Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Saunier Duval 2019

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptydi 8 jan - 14:05:47

Het jaar van Saunier Duval waar voor en nabeschouwingen zullen komen (of dat is de bedoeling in ieder geval).
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptydi 8 jan - 14:08:34

Voorbeschouwing/ Introductie Saunier Duval deel 1.
Voor het eerst dat ik een volledig jaar wil gaan hebben met het team en daar hoort dan ook een voorbeschouwing bij. Deze gaat op volgorde van het contract van de renners. Deel 1 heeft 8 mannen die voor volgend jaar nog geen contract hebben en dus een goed jaar moet scoren.

Vincenzo Albanese is de eerste renner. Hij kwam halverwege vorig jaar naar toen nog Phonak in een deadline voor Oliveira + 20. Een aardig hoog bedrag maar Albanese is dan ook een groot Italiaans talent en nog altijd maar 22 jaar oud. Hij zal dit jaar een beetje van zijn talent moeten gaan omzetten in resultaten, vorig jaar waren er enige top 10 plaatsen maar dichten dan een 7e plek in de etappe 4 in de Czech tour kwam hij niet. Hopelijk krijgt hij dit jaar meer de kans om zelf voor de winst te mogen rijden.

Edward Anderson heeft ook nog maar een jaar een contract. De 20 jarige Amerikaan rijdt voor Hagens Berman Axeon. Hij tekende in 2016 een drie jarig contract en is nu toe aan zijn laatste jaar. In 2017 liet hij zich zien in de Tour de Beauce met twee top 10 klasseringen. In 2018 mocht hij mooiere koersen rijden waaronder in Utah en Colorado. Hier reedt hij geen top resultaten maar laat wel zien dat er een stijgende lijn in zit. Dit jaar is het wel zaak dat hij weer een stap kan maken en nu ook resultaten gaan rijden.

Enrico Barbin. De Italiaan zat bij de Thomas deal in en zit ook in zijn laatste contract jaar bij Bardiani CSF. Hij is 28 jaar en heeft in het verleden altijd wel leuke resultaten gereden maar is geen kopman. Hij zat dit jaar een aantal keer dicht bij een overwinning en mocht ook in mei de Giro rijden en dit deed hij niet onaardig. Een 14e en een 11e plaats in ritten die in sprints eindigden bieden enig perspectief. Ook in de tour of Croatia liet hij zich zien en behaalde een 2e plaats. Een goede coureur om te hebben en dat zal Bardiani ook wel begrijpen.

Marco Benfatto. Hij kwam in een Cash deal voor 11 miljoen nadat hij sterk reed in China. Het is dan ook zo’n typische Italiaanse sprinter die altijd sterk is in Azië en ook al zijn overwinning hier weet te behalen op een na die hij won in Venezuela. Scoorde afgelopen jaar 35 punten maar moet dit kunnen verbeteren ondanks dat hij al 31 jaar is. Dit jaar was hij geen onderdeel van de selectie van de giro maar wist wel weer een goed najaar te rijden en ritten te pakken. Het duurde even voordat zijn contract verlengd werd maar uiteindelijk werd hij wel beloond met een eenjarig contract.

Tim Declercq is een hele nuttige knecht die dit jaar alle grote klassiekers mocht rijden bij QuickStep en zijn ploegmaten veel zag winnen. Ook in de tour was hij dit jaar van de partij. Hij heeft ook nog maar een eenjarig contract maar Lefevere zal ook wel doorhebben dat je ook dit soort knechten nodig hebt. Hij pakt eigenlijk ieder jaar wel een punt.

Imanol Erviti de oude Spanjaard. 35 jaar en is toe aan zijn laatste contract jaar. De vraag is dan ook of hij nog doorgaat. Hij reed 46 klassiekers en in 2016 eindige hij nog in zowel RVV als PR in de top 10. Verder rijdt hij in de grote rondes vooral als knecht. Zal nu Roelandts komt bij Movistar waarschijnlijk niet de kopman zijn in de klassiekers maar heeft een redelijk SV.

Marco Frapporti is de tweede en laatste Italiaan van Androni. Hij kwam met de deal waarmee ik Castroviejo verkocht. Hij reedt de Giro maar het was niet het beste jaar van zijn carriere en dat moet beter als hij wil dat zijn aflopende contract verlengd wordt. Hij was in de Giro wel aanvallend en dit leidde tot een zesde plaats in het klassement van de groene trui. Ook in het najaar moet hij beter kunnen dan dat hij vorig jaar liet zien maar ik geloof wel dat hij beter kan.

Davide Martinelli kwam in de deal voor Thomas Revard. Bij QuickStep rijden alleen de grootste talenten dus is Martinelli ook een goede renner. Hij is 25 en heeft een lastig jaar gehad omdat hij veel moet knechten. Als hij dan een kans krijgt dan pakt hij ook wel ereplaatsen. Ook in de Hammer Seires is hij zeer actief. Als hij kansen krijgt en dat kan omdat de selectie van QS minder is ivm minder geld kan hij betere resultaten rijden.

Saunier Duval 2019 Vincenzo-albanese-2019Saunier Duval 2019 Edward-anderson-2018Saunier Duval 2019 Enrico-barbin-2019Saunier Duval 2019 Marco-benfatto-2018Saunier Duval 2019 Tim-declercq-2019Saunier Duval 2019 Imanol-erviti-2019Saunier Duval 2019 Marco-frapporti-2018Saunier Duval 2019 Davide-martinelli-2019


Laatst aangepast door Zwartebroekengeletrui op wo 9 jan - 10:34:26; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptywo 9 jan - 10:34:02

Deel 2
Deel twee waarin de laatste 7 mannen zonder contract voor 2020. Ook deze mannen moeten zich nog laten zien dit jaar.

Antonio Nibali helaas niet de beste van de twee maar wel een goede renner. Lang over onderhandeld en uiteindelijk door Sarreau en Grossschartner kwam er toch een deal. Hij won vorig jaar in Oostenrijk en lijkt eindelijk ook zelf de stap te hebben gemaakt. Hij heeft geen contract maar omdat hij toch onderdeel is van het pakket wat je koopt wanneer je Vincenzo een contract geeft verwacht ik wel dat hij een ploeg zal vinden. Ook is het helemaal geen slechte renner, zonder meteen bij de oudere broer te kunnen rijden zoals Quintana en Costa onder andere hadden kreeg Antonio zijn eerste contract bij Nippo. Ieder jaar toont hij progressie en ik verwacht dat hij dit jaar weer nieuwe stappen gaat zetten.

Luka Pibernik moest afgelopen jaar ook lang op een nieuw contract wachten maar het werd met 1 jaar verlengt. Pibernik is 25 jaar oud en nog steeds wel een redelijke renner. Rijdt veel bij de top 30 en top 20 en moet dit jaar de stap maken naar top 10 prestaties. Toch zal hij wel veel moeten knechten.

Manuel Senni keerde na drie jaar BMC terug naar pct niveau bij Bardiani CSF. Dit was nog niet het jaar waar hij op hoopte maar hij heeft talent en is nog altijd maar 26 jaar oud. Hij zal wel een beter jaar moeten rijden dan 2018 maar ik geloof dat de renner die 3e werd in de ronde van Valencia en won in de Colorado classic nog steeds in hem zit. Een beetje hiervan was te zien in de Tour of the Alps. Dit jaar verwacht ik verbetering.

Simon Spilak kwam naar Saunier Duval samen met 25 miljoen voor Alexander Vlasov. Dit was een heel moeilijk besluit maar bij deze trade hebben we wel een van de twee mannen die altijd (en eigenlijk ook alleen) goed zijn in Zwitserland. Het is zelfs zo erg dat op PCS bij upcoming participations alleen Tour de Suisse staat. Tuurlijk kan Spilak meer maar het moet wel beter dan 2018. In alle rondes van een week die hij reedt eindige hij maar 1x in de top 10, in Zwitserland. Als landgenoot van de grote kopman van Saunier Duval zit hij wel goed op zijn plek. Maar hij moet nog wel een contract krijgen bij een WT of PCT ploeg na dit jaar. Nog maar even pieken in Romandie en TDS.

Martijn Tusveld De enige overgebleven Nederlander van mijn team. Hij tekende na 1 jaar bij Roompot een tweejarig contract bij Sunweb. Jaar 1 was helemaal niet verkeerd voor de renner van 25, maar ook niet goed. Zeker het eerste half jaar was lastig. Toch mocht hij starten in zijn eerste grote ronde en deze reed hij uit. Dit werd gevolgd door een 16e plek in Parijs – Tours en een 17e plek in het AK in de afsluitkoers in China. Ook Tusveld is een renner die dus nu in het jaar komt waar hij weer een extra stap moet zetten om een belangrijkere rol te krijgen en een nieuw contract. Voor de Giro staat hij dit jaar op de shortlist dus vertrouwen is er wel.

Luca Wackermann moet dit jaar gaan presteren. Ik heb bij de koop van Wackermann Cyril Barthe moeten opgeven dus Wackermann moet laten zien wat hij kan. Wackermann won een rit in 2018 en meerdere ereplaatsen in de najaarskoersen. Vorig jaar heeft hij dus ook echt een stap gezet in vergelijking met 2017 maar dit is nog niet klaar. Een sterke Italiaan die heuvels kan verteren en een eindschot heeft zal nu ook een heel jaar in deze koersen om de top 10 plaatsen mee moeten kunnen doen.

Saunier Duval 2019 Antonio-nibali-2019Saunier Duval 2019 Luka-pibernik-2019Saunier Duval 2019 Manuel-senni-2019Saunier Duval 2019 Simon-spilak-2019Saunier Duval 2019 Martijn-tusveld-2018Saunier Duval 2019 Luca-wackermann-2019


Laatst aangepast door Zwartebroekengeletrui op ma 4 maa - 13:42:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptydo 10 jan - 10:48:12

Deel 3
Deel 3 bevat de overige Italiaanen en Grossschartner.

Felix Grossschartner kwam aan het einde van p5 naar Saunier Duval. De eerste offcieële transfer bij de nieuwe naam. Hij pakte vorig jaar 166 punten en is in december 25 geworden. Nog genoeg ruimte voor een groei en ik verwacht dat hij komt. Vorig jaar liet hij zich zien in de rondjes van een week met een tweede plaats in de tour of Guangxi en een tiende plek in Parijs Nice. Ook reed hij de Giro dit jaar met onderandere een derde plek in rit twintig. Hij kan veel en overal lang mee en ik verwacht dat hij zeker in P1 veel punten zal gaan pakken.

Matteo Malucelli is ook nieuw bij Saunier Duval. Hij maakte in september de overstap van Androni naar Caja Rural waar hij de grote sprintkopman zal worden. Hij is in oktober 25 geworden en dit jaar pakte hij zeven overwinningen. Waarvan 3 in Europa, 3 in Zuid-Amerika en 1 in China. Bij Caja Rural zal hij andere koersen gaan rijden maar wel kansen gaan krijgen op extra punten. En dit jaar heeft hij laten zien dat hij ook grotere namen kan verslaan, zoals Mareczko, en in Colombia wist hij zich dit jaar ook al goed te mengen in de sprints. In de tour Poitou – Charentes eindigde hij 4x in de top 3. Alleen Demare was daar te snel. Hij zal meer punten gaan pakken en is belangrijk voor het team als Italiaanse Sprinter.

Giacomo Nizzolo is de volgende Italiaanse sprinter van Saunier Duval. Nizzolo is 29 en zijn verhaal is wel bekend. Hij maakt nu wel weer de stap na een aantal zware jaren en kijkt weer omhoog. Hij tekende afgelopen jaar een contract bij Dimension data. Zij hebben Cavendish ook dus zal Nizzolo waarschijnlijk Giro – Vuelta rijden en daar ben ik wel blij mee. Vorig jaar was hij in de Vuelta alweer dichtbij een ritzege en ook in Polen en in de Tirreno liet hij zich op WT niveau weer zien. Hij pakte maar 1 zege en dat was in San Juan. Dit jaar zal hij nog sterker zijn en ook zeges gaan pakken. Of hij ooit zo goed wordt als 2016 was denk ik niet maar ik geloof dat hij die giro rit die hij zo graag wil nog gaat pakken. Nizzolo is een van de grote kopmannen van dit team en ook omdat hij Italiaans is.

Francesco Romano is de eerste neo van Saunier Duval. Hij kwam voor 10 miljoen, is 21 jaar en rijdt dit jaar voor Bardiani CSF. Afgelopen twee jaar reed hij U23 koersen en de Baby giro en Tour de l’Avenir waar hij 1x een rit pakte. Ook werd hij 2e in een eendagskoers achter Alberto Dainese. In 2017 was hij al een half jaar stagaire bij UAE dus talent is er wel. Verder weet ik nog te weinig over hem.

Daniel Oss is de laatste Italiaan van het team. Hij is 31 jaar en ligt tot 2021 vast bij Bora als hulp van Peter de Grote. Het eerste halfjaar reed hij ook iedere koers samen met Sagan en pakte zelf ook leuke ereplaatsen. Onder andere met een 12e plek in Strade Bianchi. Het is niet alleen een hele goede knecht hij is ook goed voor 45 punten in 2018. Hij is de Italiaanse kasseirenner van de ploeg. Ook heeft hij een stop van 30 miljoen dus is hij van waarde voor mijn team.

Saunier Duval 2019 Felix-grossschartner-2019Saunier Duval 2019 Matteo-malucelli-2019Saunier Duval 2019 Giacomo-nizzolo-2019Saunier Duval 2019 Francesco-romano-2019Saunier Duval 2019 Daniel-oss-2019
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptyza 12 jan - 14:09:49

Deel 4
De overige renners van Saunier Duval waar ook drie kopmannen ondervallen.

Tsgabu Grmay is niet een van de kopmannen maar wel speciaal want dit was de eerste aankoop van mij. Grmay verlaat Trek voor Mitchelton Scott en dat is een goede transfer imo. Dit jaar was niet zijn beste jaar met een 26e plaats in AGR en winst in de ITT van Ethiopië als grootste resultaten maar het is een goede renners. Bij Mitchelton zal hij een aantal andere koersen mogen rijden waar hij misschien ook kansen zal krijgen om voor zichzelf te mogen rijden. Daarnaast is het gewoon een goede renner en in 2017 werd hij nog 5e in de Tour of Oman dus hij kan wel degelijk wat.

Romain Hardy ligt nog 2 jaar onder contract bij Arkea samsic. 2017 was zijn beste jaar en 2018 was iets minder. In de eendaagse koersen laat hij zichzelf nog wel zien maar hij pakte helaas wel minder punten. Hij is een renner met een sprintje na een lastige koers, reed vorig jaar de tour maar dat was teleurstellend. Volgend jaar zal wel beter moeten.

Max Kanter is de tweede Neo en een renner waar ik veel van verwacht. Dit jaar zal nog niet te veel worden denk ik maar veel sprinters heeft Sunweb niet dus ik verwacht dat hij wel kansen gaat krijgen. Kanter was niet de eerste keuze bij de neo verkoop maar ik ben heel blij dat ik hem alsnog heb kunnen kopen. Vorig jaar was hij de best U23 renner en pakte hij 4 zeges en meer ereplaatsen. Een zege in de tour de l’Avenir, 2e in de ronde van Vlaanderen voor beloften en 2 zeges in de Olympia’s tour waren de beste resultaten. Kanter is al een poos een groot sprinttalent en krijgt nu zijn kans bij Sunweb. Ik verwacht een mooie toekomst voor hem.

Geraint Thomas is nieuw kwam helaas na de tour pas bij Saunier Duval maar daar liet hij wel zien hoe verschrikkelijk snel hij op een berg omhoog kan rijden. Dat is niet het enige wat hij kan ook op kasseien is het een goede renner. Ik weet dat hij de Tour weer wil winnen en las gisteren dat hij nadenkt over de Giro. Lijkt me niet een heel goed plan maar oke. In Rondes van een week is hij altijd al heel goed maar dit jaar kon hij dat voor het eerst laten zien in een ronde van drie weken. Sky beloonde hem met een geweldig contract tot 2021.

Primoz Roglic de enige renner van mijn team die voor niemand weggaat. Jarig op 29 oktober net zoals ik en een geweldige renner. Vierde in de Tour en dit jaar gaat hij de Giro winnen. Hij pakte vorig jaar 758 punten en dat kan hij beter. Grote kopman van Saunier Duval en zal dit laten zien. Giro en daarna voor ritten (meervoud) in de tour. Ook ben ik heel blij dat hij nog twee jaar een contract heeft bij Jumbo Visma. Een topklimmer met een geweldige tijdrit. Zonder een steentje in zijn elleboog hadden de nummer 1 en 2 voor Saunier Duval gereden.

Andreas Stokbro is de laatste NEO van de eerste week. Hij stond op de shortlist omdat ik hem ken van PCM. Sindsdien volg ik hem een beetje en het is een rappe renner en ik hoop dat hij daar meer stappen kan gaan maken. Vorig jaar reed hij sterk in Estland en in de ronde van Denemarken al 2x top 10. In RVV voor beloften werd hij 5e.

Saunier Duval 2019 Tsgabu-grmay-2018Saunier Duval 2019 Romain-hardy-2018-n2Saunier Duval 2019 Max-kanter-2018Saunier Duval 2019 Geraint-thomas-2019Saunier Duval 2019 Primoz-roglic-2019Saunier Duval 2019 Andreas-stokbro-2019
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptyza 12 jan - 14:11:42

Ook is de eerste zege van het jaar al weer een feit. In de Vuelta al Tachira en Bicicleta 2.2 koers die niet meetelt helaas. Benfatto was in rit 1 het snelst en won de sprint. Vorm zit dus vroeg in het jaar wel goed.

Saunier Duval 2019 Marco-benfatto-2018
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptywo 13 feb - 15:58:29

Januari
Nieuwe NEO’s
In januari was de NEO verkoop. Dit was het eerste jaar voor Saunier Duval dus dit was wel iets nieuws en leuks. Het lijstje van SD had 1 naam en daar zou veel voor betaald worden. Helaas was er iemand die meer bood waardoor het hele plan omgezet moest worden. SD wilde wel een topper en die kwam ook. De eerste renner die binnen kwam was Max Kanter de Duitser van Sunweb staat bekend als groot sprint talent, reed al 3 keer als Traniee bij Sunweb dus die weten wel wat ze met hem willen. Kanter is 21 jaar oud en wist vorig jaar al een aantal keer te winnen. De tweede NEO was Fransesco Romano een Italiaan van Bardiani. Romano ging voor minder dan verwacht en meteen na de verkoop kwam er al een aanbieding binnen voor hem. Nadat target nummer 3 binnengehaald werd, werd er besloten dat Romano verkocht kon worden voor 25 miljoen. De derde NEO van week 1 is Andreas Stokbro en die stond ook op de shortlist. Stokbro is een jonge Deense sprinter die SD voor het eerst leerde kennen op PCM. Stokbro rijdt al sinds 2016 voor Riwal op CT niveau en liet zien mee te kunnen doen in de sprints. Vorig jaar pakte hij een rit in Estland en werd hij 5e in U23 RVV. Dit jaar voor het eerst op PCT niveau en hij moet hier nieuwe stappen gaan zetten. NEO nummer 4 kwam binnen via een transfer nadat een andere manager hem gekocht had. Pier-André Coté is een 21 jarige Canadees die de stap maakt van Silber naar PCT niveau. Coté is een snelle jongen die op het Amerikaans circuit al meermaals naar leuke klasseringen reed in sprints en pakte ook overwinningen. Voor Coté werd 16,3 miljoen betaald. In week 2 van de NEO verkoop kwamen er nog 2 nieuwe renners. De eerste is Luis Carlos Chia Bermudez die rijdt voor Manzana. Chia was in 2017 al trainee voor Manzana en mocht op 21 jarige leeftijd een contract tekenen bij Manzana. In 2017 liet hij leuke prestaties zien en was hij rap, in 2018 reed hij voornamelijk in Colombia naar enkele overwinningen en ereplaatsen. De laatste nieuwe renner is Jose Daniel Viejo die in 2017 op CT niveau reed. Vorig jaar niet maar wel liet hij op Amateur niveau zien dat hij een goede sprinter is en hij overtuigde hier Euskadi Murias mee dat hem een contract gaf. Viejo is ook een sprinter die mee kan wanneer het iets lastiger wordt.

Saunier Duval 2019 Max-kanter-2018Saunier Duval 2019 Francesco-romano-2019Saunier Duval 2019 Andreas-stokbro-2019Saunier Duval 2019 Pier-andre-cote-2018Saunier Duval 2019 Luis-carlos-chia-bermudez-2017Saunier Duval 2019 Jose-daniel-viejo-2019
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptywo 13 feb - 16:25:53

Januari
Eerste koersen en transfer
De eerste renner trade van Saunier Duval heeft ook plaatsgevonden. Op 13 januari werd de deal beklonken. Er was veel interesse in Felix Grossschartner die in eind 2018 werd aangetrokken. Na met meerdere managers onderhandelingen te hebben kwam er een bod binnen Marco Maronese + Tanel Kangert + 20 miljoen = Felix Grossschartner + Manuel Senni. Senni had ik gehaald omdat het een goede renner is waar nog niet al zijn talent uit zat. Hij kon dacht ik meer bereiken maar vorig jaar was een teleurstelling. Ten opzichte van Maronese denk ik dat ik niet ver achteruit ben gegaan, misschien wanneer Senni heel erg verbeterd maar dat verwacht ik niet, Maronese is een 24 jarige (dus jonger) sprinter van Bardiani. Hij is niet de belangrijkste sprinter maar zal wel zijn kansjes gaan krijgen en hij kan zeker in de punten rijden dit jaar. Kangert ben ik fan van, ik heb iets met Esten, en ik vind hem nog steeds sterk. In 2017 was hij bezig aan een hele goede Giro die eindigde bij een rotonde met een salto. Zonder die val had hij top 5 kunnen finishen. Vorig jaar was niet verschrikkelijk sterk maar met een nieuw team waar hij hopelijk in een GT kopman mag zijn en anders in een ronde van een week want dat kan hij ook. Grossschartner heeft niet lang voor SD gereden maar ik heb niet veel met hem. Hij pakte vorig jaar vooral zijn punten in Guangxi en ik weet niet of het een sterk scorende renner voor WK gaat worden. Ik heb liever Kangert die ik in staat zie top 10 te finishen in GT’s plus 20 miljoen.
De eerste koersen van het jaar waren nog niet heel succesvol. Tot vandaag werden er 27 punten behaald wat zorgt voor een 28ste plek in het AK. Op de NK’s kwam er geen renner in actie. De TDU was de eerste ronde waar SD renners startten. Kanter en Oss. Oss was knecht voor Sagan en pakte geen punten en Kanter had geen geslaagd debuut. Na een val moest hij opgeven in rit 3. In Bongo was er maar 1 starter maar wel 1 die punten wist te halen. Marco Frapporti startte namens Androni en mocht aanvallen en deed dit ook. Het leverde een twee plek op in het bergklassement en 3 punten. Ook in San Juan waren maar twee renners aanwezig maar wel wisten beiden punten te pakken. Malucelli werd tweede in de eerste rit en pakte 3 punten. Felix Grossschartner die al verkocht was werd 4e in de tijdrit en 5e in het klassement wat goed was voor 11 punten. In de vier races in Mallorca waren er meerdere starters maar geen grote favorieten. Simon Spilak werd wel 5e en pakte daarmee 10 punten. In de Herald Sun Tour, Ster Besseges en in Marseille waren er geen renners van SD en in de CEGORR wist niemand in de top 20 te finishen. Geraint Thomas maakte zijn debuut in Valencia en dat geldt ook voor Giacomo Nizzolo maar beide wisten geen punten te pakken.  

Saunier Duval 2019 Tanel-kangert-2019Saunier Duval 2019 Marco-maronese-2019Saunier Duval 2019 Marco-frapporti-2019Saunier Duval 2019 Felix-grossschartner-2019Saunier Duval 2019 Simon-spilak-2019
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptywo 27 feb - 17:40:16

Februari
Februari was een betere maand voor Saunier Duval. In het eerste weekend werden er nog geen punten gepakt dit gebeurde pas een week later in Oman. Met Nizzolo en een aantal rappe neo’s aan de start was er hoop op Punten maar alle 14 punten kwamen op naam van Nizzolo. Geweldig nieuws was ook de tweede overwinning (maar eerste die punten oplevert) voor Saunier Duval die kwam op naam van de Italiaan. In de Ruta del Sol werd gehoopt op Albanese maar die kwam tekort met een tiende plek als beste resultaat. Algarve was succesvoller, met Spilak deed een subtopper mee maar verder dan een tiende plek en 6 punten kwam hij niet. Tim Declercq verraste door het bergklassement te winnen en dat was goed voor 8 punten. Romain Hardy pakte ook nog 3 punten in trofeo Laigueglia. Deze week begon de UAE Tour waar de grote kopman van Saunier Duval aan de start stond. In rit 1 pakte hij meteen al de leiderstrui en die zie ik hem niet meer afgeven. In rit 3 en 4 werd hij 2e en 3e waardoor hij meteen er staat en punten pakt.
Saunier Duval heeft ook besloten om een opleidingsteam te stichten. Hier rijdt nu nog maar een renner die is aangetrokken bij de draft maar het is de bedoeling dat dit uitgebreid zal worden wanneer nieuwe talenten worden gevonden. De renner die aangetrokken werd is Axel van der Tuuk met de 14e pick. Van der Tuuk is 17 jaar oud en heeft een heel sterk 2018 achter de rug. Hij won in E3 Harelbeke – junioren, pakte een rit in Polen en Frankrijk en werd Nederlands kampioen tijdrijden bij de junioren. Ook werd hij geselecteerd voor het WK in Oostenrijk maar dit was te zwaar voor hem, wel wist hij de finish te halen.

Saunier Duval 2019 Giacomo-nizzolo-2019Saunier Duval 2019 Simon-spilak-2019Saunier Duval 2019 Tim-declercq-2019Saunier Duval 2019 Primoz-roglic-2019Saunier Duval 2019 AxelVanderTuukKQ2-320x320
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptyma 4 maa - 13:41:12

Deze ochtend heeft Georg Preidler in de Oostenrijkse media toegegeven bloeddoping gebruikt te hebben. FDJ besloot daarop meteen dat Preidler ontslagen zou worden en dat betekend dus ook dat hij WK2 zal gaan verlaten wat natuurlijk de juiste beslissing is. Hierdoor zal Preidler dus ook geen onderdeel meer uitmaken van Saunier Duval want dit is niet het voorbeeld dat Saunier Duval wil geven aan de rest van de renners en de renners van het opleidingsteam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwartebroekengeletrui

Zwartebroekengeletrui


Posts : 285
Join date : 01-09-18
Age : 25
Location : Meppel

Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Emptyvr 13 jan - 13:15:59

2023
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Saunier Duval 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saunier Duval 2019   Saunier Duval 2019 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Saunier Duval 2019
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» TL Saunier Duval (SAU)
» TL Saunier Duval P2
» TL Saunier Duval P4
» TL Saunier Duval P5
» Transfers Saunier Duval

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Teams :: Saunier Duval (SAU)-
Ga naar: