeens zo'n 5000 punten erbij in een seizoen.

Edit: Een voorbeeld, Roger Kluge, zonder Hammers 0 punten, met Hammers (44+58+34=) 136 punten!!!!  Shocked  . Als het klopt dat zowel onderdelen als eindklassement deze punten geven.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
kschiffmacher

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 12:38:51

Rico wrote:
Het is jullie keuze, maar het aantal punten voor de Hammer Series wordt zo ineens enorm. Opeens zo'n 5000 punten erbij in een seizoen.

Edit: Een voorbeeld, Roger Kluge, zonder Hammers 0 punten, met Hammers (44+58+34=) 136 punten!!!!  Shocked  . Als het klopt dat zowel onderdelen als eindklassement deze punten geven.
Ja ik snap ik... je hebt 3x Hammers, dus 9*22 = de max score die je kunt halen met Hammers.
Back to top Go down
kschiffmacher

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 12:44:23

Rectificatie; Hammers punten tellen alleen voor GC.
Back to top Go down
FietsPanKrukVor

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:00:45

kschiffmacher wrote:
Rectificatie; Hammers punten tellen alleen voor GC.
Is de hammer series nog steeds niet erg veel? Bij de duo normand krijg je bijv de helft van de punten omdat het met 2 renners zijn (wat ik logisch vind). Bij de hammer series krijg je meer dan de helft en dat is dus met 7 renners er komen
7 * 22 = 154
7 * 14 = 98
7 * 12 = 84
7 * 10 = 70
7 * 9 = 63
7 * 8 = 56
7 * 7 = 49
7 * 6 = 42
7 * 5 = 35
7 * 4 = 28

= 679 punten per hammer series * 3 (en in de toekomst misschien nog wel meer events) = 2037 punten bij (+ dan nog de punten van de continentale kampioenschappen).

En dat terwijl de hammer series helemaal niet hoog staan aangeschreven, ploegen vaak met B selecties aan de start komen of renners die niet in vorm zijn maar omdat ze 7 man moeten hebben.
Dan doen er ook nog maar 16 teams mee (of minder, Hong Kong 14 prof teams + een faal team uit hong kong zelf) waarvan er maar liefst 10 punten krijgen dat is dus 70 van de 112 renners (of minder renners) dat staat totaal niet in verhouding met andere wedstrijden (alleen met de Duo Normand waar 16 van de 22 renners dit jaar zouden scoren, wat ik ook buiten proportie vind).
Ik zou zelf de hammer series helemaal niet mee laten tellen, maar als ze mee tellen moet de schaal echt zwaar omlaag vind ik dan zou ik eerder voor de renners uit team dat 1e word: 10 punten, 2e 5 punten 3e 1 punt en dan creeer je nog bijna 350 punten in een jaar met een wedstrijd die geen enkel team serieus neemt.
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:07:41

Mij lijkt een verdeling 10, 5, 3, 2, 1 ook een stuk realistischer.
Back to top Go down
Wallenquist

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:08:36

Yea, it' a lot of points but those points will be divided into riders from different teams on WK.
Also, it will give a little higher value to domestiques which is nice I would say.

Personally, I dont like Hammer Series at all but we cannot pretend it doesn't exist. Some of the best riders in the world take part in it and we should give them points for their effort, that's why we decided to add it with such points scale (which is based on UCI & CQ points scales for TTT)

Under 19 Zone
Back to top Go down
View user profile http://cyclingu19.blogspot.com
kschiffmacher

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:09:28

Qua puntentelling heb je misschien een punt, maar het feit ze niet mee te laten tellen totaal niet. De Hammers worden de teams juist leuk gevonden. Iedereen was enthousiast over het concept. Het feit dat niet alle toppers aan de start staan heeft te maken dat de toppers hun programma inrichten op de klassiekers en dan een koers als deze laten schieten.

Vergelijk het nu eens met al die B wedstrijden in België en Frankrijk... Daar krijg je ook een sloot punten voor een bizar deelnemersveld.
Back to top Go down
Rico

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:15:52

Het winnende team krijgt nu 154 punten, dat is meer dan de winnaar van Parijs-Nice...
Back to top Go down
BryanC

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:18:07

Rico wrote:
Het winnende team krijgt nu 154 punten, dat is meer dan de winnaar van Parijs-Nice...

Maar dan moet je wel alle 6 in je team hebben ipv 1
Er doen toch 6 mee ipv 7? 132 wordt het dan namelijk
Back to top Go down
View user profile
hartstikkebedankt

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:33:34

Goed dat deze koersen punten krijgen, maar graag wil ik het volgende serieus in overweging meegeven:

1. Ik zou de 'overige continentale kampioenschappen-wegrit' de indeling 20-15-10-8-6-4-2-1 meegeven, hetgeen al een categorie is in de huidige puntentelling. Hetgeen nu wordt voorgesteld is een puntenverdeling die op dit moment voor geen enkele koers geldt. Voor de tijdrit kan dan 10-5-3-1 gebruikt worden, ook een bestaande categorie.

2. Hetzelfde geldt voor de Hammer Series, prima om dit te belonen wat mij betreft maar doe het dan ook via 20-15-10-8-6-4-2-1 of liever nog via 10-5-3-1, desnoods 15-10-6-4-2-1 want ik vind eigenlijk dat alleen de beste 4-6 teams(!) beloond hoeven te worden. Nu voeg je inderdaad wel heel veel punten toe aan het spel. Hoezo zou de nummer 10 bijvoorbeeld 4 punten krijgen (x het aantal renners)..?

3. Europese kampioenschappen RR en TT had wat mij betreft qua aanzien volgens het landenlijstje 1 t/m 5 mogen worden beoordeeld (telling vanaf 75 resp. 25 punten), maar dat is een kwestie van smaak.

Last edited by hartstikkebedankt on Fri 16 Nov - 13:38:26; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
FietsPanKrukVor

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:35:04

kschiffmacher wrote:
Qua puntentelling heb je misschien een punt, maar het feit ze niet mee te laten tellen totaal niet. De Hammers worden de teams juist leuk gevonden. Iedereen was enthousiast over het concept. Het feit dat niet alle toppers aan de start staan heeft te maken dat de toppers hun programma inrichten op de klassiekers en dan een koers als deze laten schieten.

Vergelijk het nu eens met al die B wedstrijden in België en Frankrijk... Daar krijg je ook een sloot punten voor een bizar deelnemersveld.
Het feit dat ze het leuk vinden heeft ook deels met startgeld te maken en dat ze betaald krijgen om positieve dingen te zeggen Razz. Daarnaast heeft het ook niet heel veel met dit spel te maken, in het oude concept toen we met PCM speelde misschien wel omdat het dan echt om jouw team prestatie ging, nu kan je 2 gasten hebben die opgeven op dag 1 en verder niet meer rijden en daar 44 punten voor krijgen. CQ je bent afhankelijk van de renners van andere teams in dit spel.

Als het dan toch moet meetellen dan zou het iets kleins moeten zijn lijkt me, aangezien dit dus eigenlijk weinig met de kwaliteiten van je WK renners waar het hier om gaat te maken heeft. Maar het aantal punten dat er hier gegeven word is wel echt ridicuul vind ik meer dan 2000 en als de Hammer Series gaan groeien en je bijv 5 van die dingen in een seizoen krijgt kom je uit op meer dan 3300 punten per seizoen.

Het is op WK1 gebleken dat geld scheppen heel erg kut is voor het spel (met de jeugdrenners die daarna dus weer zijn afgeschaft), en hiermee pak je door een koers waar weinig teams daadwerkelijk iets om geven en echt voor de winst gaan met een fatsoenlijke selectie (in vorm), ineens een hele sloot geld/punten bij het spel. Daarnaast scoort bijna 70% van het veld punten, terwijl de helft van die 70% bijna geen enkele bijdrage leveren aan de prestatie.
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 13:58:19

Leuk initiatief van de admins!

Denk alleen wel dat er nog een aantal aanpassingen gedaan moeten worden. Zoals @Hartstikkebedankt ookal zegt zou ik een bestaande puntentelling gebruiken i.p.vi.p.v. iets nieuws bedenken. Ook het EK zou ik bij de 75P voor de winnaar pakken.

Verder ben ik het ook grotendeels eens met @fietspankrukvor. Met deze puntentelling denk ik dat de Hammers meer schade aan het spel toebrengen dan plezier en of profijt met zich meebrengen, puntenaantallen moeten naar mijn mening lager en minder teams (top3-5).

Thomas
Back to top Go down
View user profile
Peter Post Forever

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Fri 16 Nov - 14:17:26

Hammer Series top 5 en dan 10-8-6-4-2 punten misschien een betere verdeling? Verder een goed en leuk initiatief!
Back to top Go down
View user profile
kschiffmacher

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Sat 17 Nov - 13:58:07

Heroverweging heeft plaatsgevonden. Zijn het unaniem eens over de puntentelling, zie de eerste post in deze topic.
Back to top Go down
Rico

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Sat 17 Nov - 14:00:34

Mooi dat dit zo snel is "opgelost"!
Back to top Go down
BryanC

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Sat 17 Nov - 14:16:33

Top werk jongens. Goed dat er is geluisterd naar de feedback
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   Sat 17 Nov - 16:45:25

Top gedaan admins! Dit geeft nog maar ~600 nieuwe punten door de hammers, dat is prima denk ik.

Zou nog wel voor willen stellen de punten van het EK/andere continentale kampioenschappen te heroverwegen. Dit heeft waarschijnlijk meer te maken met persoonlijke voorkeur dan wat anders, maar ik zou bij het EK 75-1 doen en bij de andere continentale kampioenschappen een bestaande puntentelling gebruiken, dus of 40-1 of 10-1 (aan het niveau te zien zou 10-1 terecht zijn, zeker omdat de toppers vaak niet eens meedoen).  

Kan het ook volledig begrijpen als jullie het gewoon zo willen laten, wilde gewoon nog even mijn mening hierover verduidelijken Smile.

Nogmaals goed en snel opgelost wat betreft de Hammer Series!
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Nieuwe koersen op de agenda   

Back to top Go down

Nieuwe koersen op de agenda
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Freeport records and Maddie on the agenda of Portuguese and British authorities - Update
» Was it a Pre-Planned HOAX?
» Jesse Jackson Jr. has BiPolar problems. He obviously has been crazy MANIC with "OUR" $$$$$$$$ and his plans and agenda. Always knew there was something nuts about the marxist criminal politician. Comrade Commissar Jackson should be piloried alon
» Gypsies are back on the agenda....
» Freeport records and Maddie on the agenda of Portuguese and British authorities