Cycling Classics

cycling classics

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  Stopvergoeding  

Share | 

Jeugdteams

Go down 

Jeugdteams
Versie A
67%
 67% [ 14 ]
Versie B
33%
 33% [ 7 ]
Total Votes : 21

AuthorMessage
kschiffmacher

PostSubject: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 17:48:49

Dag allen,

Zoals beloofd zouden we ook een poll starten over hoe we jeugdrenners in het spel kunnen brengen. De keuze is gemaakt dat dit per P1 gaat gebeuren. De vraag aan jullie is, hoe dit zal gebeuren. Looptijd poll is tot 30 november. We hebben hier twee opties in;

A)
WK 1 stijl

2019
Renners moeten minimaal uit 2001 komen.

(30 keuzes dmv. een draft - Loting tussen 30-21 wie eerst mag)
Eerste ronde: nummers 30-21 klassement 2018
Tweede ronde: nummers 20-11 klassement 2018
Derde ronde: nummers 10-1 klassement 2018

Daarna gaan we over naar de WK1 stijl. Dat houdt in dat er elke twee maanden een topic gestart wordt, waarin iedereen een renner kan kiezen die aan de voorwaarden voldoet. Dit gaat in per 1 maart. Dus vanaf 1 maart kun je voor maart/april een jeugdrenner kiezen. Ieder team mag dit per 2 maanden maar 1x doen.

Dit is niet kosteloos;
Elke renner kost je 3 miljoen
Een contractverlening aan het einde van het jaar kost je 500.000,-
Zodra de renner in het spel komt, ontvang je 10% van de opbrengst bij de NEO verkoop. (vb. Evenepoel komt voor 300miljoen in het spel? Dan ontvang je als manager 30 miljoen.
Je kunt maximaal 18 jeugdrenners hebben.

B)
We organiseren elke periode een draft waarbij iedereen een renner mag kiezen. De nummer 30 van de periode daarvoor mag beginnen en zo werken we door naar de nummer 1.

Dit is niet kosteloos;
Renners uit 2001 en jonger 
Elke renner kost je 5 miljoen
Een contractverlening aan het einde van het jaar kost je 1.000.000,-
Zodra de renner in het spel komt, ontvang je 15% van de opbrengst bij de NEO verkoop. (vb. Evenepoel komt voor 300miljoen in het spel? Dan ontvang je als manager 45 miljoen.
Je kunt 1x per jaar een NEO kopen uit je eigen jeugdteam. Daarbij heb je als jeugdrenner eigenaar de mogelijkheid om binnen 1 minuut na de deadline je eigen renner te kopen waarbij je 1 miljoen moet overbieden.
Je kunt maximaal 18 jeugdrenners hebben.

Tussentijds aangepast omdat er een fout zat in de omschrijving.

Last edited by kschiffmacher on Mon 19 Nov - 19:11:46; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
BryanC

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 17:51:44

Ik ben tegen de 1mln regel. Maakt de neo sale heel anders en zal ook heel frustrerend zijn als je denkt 5 neo's binnen te hebben, maar dat ze allemaal door de opleider weggepikt worden. Ook is het vrij onmogelijk om door te voeren. Stel je wint een neo voor 200mln (bijna al je cash) op maandag om 21:00 (met een last minute bod). Dan kan je een bepaalde tijdseenheid niet meer meebieden op de andere neo's en kan je hele neosale dus in duigen vallen als uiteindelijk de 1mln regel ervoor zorgt dat je de neo van 200m toch niet krijgt. Je zorgt er dus voor dat je je eigen budget vast zet.
Back to top Go down
View user profile
Casperge 2

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:01:20

De voorwaarde voor de 1 miljoen regel is dat het binnen een minuut gebeurt, dus dan weet je voor de volgende deadline of je die 200 miljoen nog kan gebruiken.
Back to top Go down
View user profile
BryanC

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:03:10

Casperge 2 wrote:
De voorwaarde voor de 1 miljoen regel is dat het binnen een minuut gebeurt, dus dan weet je voor de volgende deadline of je die 200 miljoen nog kan gebruiken.

Dit is net nieuw toegevoegd. Ik had mijn comment vanuit het oude topic gewoon gekopieerd, dus vandaar. Ik blijf echter wel tegen de 1mln regel.
Back to top Go down
View user profile
FaustoCoppi

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:06:44

Casperge 2 wrote:

Precies, zie dat het al aangepast is: top!

Vond het al raar dat de meeste gekozen keuze in 1x niet meer beschikbaar was.
Back to top Go down
View user profile
Melvinbraam

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:31:01

Bij optie A misschien paar verbeter puntjes
1, De 1 mil optie, dit ipv de 10% die je anders krijgt uiteraard. Als iemand anders hem koopt bij de neos krijg je wel gewoon de 10%.

2, De 3 miljoen aanschafprijs verlagen. Een renner moet voor minimaal 35 mil verkocht worden wil je geen verlies maken. Dit zorgt er voor dat het voor iedereen aantrekkelijker wordt om een jeugdteam te beheren. Anders heb je de kans dat iedereen of een deel een paar renners hebben. Misschien dat het maximaal aantal renners dan iets naar beneden moet.

3, Ipv elke 2 maand 1 renner, elk jaar 6 renners. Idee om na het eerste jaar veranderen naar maximaal 6 renners per jaar aanschaffen. Dit zorgt er voor dat het niet wie het eerst maalt... maar wanneer je een leuke renner ziet hem gelijk kan aanschaffen. Mogelijk kun je wel een maximaal van 1 per week instellen(zodat niet een persoon na een junioren wk er 6 koopt bijvoorbeeld) Omdat je er maximaal 6 kan, kan iedereen zijn eigen tactiek bepalen. Het is natuurlijk niet erg fair dat wanneer je een leuke renner ziet je nog 2 maand moet wachten tot je hem kan kopen.(in die tijd heeft wellicht iemand anders hem ook al gevonden en gekocht)
Back to top Go down
View user profile
BryanC

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:38:47

Melvinbraam wrote:
1, De 1 mil optie, dit ipv de 10% die je anders krijgt uiteraard. Als iemand anders hem koopt bij de neos krijg je wel gewoon de 10%.

2, De 3 miljoen aanschafprijs verlagen. Een renner moet voor minimaal 35 mil verkocht worden wil je geen verlies maken. Dit zorgt er voor dat het voor iedereen aantrekkelijker wordt om een jeugdteam te beheren. Anders heb je de kans dat iedereen of een deel een paar renners hebben. Misschien dat het maximaal aantal renners dan iets naar beneden moet.

3, Ipv elke 2 maand 1 renner, elk jaar 6 renners. Idee om na het eerste jaar veranderen naar maximaal 6 renners per jaar aanschaffen. Dit zorgt er voor dat het niet wie het eerst maalt... maar wanneer je een leuke renner ziet hem gelijk kan aanschaffen. Mogelijk kun je wel een maximaal van 1 per week instellen(zodat niet een persoon na een junioren wk er 6 koopt bijvoorbeeld) Omdat je er maximaal 6 kan, kan iedereen zijn eigen tactiek bepalen. Het is natuurlijk niet erg fair dat wanneer je een leuke renner ziet je nog 2 maand moet wachten tot je hem kan kopen.(in die tijd heeft wellicht iemand anders hem ook al gevonden en gekocht)

Met de eerste 2 punten oneens. 
Als je de prijzen nog lager maakt wordt er te veel geld geschept en worden jeugdrenners te bepalend in het spel. 
Punt 3 kan inderdaad een prima toevoeging zijn. Zie het niet als prioriteit, maar kan wel over nagedacht worden.
Back to top Go down
View user profile
Melvinbraam

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:41:38

Mijn eerste 2 punten, mogelijk 1 van 2 kan al voldoende zijn om toe te voegen om het iets interessanter te maken.
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:47:08

Melvinbraam wrote:

Heel erg oneens met punt 2. Ik ben niet van plan mee te doen met jeugdrenners. Als dit een soort van "gratis geld" wordt, moet ik stoppen met dit spel. Een prijs van ongeveer 5 mln per jeugdrenner is neutraal bij een gemiddelde neo prijs van 50 mln en dat lijkt op wk1 aardig te kloppen. Het is volgens mij niet de bedoeling dat er geld wordt toegevoegd of verwijderd door de introductie van jeugdrenners.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:52:37

Zowel systeem A als B heeft niet mijn voorkeur, ik zal hieronder uitleggen waarom. 

OPTIE A
Met optie A maak je naar mijn mening het probleem van ongelijkheid alleen maar groter. Degene met de meeste kennis en tijd zal verder uitlopen op de spelers in de onderste regio's en hierdoor ga je een versnelt WK1-effect creëren. 

Ik denk dat op den duur de manager's met meer kennis en tijd sowieso al bovenaan gaan staan, dit systeem zou dat alleen maar versnellen. Voor de managers met minder kennis en tijd geldt hetzelfde, ik denk dat zij sneller een onoverbrugbare achterstand gaan hebben op de top. 

Nu kan het zijn dat jouw mening is dat dit bij het spel hoort en degene met de meeste kennis (en tijd) moet winnen, maar als we WK2 gaan organiseren met die instelling is het verschil tussen de top en de rest over 10 jaar gigantisch. 

Op lange termijn en met oog op de toekomst van WK2 zie ik dus helemaal niets in systeem A.

OPTIE B
Allereerst wil ik zeggen een groot voorstander te zijn van een draft-systeem, hierover heb ik het ook al gehad met een aantal managers. Het grootste voordeel van een draft-systeem in dit geval is dat de slecht presterende managers een kans krijgen het verschil tussen hen en de top te verkleinen, mits voldoende kennis natuurlijk. Voor de lange termijn en toekomst van WK2 is dit héél gunstig!!

Echter, door het feit dat één jeugdrenner je al snel gemiddeld 7-8 miljoen kost, is de marge voor winst al klein. Dit gaat voor de managers die onderaan staan geen groot probleem zijn, mits voldoende kennis, maar als de top-managers straks moeten kiezen tussen Usami en of Zelina dan is de winstmarge niet-bestaand. Er is dan gewoon geen mogelijkheid om winst te maken omdat een renner minimaal voor 50-55 miljoen moet gaan met de neo-verkoop om kans op winst te maken. Nu begrijp ik dat niet iedereen winst kan maken met jeugdteams, maar met dit systeem maken teams 1-10 (30-21 met de draft) gewoon helemaal geen kans op winst, tenzij de kennis van team 11-30 gewoon echt tekort komt (waar ik niet van uit ga).

Tevens begrijp ik dat er niet teveel geld in het spel mag komen met jeugdteams, dus het percentage verhogen of de kosten verlagen is geen optie.

Dan is de enige rendabele optie voor top teams dus om niet mee te doen aan jeugdteams. Dat is als niet meedoen aan de neo-verkoop of niet meedoen aan onderhandelen. Dat is gewoon geen optie.

Een probleem, ik heb echt totaal geen beter alternatief. 

Conclusie
Ik ga met extreme tegenzin op A stemmen. Tegenzin, omdat ik van mening ben dat het de ongelijkheid op WK2 (enorm) gaat versnellen, terwijl jeugdteams juist een mooie manier is om de ongelijkheid te verkleinen. 

De enige reden dat ik op A stem is omdat ik graag een eigen jeugdteam zou hebben. Met optie B is het naar mijn mening niet rendabel voor 35% van de teams om een jeugdteam te hebben, zolang de overige 65% (onderste teams) over voldoende kennis beschikt om de juiste draftkeuzes te maken. 

Daarbij komend schat ik mijn team bij de beste 35% van de teams en zou ik in mijn ogen dan ook nul winstmarge hebben met een jeugdteam, dus geen jeugdteam kunnen hebben.

De hoofdreden is dus dat ik op optie A stem omdat optie B voor een deel van de managers, waar ik mijzelf bij schat, geen realistische optie op een jeugdteam brengt.

Nogmaals draft-systeem van optie B ben ik heel enthousiast over als dit op een of andere manier, die ik zelf niet heb kunnen vinden, rendabel zou kunnen worden voor alle managers, niet alleen de onderste ~15. 

Hopelijk begrijpen jullie mijn overwegingen,

Thomas

P.S.
Zou het fijn vinden als je nu niet het topic gaat verwijderen Wink.

EDIT (toevoeging/wilde ik nog even kwijt):
Bij systeem A heeft iedereen in essentie gelijke kansen, ervan uitgaande dat iedereen die mee wil doen over voldoende kennis beschikt. Bij systeem B hebben de topteams (veelal dezelfde teams) nooit de keus om een van de top 20 jeugd renners van die periode te kiezen. Waardoor het systeem niet rendabel is, met als gevolg dat de topteams niet mee gaan doen aan jeugdteams of mee gaan doen en de kosten op de koop toe nemen.

Last edited by WCEendT on Mon 19 Nov - 19:07:09; edited 2 times in total
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:57:35

Rico wrote:
Melvinbraam wrote:

Heel erg oneens met punt 2. Ik ben niet van plan mee te doen met jeugdrenners. Als dit een soort van "gratis geld" wordt, moet ik stoppen met dit spel. Een prijs van ongeveer 5 mln per jeugdrenner is neutraal bij een gemiddelde neo prijs van 50 mln en dat lijkt op wk1 aardig te kloppen. Het is volgens mij niet de bedoeling dat er geld wordt toegevoegd of verwijderd door de introductie van jeugdrenners.

Eens! De essentie en prioriteit moet blijven dat er geen extra geld in het spel komt.
Back to top Go down
View user profile
Rico

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 18:59:56

Ik stem A.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
Melvinbraam

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 19:14:24

mja oke ik snap jullie reactie, ik stelde daarom ook voor om 6 per jaar te mogen kiezen dit maakt het minder tijdgebonden. Veel tijd kost het niet, en je kan zelf in plannen wanneer. 
Maar zou het ook zonde vinden voor alle moeite dat dit wordt toegevoegd maar geen toegevoegde waarde heeft. En als je een van de 2 punten die ik benoemde kiest (de 1 miljoen optie bijv.) komt er geen extra geld in het spel. Mijn eerste 2 punten doorvoeren zal te veel van het goede inderdaad zijn. Door de 1 miljoen optie is het toch meer een beetje jouw jeugdrenner.
Back to top Go down
View user profile
Flowtosti

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 19:27:28

topinitiatief!

Het draftsysteem maakt dat ook mindere teams kans hebben om kleine winst te maken. Die lopen door het jaar heen al genoeg achter qua prijzengeld. Tevens geloof ik niet dat het nou zon enorm voordeel oplevert op lange termijn aangezien alle renners uiteindelijk als neo verkocht zullen gaan worden. Daarbij maakt iedereen weer evenveel kans! Ik ben duidelijk niet voor de ík-maak-aanspraak-op-optie'.
De jeugdteams kunnen dus een leuk extraatje zijn als je tijd en geld hebt of het leuk vindt om die categorieën te volgen, maar je kunt het evengoed helemaal niet doen als manager. Daar heeft niemand, inclusief jijzelf, last van namelijk. Ik ga er gemakshalve even van uit dat jeugdrenners niet verhandeld kunnen worden?

ik stem optie A
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens Online
Ceramiche Ariostea

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 19:30:54

Flowtosti wrote:
topinitiatief!

Het draftsysteem maakt dat ook mindere teams kans hebben om kleine winst te maken. Die lopen door het jaar heen al genoeg achter qua prijzengeld. Tevens geloof ik niet dat het nou zon enorm voordeel oplevert op lange termijn aangezien alle renners uiteindelijk als neo verkocht zullen gaan worden. Daarbij maakt iedereen weer evenveel kans! Ik ben duidelijk niet voor de ík-maak-aanspraak-op-optie'.
De jeugdteams kunnen dus een leuk extraatje zijn als je tijd en geld hebt of het leuk vindt om die categorieën te volgen, maar je kunt het evengoed helemaal niet doen als manager. Daar heeft niemand, inclusief jijzelf, last van namelijk. Ik ga er gemakshalve even van uit dat jeugdrenners niet verhandeld kunnen worden?

ik stem optie A

Jeugdrenners kunnen idd niet verhandeld worden.
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 19:31:48

@ADMINS
Ik zou willen vragen of ik nog met een alternatief mag komen, waarbij de hoofdgedachte is:
* 1x per jaar draft op volgorde van eindrangschikking jaar ervoor, hierdoor zouden dit jaar dan renner als Vacek, Evenepoel, Cano Rodriguez etc. naar de onderste teams gegaan zijn waardoor zij alsnog een voordeel halen.
* rest van het jaar soortgelijke manier als de WK 1 manier, hierbij zou ik optie 3 van Melvin ook willen verwerken. 

Hierdoor zou je het rendabel worden voor alle teams die mee willen doen (en vertrouwen op eigen kennis), maar alsnog de kleinere teams een voordeel geven.

In mijn ogen is dit een kans om de balans tussen teams te houden en moeten wij deze kans niet zomaar weggooien door de WK1 manier klakkeloos over te nemen.

Last edited by WCEendT on Mon 19 Nov - 19:40:44; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
BryanC

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 19:35:04

WCEendT wrote:
@ADMINS
Ik zou willen vragen of ik nog met een alternatief mag komen, waarbij de hoofdgedachte is:
* 1x per jaar draft op volgorde van eindrangschikking jaar ervoor, hierdoor zouden dit jaar dan renner als Vacek, Evenepoel, Cano Rodriguez etc. naar de onderste teams gegaan zijn waardoor zij alsnog een voordeel halen.
* rest van het jaar soortgelijke manier als de WK 1 manier.

Hierdoor zou je het rendabel worden voor alle teams die mee willen doen (en vertrouwen op eigen kennis), maar alsnog de kleinere teams een voordeel geven.

In mijn ogen is dit een kans om de balans tussen teams te houden en moeten wij deze kans niet zomaar weggooien door de WK1 manier over te nemen.

Ik sluit mij hier bij aan. Ben het hier volkomen mee eens. Hoop dat er uiteindelijk nog gestemd kan worden tussen de optie van Thomas en de optie A die er nu al staat.
Back to top Go down
View user profile
FietsPanKrukVor

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 20:23:34

Gasten als Vacek etc gaan niet pas na dit jaar natuurlijk die zou al als u17 gekozen zijn.

Ik ben eigenlijk voor een combinatie tussen optie A en B, vind optie A met de 1 miljoen regel het leukste (en dan evt dat het 5 miljoen is ipv 3 miljoen), zodat het ook net wat anders is dan WK1. Voor mij mag kennis best beloond worden daar draait het toch een beetje om bij het spel, het moet niet zo zijn dat je allemaal voordelen krijgt als je onderaan staat en het slecht doet (soms krijg je het team dat weet ik, maar dan heb je een uitdaging om op te bouwen), en dat vind ik dus niet leuk aan optie B.
Back to top Go down
View user profile
FaustoCoppi

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 20:25:20

FietsPanKrukVor wrote:
Gasten als Vacek etc gaan niet pas na dit jaar natuurlijk die zou al als u17 gekozen zijn.

Ik ben eigenlijk voor een combinatie tussen optie A en B, vind optie A met de 1 miljoen regel het leukste (en dan evt dat het 5 miljoen is ipv 3 miljoen), zodat het ook net wat anders is dan WK1. Voor mij mag kennis best beloond worden daar draait het toch een beetje om bij het spel, het moet niet zo zijn dat je allemaal voordelen krijgt als je onderaan staat en het slecht doet (soms krijg je het team dat weet ik, maar dan heb je een uitdaging om op te bouwen), en dat vind ik dus niet leuk aan optie B.

Hier sluit ik me precies bij aan.
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 20:26:50

@Ruud
Combinatie van optie A en B, als in mijn voorstel? 

Tuurlijk mag er een beloning zijn voor kennis (lijkt me logisch), maar ik denk dat dit een mogelijkheid is om ongelijkheid op lange termijn te voorkomen door slecht presterende teams eenmalig per jaar een optie te geven om een beetje terug te komen.

Eens met de 1 mil regel.

Niet eens met verhoging naar 5 mil, met maar 10% beloning is 3 mil prima. 

Over Vacek, was gewoon een voorbeeld van makkelijke namen die iedereen wel kent.
Back to top Go down
View user profile
Ceramiche Ariostea

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 19 Nov - 20:48:23

Beste managers,

Met alle respect voor de discussie's die jullie hier over voeren. Het wordt tijd om een knoop te gaan doorhakken wat betreft jeugdrenners. In grote lijnen zal het keuze A of keuze B worden eventueel op detailniveau zal er mogelijk nog wat geschoven kunnen worden met betrekking tot bedragen of het wel of niet toevoegen van een 1 miljoen optie. Dit zullen we na afloop nog eens onder de loop nemen.
Back to top Go down
Ceramiche Ariostea

PostSubject: Re: Jeugdteams   Thu 22 Nov - 9:20:07

14 van de 30 managers hebben op dit moment hun stem uitgebracht.  Ook bij de overige 16 managers willen we dit topic nog even onder de aandacht brengen om alsnog hun stem uit te brengen
Back to top Go down
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Thu 22 Nov - 12:16:48

Mooie forumcheck gelegenheid denk ik ook.
Back to top Go down
View user profile
ben_pronk

PostSubject: Re: Jeugdteams   Thu 22 Nov - 12:33:03

Optie A, duidelijk. 

Voor mij is alles nog nieuw, maar wat ik ervan begrijp lijkt me dat de leukste optie. Zeker als je redelijk laag eindigt wel als eerst aanspraak hebt op jeugdrenners.
Back to top Go down
View user profile
Mitrohimovic

PostSubject: Re: Jeugdteams   Thu 22 Nov - 12:52:37

WCEendT wrote:
Mooie forumcheck gelegenheid denk ik ook.
Niet precies, ik heb namelijk niet echt een mening en daarom ook nog niet gestemd.
Back to top Go down
View user profile
Teela

PostSubject: Re: Jeugdteams   Thu 22 Nov - 13:02:42

A

Sent from Topic'it App
Back to top Go down
View user profile http://cyclingclassics.forumotion.com/t296-actueel-team-kelme#17 Online
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Fri 23 Nov - 15:15:25

18/30
Back to top Go down
View user profile
Wallenquist

PostSubject: Re: Jeugdteams   Fri 23 Nov - 15:39:33

WCEendT wrote:
18/30

Marked this topic as "global announcement", maybe it will be more obvious now that we expect votes from every manager Smile

Under 19 Zone
Back to top Go down
View user profile http://cyclingu19.blogspot.com
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 26 Nov - 20:19:26

20/29, ik vind het nog steeds apart dat 9 managers niet stemmen...
Back to top Go down
View user profile
kschiffmacher

PostSubject: Re: Jeugdteams   Mon 26 Nov - 22:42:11

Nog 4 dagen...
Back to top Go down
Queso

PostSubject: Re: Jeugdteams   Tue 27 Nov - 4:10:23

WCEendT wrote:
20/29, ik vind het nog steeds apart dat 9 managers niet stemmen...

Misschien zijn beide opties niet interessant.....
Back to top Go down
View user profile
kschiffmacher

PostSubject: Re: Jeugdteams   Tue 27 Nov - 9:22:24

Dan stemt men inderdaad niet. Maar dan wil ik ook niet dat er straks signalen zijn of geroepen wordt dat er niet geluisterd wordt oid... Want we hebben voldoende opties gegeven om inspraak te hebben.
Back to top Go down
BryanC

PostSubject: Re: Jeugdteams   Tue 27 Nov - 10:27:44

kschiffmacher wrote:
Dan stemt men inderdaad niet. Maar dan wil ik ook niet dat er straks signalen zijn of geroepen wordt dat er niet geluisterd wordt oid... Want we hebben voldoende opties gegeven om inspraak te hebben.

Eens. Kunnen ook gewoon managers zijn die jeugdrenners niet leuk vinden en daarom niet stemmen
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Jeugdteams   Tue 27 Nov - 15:54:14

Ik zal dan toch maar eens reageren. Beide opties hebben niet mijn voorkeur en het wordt dus kiezen tussen 2 slechte opties. Qua redenen waarom ze slecht zijn verwijs ik naar de uitleg van WCEendT.

Ik ben tevens voor de draft. (Eigenlijk ben ik altijd voor een draft boven een systeem met bieden) maar die is wellicht wat scheef.

Ik zie echter mogelijkheden deze rechter te trekken. Hiervoor kan je een paar zaken meenemen.

1. Als we nu afspreken dat iedere manager een maximum aantal jeugdrenners per jaar mag aantrekken en dit aantal minder maken dan het aantal periodes, dan zal niet elke manager elke periode een jeugdrenner aantrekken. Het wordt op die wijze voor de managers die pas later aan de beurt komen iets aantrekkelijker omdat er een aantal managers niet kiezen (dit zal volgens mij sowieso al gaan gebeuren)

2. Voor de volgorde kan je ook elke keer de eindstand van de vorige periode kiezen. Aangezien ploegen nooit elke keer 1e of laatste worden krijgen meerdere managers voordeel dan wel nadeel. 

Conclusie:
Ik ga met tegenzin op B stemmen. Tegenzin, omdat de draft op dit ogenblik teveel ongelijkheid vertoond om renners te kunnen aanschaffen, maar het is beter dan het spel in versneld tempo te vernielen.

Daarnaast denk ik er inderdaad hard over na om de jeugdrenners niet op te nemen in mijn team.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Jeugdteams   Tue 27 Nov - 15:58:43

FietsPanKrukVor wrote:

Ik ben eigenlijk voor een combinatie tussen optie A en B. 

Ook hier ben ik het mee eens... Ik zou de geldbedragen genoemd bij systeem A ook gelijk houden bij systeem B. Ook de percentages gewoon gelijk houden en die 1 minuut regel hoeft van mij eigenlijk niet zo. In praktijk ga je dan straks krijgen dat er 49,1 miljoen wordt geboden omdat je weet dat de opleider maar 50 miljoen heeft en daardoor niet eens kan overbieden.
Back to top Go down
View user profile
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Tue 27 Nov - 16:06:20

Eens met je Glomser, maar denk dat er nog weinig mogelijkheden zijn naast deze twee opties.

Denk dat we te accepteren hebben dat het of optie a, of optie b gaat worden.
Back to top Go down
View user profile
Glomser

PostSubject: Re: Jeugdteams   Tue 27 Nov - 16:13:17

@WCEendT

Wellicht kan één van die opties in de toekomst nog wat worden bijgesteld. 

Mocht het A worden dan weet ik zeker dat ik niks met de jeugd ga doen, bij B twijfel ik of ik dan wellicht toch nog meedoe.
Back to top Go down
View user profile
FaustoCoppi

PostSubject: Re: Jeugdteams   Tue 27 Nov - 17:11:09

Glomser wrote:
FietsPanKrukVor wrote:

Ik ben eigenlijk voor een combinatie tussen optie A en B. 

Ook hier ben ik het mee eens... Ik zou de geldbedragen genoemd bij systeem A ook gelijk houden bij systeem B. Ook de percentages gewoon gelijk houden en die 1 minuut regel hoeft van mij eigenlijk niet zo. In praktijk ga je dan straks krijgen dat er 49,1 miljoen wordt geboden omdat je weet dat de opleider maar 50 miljoen heeft en daardoor niet eens kan overbieden.

Dat voorbeeld van je wordt nu toch ook gedaan als er een team 50 miljoen heeft al is het niet de opleider dan kijk je al standaard erna om er 49,1 miljoen van te maken. Zodat die manager buitenspel staat. Daar brengt deze regel geen verandering in.

Ik ben overigens voor de 1 miljoen regel, zeker omdat ik denk dat het in de praktijk weinig invloed zal hebben, maar waardoor je toch een klein voordeeltje kan halen met je kennis en daarnaast het vertrouwen wat je in de renner hebt gestoken.
Back to top Go down
View user profile
Ceramiche Ariostea

PostSubject: Re: Jeugdteams   Wed 28 Nov - 18:16:18

Laatste 2 dagen om te stemmen gaan in
Back to top Go down
WCEendT

PostSubject: Re: Jeugdteams   Wed 28 Nov - 18:52:03

21/30... Of /29 als je Ruben niet meetelt, want hij stemt niet dacht ik.
Back to top Go down
View user profile
Ceramiche Ariostea

PostSubject: Re: Jeugdteams   Fri 30 Nov - 8:02:03

Oké de stemming laat duidelijk een voorkeur voor versie A zien.  Van het weekend zullen we nog een laatste poll opstarten met 2 varianten van optie A.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Jeugdteams   

Back to top Go down

Jeugdteams
Back to top 
Page 1 of 1