Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Deal SKS-SKY

Ga naar beneden 
AuteurBericht
BryanC

BryanC


Posts : 545
Join date : 11-09-18
Age : 25
Location : Beilen

Deal SKS-SKY Empty
BerichtOnderwerp: Deal SKS-SKY   Deal SKS-SKY Emptydo 17 jan - 22:46:10

SKS 17-1 +20 + Joeri Stallaert
SKY 17-1 -20 + Roy Jans

Naar SKS: Joeri Stallaert + 20mln
Naar SKY: Roy Jans

En daar vertrekt neo nummer 2 binnen een week uit Team Sky...

Joeri Stallaert is een hele goedkope neo geweest voor Team Sky (4,7mln). Er is zeker vertrouwen in Joeri, maar we zijn er wel van bewust dat hij waarschijnlijk de derde sprinter is van Corendon (achter Roy Jans en Mathieu).
Omdat zowel Joeri als Roy beide sprinters zijn van dezelfde leeftijdsklasse bij hetzelfde team wordt dit binnen Team Sky gewoon gezien als het upgraden naar een wat constantere sprinter. Joeri heeft enkel in zijn laatste jaar in België hele mooie dingen laten zien, Roy doet dit al enkele jaren in het Belgische circuit.
Wat ook belangrijk is, is dat Roy een stopvergoeding heeft van 40mln, terwijl Joeri zijn stopvergoeding een stuk lager ligt. Dit is dan ook de reden dat er 20mln betaald moest worden door ons.

De doorslag voor het accepteren van de deal is dat Roy Jans een contract heeft tot en met 2020 (als een van de weinige van Corendon) en dat Joeri slechts een eenjarig contract heeft.

Wij hopen voor Skill dat Joeri weer op het niveau komt van zijn laatste jaar in België (2017) en hebben daar zeker vertrouwen in. Wij zullen onze neo-aankoop in ieder geval in de gaten houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Deal SKS-SKY Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal SKS-SKY   Deal SKS-SKY Emptydo 17 jan - 23:51:57

De deal klopt.

Jans is inderdaad de tweede sprinter binnen Corendon na Mathieu, maar Stallaert kan naast sprinten ook de punch gebruiken. Ik denk dat hij ook de betere klassiekerrenner is dan Jans en zeker zijn kansen gaat krijgen. Ik verwacht inderdaad niet dat hij dezelfde stop gaat halen dan Jans, maar daar is het geld ook voor. 

Jans heb ik goedkoper kunnen halen dan zijn stop en het verschil in stop tussen Stalleart en Jans is maar iets groter dan het geldbedrag dat ik krijg. Daarnaast heeft Stallaert meer kansen om die stop te verhogen dan Jans. Allemaal redenen om Jans te ruilen en weer wat geld in kas te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deal SKS-SKY
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal TBV - FDJ ( deal voor P1 2022 )
» Deal TLK - FDJ ( deal voor p1 2022)
» Deal SKY - FDJ ( deal P1 2022
» Deal RAL - PAN (deal P1-2022)
» Deal FAS TJB (deal P1 2022)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Verwerkte transfers-
Ga naar: