Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Empty
BerichtOnderwerp: Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia   Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Emptyvr 11 jan - 2:04:22

Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Au10 HOWSON Damien - 26 jaar - verwachting 75 punten
Damien Howson is het typische voorbeeld van een eeuwig talent. Dit eeuwige talent heeft in een ver verleden op Bjerg-achtige manier de belofte wereldtitel tijdrijden gepakt, met bijna een minuut voorsprong op de nummer twee.

Tegenwoordig krijgt Damien hooguit drie kansen per jaar om voor zichzelf te rijden, hieronder vallen standaard de Herald Sun Tour en de Tour de Romandie. Vooral in de Herald Sun Tour pakt hij elk jaar een groot deel van zijn totale puntenaantal.

2019 Gaat een belangrijk jaar worden voor Damien, blijft hij een knecht of komt de wereldkampioen weer in hem naar boven en zet hij nog een stap.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Be10 DEBUSSCHERE Jens - 29 jaar - verwachting 300 punten
Jens Debusschere heeft in al zijn jaren als prof al veel topresultaten behaald in de voorjaarsklassiekers. Vaak zijn het wel maar 2 of 3 goede resultaten per jaar. Inmiddels is het voor Jens de noodzaak om constanter te worden, meedoen voor de top noteringen van Kuurne-Brussel-Kuurne tot Paris-Roubaix is een vereiste. Iedereen weet dat Jens het kan, de vraag is hoe vaak hij het kan in hetzelfde voorjaar.

Naast het kopmanschap in de voorjaarsklassiekers krijgt Jens de volledige vrijheid als tweede sprinter van Katusha. Hij gaat zo min mogelijk samen met Kittel rijden en krijgt daardoor dus vaak een rol als kopman voor Team Katusha - Alpecin. Dit begint al bij de Tour Down Under waar ik verwacht dat hij een keer top 5 gaat sprinten.  

De afgelopen jaren heeft Jens 200-300 punten gepakt. Met het gedeelde kopmanschap in het voorjaar (Politt) en het ultieme kopmanschap als sprinter, moet 300 punten zeker haalbaar zijn. Mijn persoonlijke verwachting is dat Jens een semi-klassieker gaat winnen dit jaar. Dit kan al in maart zijn met KBK of Nokere Koerse, maar ook pas ergens in de herfst met de Belgische najaarsklassiekers.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Be10 TEUNS Dylan - 26 jaar - verwachting 500 punten
Dylan Teuns heeft in 2018 een absoluut topjaar gehad, met 444 punten was hij dan ook de absolute kopman van Team Columbia. Toch is er ruimte voor verbetering, Dylan had namelijk een zeer tegenvallend voorjaar. Met als beste resultaat een 20e plek in Liège-Bastogne-Liège.

De verwachting is dat Dylan bij Bahrain het kopmanschap krijgt in de kortere meerdaagse koersen, net zoals bij BMC. Daarnaast krijgt hij het gedeelde kopmanschap tijdens de ardennenklassiekers en tevens mag hij voor eigen kansen gaan in het Italiaanse najaar,  waardoor een puntenaantal van 500 of meer zeker tot de mogelijkheden behoort.

Om ervaring op te doen gaat Dylan ook nog de Tour rijden in dienst van mijn persoonlijke favoriet Vincenzo Nibali. Hopelijk leert hij hier nog wat dingen op het gebied van klassementen rijden en wie weet pakt hij nog een etappezege mee. Met de start in België en een kopman als Nibali moet er meer dan voldoende motivatie zijn om er iets moois van te maken.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Ch11 WYSS Danilo - 33 jaar - verwachting 25 punten
Na jaren trouw knechten voor Greg van Avermaet gaat Danilo Wyss een nieuw avontuur aan bij Team Dimension Data.

Misschien heeft zijn resultaat in Tour of Norway de managers van TDD ervan overtuigd dat Danilo meer kan dan alleen knechten. Misschien gaat hij gewoon verder zoals de afgelopen jaren maar dan in dienst van Valgren en of Boasson Hagen. Ik neig logischerwijs naar het tweede.

Een ding is zeker, Danilo is iemand die de kleine kansjes die hij gaat krijgen zeker gaat pakken. Hierdoor moeten er toch ergens 25 punten te pakken zijn. De afgelopen jaren heeft hij 44, 14, 39, 63 punten gepakt, zijn puntentotaal in 2019 gaat hier naar verwachtingen ergens tussen zitten.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Co10 MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe - 22 jaar - verwachting 250 punten
Daniel Felipe Martinez Poveda heeft in 2018 zijn echte doorbraak meegemaakt met topresultaten in meerdere koersen waaronder de Tour of California, de Volta a Catalunya en de sterk bezette koers Colombia Oro y Paz. Daarnaast de Tour de France begonnen als meesterknecht van Uran en uitgereden met enkele top 20 resultaten.

Dat Daniel Felipe nog een stap gaat zetten is voor mij een zekerheid. De vraag is of dat al in 2019 gaat gebeuren. Met Uran heeft hij een echte kopman voor hem en met Van Garderen is er dit jaar een directe concurrent bijgekomen.

Met zijn capaciteiten als klimmer en tijdrijder gaat het een kwestie van tijd worden voordat Daniel Felipe vaker en constanter mee gaat doen met de grote mannen. Voor 2019 is het doel om resultaten te behalen in de kleinere meerdaagse WT koersen en het Italiaanse najaar. Indien het jaar succesvol verloopt moet er een verbetering van zijn puntenaantal in 2018 in zitten, naar mijn verwachting gaat hij er zelfs een beetje overheen.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Es10 CASTRILLO ZAPATER Jaime - 22 jaar - verwachting 25 punten
Jaime Castrillo Zapater is een Spaans klimtalent. Zijn voornaamste resultaten waren in het nationale Spaanse junioren en belofte circuit, waardoor zijn talent nog niet bekend was bij het algemene publiek. Totdat hij in september de wereld voor het eerst kennis liet maken met de naam Jaime Castrillo, wat voor mij een absolute bevestiging van zijn talent was.

Op het wereldkampioenschap voor belofte kon hij bergop mee met de beste klimmers van zijn generatie, denk aan namen als Pogacar, Champoussin, Padun. In de laatste kilometers had hij zelfs nog voldoende energie over voor een late uitval, met als resultaat een 6e plaats.

Het komende seizoen is de verwachting nog niet dat Jaime veel punten gaat pakken. Bij Movistar is de concurrentie groot en gaan de kansen de komende jaren nihil zijn. Toch denk ik dat Jaime als knecht in de Vuelta a Burgos, of als gedeeld kopman in Asturias en of Madrid een aantal punten gaat pakken. Het wegvallen van dopeur Roson is in ieder geval goed nieuws voor de kansen van Jaime Castrillo Zapater, remember the name.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Es10 SANCHEZ GIL Luis Leon - 35 jaar - verwachting 200 punten
Luis Leon Sanchez Gil blijft, mede door zijn aanvallende manier van koersen, een genot om naar te kijken. Zijn basisniveau is zo hoog dat hij elk voorjaar weer boven komt drijven en hij dan ook met de beste meekan, dat zal dit jaar niet anders zijn. Hij is gewoon een uitzonderlijk talent.

Op het transferbeleid van Astana in 2018 valt niets aan te merken. Er zijn veel goede renners bijgekomen, wat extra concurrentie voor Luis Leon betekent. Voornamelijk met de gebroeders Izagirre zijn er twee sterke ronderenners bijgekomen. Normaliter gaan zij ook een zelfde soort programma rijden als Luis Leon in het voorjaar, alhoewel zij wel hard gevallen zijn een aantal dagen geleden.

Het gaat moeilijk worden om 2018 te overtreffen, maar als Luis Leon het al half zo goed doet moet een puntenaantal van 150 tot 200 punten zeker tot de mogelijkheden behoren.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Fr10 GOUGEARD Alexis - 25 jaar - verwachting 50 punten
Alexis Gougeard is de wildcard van Team Columbia. Veel punten gaat hij naar verwachting niet pakken, maar talent heeft hij zeker.

Het vertrouwen dat Alexis ooit gaat doorbreken is er nog steeds, maar of dat in 2019 al gaat gebeuren durf ik niet met zekerheid te zeggen. In de Binckbank Tour liet hij in ieder geval zijn talent weer even aan de wereld zien. Het zal de komende jaren een kwestie zijn om zijn talent wat vaker te laten zien dan een keer per jaar.

Wie weet kan hij dit voorjaar al uit de schaduw van Naesen en Dillier komen, maar daar ga ik niet vanuit. Hij pakt wel al jaren meer dan 50 punten, de verwachting is dan ook dat hij dit aantal in 2019 weer bij elkaar gaat sprokkelen.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Fr10 LATOUR Pierre-Roger - 25 jaar - verwachting 350 punten
Waar Pierre-Roger Latour de klassements kopman van Team Columbia is, is hij bij AG2R al jaren de meesterknecht van Bardet. Toch krijgt hij ook eigen kansen en benut hij deze in 2018 ook in onder andere de Tour Down Under, Volta a Catalunya en Tour de Romandie.

In 2019 gaat Latour weer voldoende kansen krijgen om voor zichzelf te rijden in de kortere WT koersen. Daarnaast gaat hij ook een rol als meesterknecht voor Bardet op zich moeten nemen in de Tour de France. Het zal een kwestie worden om in de schaduw van Bardet tot een aantal mooie resultaten te komen. Iedereen weet dat Latour meer in zich heeft, de vraag is hoelang het nog duurt voordat AG2R hem de kans gaat geven in een grote ronde.

Door het koersprogramma dat hij dit jaar heeft en de rol van Bardet als absolute kopman verwacht ik ongeveer hetzelfde puntenaantal als in 2018.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia De10 SCHACHMANN Maximilian - 25 jaar - verwachting 300 punten
Als je aan renners denkt die in 2018 zijn doorgebroken, dan denk je aan Maximilian Schachmann. Schachmann heeft indruk gemaakt met een top 10 in de Waalse Pijl, een etappezege in de Giro en een uitstekend najaar met topresultaten in de Binckbank Tour en Deutschland Tour..

Bij de belofte stond Schachmann altijd al bekend als een talent. Mede door drie top 5 resultaten op het wereldkampioenschap tijdrijden U23, waaronder twee keer het podium. Tevens een 7e plek in Giro Valle d’Aosta en twee keer top 5 op het EK tijdrijden U23.

In 2019 komt Schachmann uit voor Bora - Hansgrohe, waar hij veel sterke ploeggenoten treft. De concurrentie is groot, maar mijn verwachting is dat hij voldoende kansen gaat krijgen en deze ook gaat pakken. Normaal gezien kan hij een gooi doen naar een rol als kopman, dat de Duitse sponsor daar blij mee zal zijn is een zekerheid.

Mijn verwachting is dat Schachmann meer punten dan in 2018 gaat pakken, ik zou niet verbaasd zijn als het veel meer punten worden.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Ie10 ROCHE Nicolas - 34 jaar - verwachting 50 punten
Voor Nicolas Roche beginnen de jaren toch echt te tellen. Waar hij een aantal jaren veel vrijheid had om voor eigen kansen te rijden, is hij inmiddels niet meer dan een bovengemiddelde knecht.

Bij Team Sunweb zal zijn seizoen grotendeels in het teken staan van de grote man, Tom Dumoulin. Het lijkt er echter op dat Nicolas niet de Giro - Tour combinatie gaat rijden, waardoor er toch enkele kansen moeten zijn om een aantal punten te sprokkelen. Ook las ik laatst dat Roche er zelf ook nog vanuit gaat dat hij kansen gaat krijgen, wat goed nieuws is.

Dat het presteren van Nicolas geen gigantische impact gaat hebben op mijn puntentotaal is een feit. De hoop is dat hij enkele kansen krijgt, de verwachting is niet veel meer dan 50 punten.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia It10 MINALI Riccardo - 23 jaar - verwachting 200 punten
Riccardo Minali, de kleine man bij Astana die hoopt de grote man bij Israël Cycling Academy te worden.

De kans dat hij de grote man bij Israël Cycling Academy gaat worden is volgens oud-ploegleider Vinokourov zeer realistisch; “Minali kan de komende jaren veel meer winnen, dan hij tot nu toe heeft gedaan”. Zijn potentie heeft hij in 2018 al laten zien met 23(!) toptien noteringen, waarvan twee overwinningen in Le Tour de Langkawi.

Zijn nieuwe-ploegleider Kjell Carlström heeft ook veel vertrouwen in Riccardo en heeft hem dan ook een sprinttrein beloofd; “We zullen zeker een sprinttrein rondom Riccardo gaan bouwen. Hij kan nog altijd groeien, mits we hem een kans geven en goed omringen.” Met mannen als Cimolai & Boivin is er in ieder geval voldoende ervaring aanwezig om Riccardo te helpen bij zijn weg naar de top.

Met het uiterst brede programma van Israël Cycling Academy moeten er voldoende kansen zijn om tot een persoonlijk puntenrecord te komen. Waar hij in 2018 al tot 131 punten kwam, verwacht ik dat hij hier in 2019 ver boven gaat komen met 200 punten.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Kz10 GIDICH Yevgeniy - 22 jaar - verwachting 100 punten
Yevgeniy heeft als neo-prof een uitstekend eerste deel van het seizoen gehad. Met een 6e plaats in het klassement van Le Tour de Langkawi en een podiumplaats in Tour of Croatia heeft hij laten zien meer dan zomaar ‘een Kazach van Astana’ te zijn.

Voor 2019 zijn de verwachtingen hoog, maar er is ook veel concurrentie bijgekomen binnen Astana Pro Team. Het aantal kansen dat hij zal krijgen zal op een hand te tellen zijn, dus het gaat een kwestie zijn van direct toeslaan bij de eerste kans die hij krijgt. Ploegleider Vinokourov heeft al aangegeven dat deze kans er snel aankomt, naar verwachting al in februari met Le Tour de Langkawi. De Tour Down Under zal hij naar verwachting in dienst rijden van Luis Leon Sanchez Gil, ploeggenoot bij Team Columbia en Astana Pro Team.

Yevgeniy Gidich is pas 22 jaar oud en heeft dus nog alle tijd. De verwachtingen zijn hoog en de kansen zijn schaars binnen zijn team, er zal dus veel druk op zijn schouders liggen om te presteren. Als hij een kopie neerzet van 2018 dan ben ik zeer tevreden, nu Vinokourov nog. Mijn verwachting is 100 punten en winst in Le Tour de Langkawi (mits hij aan de start staat).


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Nl10 VAN BAARLE Dylan - 26 jaar - verwachting 150 punten
Meer dan een knecht zijn bij Sky is niet voor veel renners weggelegd, toch is Dylan Van Baarle een van de renners die zijn kansen krijgt en pakt. Met een goede Vuelta, een vijfde plek in de Binckbank Tour, winst op het NK tijdrijden en een degelijk voorjaar met als topresultaat een 12e plek in De Ronde van Vlaanderen mag er geconcludeerd worden dat Dylan een redelijk tot goed jaar heeft gehad.

Dylan van Baarle heeft in 2016 en 2017 uitstekende resultaten behaald in de voorjaarsklassiekers. Ik denk dat hij nog altijd een stap kan zetten als kasseien-renner, dat hoeft nog niet per se in 2019 te zijn. Wat ik wel verwacht is dat hij zich weer van voren gaat laten zien en hier en daar ook een top 10 notering neerzet, bij voorkeur weer in De Ronde van Vlaanderen.

Mijn verwachting is dat hij een soortgelijke carrière als Terpstra gaat doorlopen, de komende jaren nog top 100-150 CQ om vervolgens als 28-29 jarige een stap te zetten naar de wereldtop. Ik geef hem in ieder geval nog even de tijd, voor 2019 verwacht ik een gelijkwaardig puntenaantal als in 2016, 2017 & 2018.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Si10 POLANC Jan - 26 jaar - verwachting 100 punten
Er zijn niet veel renners die kunnen juichen bovenop de Etna in de Giro d'Italia en 12e kunnen worden in de Binckbank Tour. Jan Polanc is een all-rounder met een voorkeur voor zware koersen. Bij de belofte en junioren een subtopper, bij de profs een subtopper.

In 2018 viel Jan Polanc vaak net buiten de punten. Met een 19e plek in de Tirreno-Adriatico, 32e plek in de Giro d’Italia, 23e plek in De Ronde van Zwitserland, 12e plek in de Binckbank Tour, 11e plek in Tour of Guangxi en top 25 plaatsen in meerdere najaarskoersen is het een kwestie van een kleine stap zetten om elke koers in de punten te rijden en Team Columbia dus een grote zak met punten te brengen.

Mocht Jan al in 2019 een stap weten te zetten dan kan hij meer dan 100 punten pakken, maar het is afwachten hoe het jaar gaat lopen en hoeveel vrijheid hij gaat krijgen met collega's als Aru, Martin, Henao, Ulissi & Costa.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Za10 IMPEY Daryl - 34 jaar - verwachting 250 punten
Dat een renner op 33 jarige leeftijd nog eens weet door te breken, zie je niet vaak. Toch gebeurde het Daryl Impey in 2018. Het jaar begon extreem goed met winst in de Tour Down Under en een derde plaats in de Cadel Evans Race. Daarnaast heeft hij in meerdere WT koersen, waaronder in de Dauphiné,  bewezen een uitstekende ‘punch-sprinter’ te zijn.

Voor 2019 zal het doel zijn om 2018 te evenaren, wat zeker niet eenvoudig gaat zijn. Met het vertrek van Ewan heeft Scott amper nog snelle mannen waardoor er meer dan voldoende kansen voor Impey gaan komen.

De doelen van Impey in de eerste helft van het seizoen zijn de Tour Down Under, Milano-Sanremo en de Amstel Gold Race. Ik verwacht weer een aantal topresultaten en misschien zelfs meer punten dan in 2018, maar dan moet echt alles meezitten.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 BENNETT Sean - 22 jaar - verwachting 50 punten
Na het wegvallen van Adrien Costa kwam er een plek vrij bij Hagens Berman Axeon. De beschikbare plek ging naar Sean Bennett, een renner die ik daarvoor al enige maanden actief in de gaten hield. Als manager van Team Columbia was hij dan ook een van mijn eerste aankopen, voor niet meer dan 2 miljoen trad hij bij mij in dienst.

Kijkende naar zijn resultaten in 2018 mag wel geconcludeerd worden dat Sean zijn kans volledig gepakt heeft. Met 7e plekken in Gent-Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen en een 11e plek in Giro d’Italia, heeft hij bewezen een uitstekende belofterenner te zijn.
Daarbij komend een schitterende Tour of California, waarin hij constant in beeld reedt, en een uitstekende tweeluik in Utah en Colorado, heeft hij volledig terecht een toptransfer afgedwongen naar EF Education First.

Dat Sean veel te danken heeft aan Axel Merckx voor de kans en Adrien Costa voor het opgeven van zijn plek is een understatement. Dit was misschien wel zijn laatste kans om profwielrenner te worden, zijn prestaties in 2018 blijven indrukwekkend.

Bij zijn nieuwe ploeg is de concurrentie groot, maar door de veelzijdigheid van Sean verwacht ik dat hij zeker punten gaat kunnen sprokkelen. Om de komende jaren nog een stap naar de top te maken. Een ding is zeker he has a bright future ahead of him, zo zegt ook Jonathan Vaughters die veel vertrouwen heeft in zijn nieuwe pupil.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 BOOKWALTER Brent - 34 jaar - verwachting 50 punten
Brent Bookwalter gaat na 11 jaar trouwe dienst ‘zijn’ BMC Racing Team verlaten. Brent is een typische renner die langzaam met het niveau van zijn ploeg mee gegroeid is en groot geworden is. Pas op latere leeftijd begon hij mooie resultaten neer te zetten. De laatste jaren is hij zeer constant geworden en elk jaar een garantie gebleken voor een flink aantal punten.

Waar hij in 2018 zijn seizoen gekleurd heeft met resultaten in Spanje, Abu Dhabi, Yorkshire, Turkije en zijn thuisland Amerika, gaat het in 2019 afwachten worden hoeveel kansen hij gaat krijgen. In 2019 rijdt hij namelijk voor Mitchelton - Scott, waar de concurrentie groot is op het gebied van ronderenners.

Bij Mitchelton - Scott gaat Bookwalter normaal gesproken de vooruitgeschoven man zijn in de Tour of California en Utah. De vraag is echter of hij daarbuiten nog kansen gaat krijgen, het is voor Brent hopen dat ze hem op basis van ervaring een aantal kansen gaan geven. De verwachting van 50 punten is misschien wat aan de lage kant, maar op basis van onzekerheid over zijn rol bij zijn nieuwe team wel realistisch.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 CARPENTER Robin - 26 jaar - verwachting 75 punten
Waar er talenten zijn die doorbreken, zijn er ook talenten die wat blijven hangen. Robin Carpenter is een renner die in die laatste categorie valt. Op jonge leeftijd liet hij zich al nadrukkelijk zien in de Tour of California en de Tour of Utah. De verwachtingen werden met de jaren groter, maar de prestaties minder.

Toch lijkt Carpenter inmiddels zijn plek gevonden te hebben bij Rally Cycling Team. De rol en vrijheid die hij binnen het team krijgt en het pro continentale niveau lijken geschikt voor hem. Hij heeft in 2018 laten zien een van de belangrijkere namen te zijn binnen het team en kan voor 2019 rekenen op een rol als een van de kopmannen voor de grotere koersen.

Met resultaten in de KOGA Slag om Norg, Deutschland Tour en Danmark Rundt laat hij ook in Europa zien een prima wielrenner te zijn. Daarbij pakt hij ook nog eens een leuk aantal punten mee, zijn puntenaantal van 2018 zal dan ook het doel van 2019 zijn.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 CRADDOCK Lawson - 26 jaar - verwachting 40 punten
Lawson Craddock, het verloren talent. De verwachtingen die men tegenwoordig van renners als Tao Geoghegan Hart en Neilson Powless heeft, zijn dezelfde verwachtingen die men een aantal jaar geleden van Craddock had. Op basis van meerdere top 10 noteringen in het klassement van de Tour of California, waaronder in 2014 zelfs een podiumplek.

Dat talent krijgen we tegenwoordig nog maar zelden te zien. Door blessures en ‘overtraind zijn’ heeft hij ook meerdere tegenslagen te verwerken gehad. Laat het dit jaar meezitten.

In 2018 kregen we in de maand maart/april toch weer even te zien wat hij echt kan, met resultaten in Coppi e Bartali en een bijna succesvolle vlucht in de Amstel Gold Race. Helaas bleef dat echt bij even en zagen we hem de rest van het jaar weer amper in beeld.

Afgelopen jaar heeft hij zich wel ontwikkeld als tijdrijder en rijdt hij ook steeds vaker top 10-20 noteringen, kwestie van een kleine stap zetten richting de top 10. In 2019 zal het weer een zoektocht naar ouderwets goede vorm worden, maar het is nog maar de vraag of hij deze gaat vinden. Time will tell.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 DOMBROWSKI Joseph Lloyd - 27 jaar - verwachting 40 punten
Joe Dombrowski ooit winnaar van Giro d’Italia voor belofte, tegenwoordig een klimmer die zijn tijd grotendeels doorbrengt als knecht. Net als Lawson Craddock heeft Joe zich veelvuldig laten zien in het Amerikaanse circuit, namelijk in de Tour of Utah, maar lijkt een rol als knecht het maximaal haalbare in koersen op Europees grondgebied.  

In 2018 leek het er lang op dat het nu echt klaar was met de kansen voor Joe, totdat hij zichzelf in augustus weer liet zien. In de Tour of Utah kon hij goed mee met namen als Woods, Carthy en Haig, hierdoor pakte hij een 6e plek in het klassement. Tevens pakte hij in de Tour of Colorado een 5e plek in het klassement door een sterke klimtijdrit.

Voor 2019 koester ik nog steeds de stille hoop dat het talent er nog een keer uitkomt. Door het verdwijnen van Colorado heb ik de verwachting in punten echter laag gehouden.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 JOYCE Colin - 24 jaar - verwachting 100 punten
Ik heb mij laten vertellen dat Amerikanen pas goed zijn en of potentie hebben als ze het bewijzen en laten zien in Europa. Colin Joyce heeft in 2018 zijn eerste profzege gepakt buiten Europa, namelijk in de Arctic Race of Norway, een 2.HC koers. Voldoende potentie aanwezig.

In 2018 liet Joyce zich dus zien in Noorwegen, naast de ritzege pakte hij ook een 3e plek in het klassement. Daarnaast heeft hij ook een prima Vuelta a Castilla y Leon en Tour de Yorkshire gereden, waarin hij heeft laten zien snel tegen een muurtje op te kunnen sprinten, Nathan zou overwegen om hem een ‘punch-sprinter’ te noemen.

Met 99 punten in 2018 heeft Joyce dan ook een zeer goed WK jaar gehad. Met de ervaring van 2018 en het winnen van zijn eerste koers buiten Amerika in mijn achterhoofd, denk ik dat een puntentotaal van 100 haalbaar moet zijn.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 MCNULTY Brandon - 20 jaar - verwachting 100 punten
Brandon McNulty is arguably het grootste talent dat Amerika op het moment te bieden heeft. Als 19 jarige heeft hij het podium gehaald van het belofte WK tijdrijden, om een half jaar later (inmiddels 20 jaar) 7e te eindigen in de Tour of California en bij de etappe naar South Lake Tahoe als 4e boven te komen voor namen als Frank, Van Garderen en Majka. Tevens begon hij het jaar goed met een opvallende 14e plek in Dubai Tour, mede door een aanval tijdens de etappe naar de Hatta Dam waar hij vlak voor de meet werd teruggepakt.

In de Tour de l’Avenir behoorde McNulty tot de beste klimmers, hij kwam dan ook een keer juichend over de meet om vervolgens wel te horen dat Sosa met een millimeter of twee gewonnen had. Tijdens de 8e etappe ging het echter mis, hij moest vroeg lossen met als gevolg het volledig weg zakken uit het klassement. In het klassement stond hij tot op dat moment 2e. Achteraf was dit geen verrassing aangezien McNulty al sinds februari actief aan het koersen was op hoog niveau en tevens bezig was aan zijn eerste jaar als prof.

In 2019 verwacht ik de volledige doorbraak van Brandon McNulty. Hij heeft als doel weer de Tour of California, maar elke kans die hij krijgt zal hij pakken. Zijn puntenaantal van 2018 gaat hij met zekerheid verbreken.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 PHINNEY Taylor - 28 jaar - verwachting 50 punten
Taylor Phinney tweevoudig winnaar van Paris-Roubaix Espoirs en het WK tijdrijden voor belofte. Overgekomen naar de profs als een van de grootste talenten ooit, maar waar ging het mis? Blessures. Met als grootste klapper op de vuurpijl een gecompliceerde beenbreuk in mei 2014, waardoor hij 14(!) maanden aan de kant heeft gestaan.

Phinney heeft in zijn carrière bij de profs natuurlijk al wel een aantal bijzondere dingen laten zien. Met zijn beste jaar in 2012 op 22 jarige leeftijd, als tweedejaars prof, een 15e plek in Paris-Roubaix, winst proloog Giro d’Italia en dragen roze trui, 4e tijdens Olympische Spelen op de wegrit en de tijdrit en een tweede plek achter Tony Martin op het WK tijdrijden. Tot aan het ongeluk op 26 mei 2014 zag de toekomst van Phinney er geweldig uit, alles indiceerde erop dat hij Paris-Roubaix een keer zou winnen en wereldkampioen tijdrijden zou kunnen worden.

Sinds zijn terugkeer,eind 2015, heeft Phinney echter weinig hoogtepunten meegemaakt, al wist hij nog wel de ploegentijdrit op het WK van 2015 te winnen met BMC Racing Team. Tegenwoordig rijdt hij voor het team van Jonathan Vaughters, waar zijn 8e plek in Paris-Roubaix van vorig jaar als een hoogtepunt gevoeld zal hebben.

De komende jaren is het hopen dat het verhaal van Taylor Phinney een goed slot kan krijgen. Hopelijk zien we hem ook dit jaar weer voorin meedoen in Paris-Roubaix.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 REVARD Thomas - 21 jaar - verwachting, hij mag me verrassen.
20 Oktober 1997 de geboortedatum van Thomas Revard en van mijzelf. Hoeveel managers kunnen zeggen dat zij een renner met dezelfde voornaam en geboortedatum hebben?

Thomas Revard, een klimmer van Hagens Berman Axeon. Door gebrek aan resultaten in hoog aangeschreven koersen zal hij voorlopig nog niet op de radar van profploegen zitten. Dit jaar wordt hij 22 en dit kan dus wel eens zijn laatste jaar voor de ploeg van Axel Merckx zijn. In 2019 gaat hij zichzelf moeten laten zien als hij een toekomst als prof wil hebben in het wielrennen.

Zijn doel voor 2019 zal zijn om een selectie voor de Tour of California en de Tour of Utah af te dwingen, om daar alles te geven en hopelijk een resultaat neer te zetten. Ik heb er vertrouwen in dat Revard gaat laten zien wat hij kan.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 ROSSKOPF Joey - 29 jaar - verwachting 75 punten
Na vier jaar BMC Racing Team moest Joey Rosskopf noodgedwongen op zoek naar een nieuw team. Dit is uiteindelijk de opvolger van BMC geworden, namelijk CCC Team. Opvallend genoeg is Joey de enige Amerikaan afkomstig van oud-BMC die een contract bij CCC getekend heeft.

In 2018 heeft Rosskopf laten zien een uitstekende tijdrijder te zijn, met een overwinning in het Amerikaanse kampioenschap tijdrijden, een tweede plek in de proloog van de Tour of Utah en een tweede plek in de lange tijdrit van de Vuelta achter ploeggenoot Rohan Dennis. Kijkend naar het team dat CCC op papier heeft gaat hij voldoende vrijheid krijgen om hier en daar voor eigen kansen te mogen rijden.

Met voldoende vrijheid en een uitstekende tijdrit koester ik de hoop dat Rosskopf nog een stap kan zetten. Voornamelijk door resultaten te rijden in kleinere rondes met een tijdrit daarin, moet hij zijn WK punten kunnen pakken. Voor mij is het geen vraag of Joey zijn puntenaantal van 2018 gaat verbreken, maar met hoeveel hij deze gaat verbreken.


DE NEO’s

Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Cz12 ČERNÝ Josef - 25 jaar - verwachting 100 punten
Josef Černý is een hardrijder met een sterke tijdrit, die niet bang is om de aanval te kiezen. In 2019 krijgt hij zijn tweede kans op prof-niveau, deze keer met een koffer vol ervaring.

CCC Team was op zoek naar een kopman voor de Balkan en Oost-blok koersen, deze hebben zij met Josef gevonden. Vorig jaar was hij goed voor maar liefst 83 punten in deze koersen en pakte hij daarbij ook de nationale titel op de weg en tijdrit mee.

Met een sterk CCC blok in slecht bezette koersen zie ik Josef wel tot een verbetering van zijn puntenaantal in 2018 komen.  


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia No10 FAGERHAUG Petter - 21 jaar - verwachting, hij mag me verrassen.
Petter Fagerhaug is een mountainbiker uit Noorwegen. In 2019 komt hij uit voor Corendon - Circus, waar hij ervaring op de weg mag opdoen en zich verder kan ontwikkelen als wielrenner.  

In 2018 heeft hij zichzelf laten zien door op indrukwekkende wijze een aantal mountainbike koersen te winnen en 4e te worden op het wereldkampioenschap mountainbiken U23.

Bij Corendon - Circus krijgt hij de kans als wegwielrenner. Bij mij krijgt hij de kans op WK2, ik ga hem dan ook ruim de tijd geven om zichzelf te bewijzen.


Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 QUINN Sean - 18 jaar - verwachting, hij mag me verrassen.
In 2019 rijden er twee nieuwe Amerikaanse klimmers voor Hagens Berman Axeon, Sean Quinn en Kevin Vermaerke, als Amerikaanse WK2 ploeg wilde ik er hiervan sowieso één hebben. Ik heb gekozen voor Sean Quinn op basis van, naar mijn mening, betere resultaten in 2017 en 2018 bij de junioren.  

De komende jaren heb ik nog geen verwachtingen van Sean Quinn, het duurt vaak een aantal jaar voordat junioren zich laten zien op belofte niveau. Al vertrouw ik erop dat het junioren WK van 2018 zeker niet de laatste keer is dat we van Sean Quinn gehoord hebben.


Conclusie - verwachting 3605 punten
Alles bij elkaar kom ik op 3605 punten, dit team had vorig jaar 3509 punten gepakt. Nu gaan er in een jaar tegenslagen zijn, maar er gaan ook renners verrassen. Op basis van deze voorbeschouwing stel ik mijzelf het doel om 3500 punten te halen en een podium plaats te bemachtigen. 


Verwachtingen tegenover punten in 2018
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Au10 HOWSON Damien - Verwachting: 75 - In 2018: 61 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Be10 DEBUSSCHERE Jens - Verwachting: 300 - In 2018: 223 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Be10 TEUNS Dylan - Verwachting: 500 - In 2018: 444
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Ch11 WYSS Danilo - Verwachting: 25 - In 2018: 44
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Cz12 ČERNÝ Josef - Verwachting: 100 - In 2018: 83
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Co10 MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe - Verwachting: 250 - In 2018: 180 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Es10 CASTRILLO ZAPATER Jaime - Verwachting: 25 - In 2018: 1
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Es10 SANCHEZ GIL Luis Leon - Verwachting: 200 - In 2018: 323
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Fr10 GOUGEARD Alexis - Verwachting: 50 - In 2018: 56
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Fr10 LATOUR Pierre-Roger - Verwachting: 350 - In 2018: 366
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia De10 SCHACHMANN Maximilian - Verwachting: 300 - In 2018: 282
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Ie10 ROCHE Nicolas - Verwachting: 50 - In 2018: 95
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia It10 MINALI Riccardo - Verwachting: 200 - In 2018: 131
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Kz10 GIDICH Yevgeniy - Verwachting: 100 - In 2018: 89
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Nl10 VAN BAARLE Dylan - Verwachting: 150 - In 2018: 174
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia No10 FAGERHAUG Petter - Verwachting: 0 - In 2018: 0 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Si10 POLANC Jan - Verwachting: 100 - In 2018: 55
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 BENNETT Sean - Verwachting: 50 - In 2018: 12
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 BOOKWALTER Brent - Verwachting: 50 - In 2018: 75
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 CARPENTER Robin - Verwachting: 75 - In 2018: 75
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 CRADDOCK Lawson - Verwachting: 40 - In 2018: 45
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 DOMBROWSKI Joseph Lloyd - Verwachting: 40 - In 2018: 60
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 JOYCE Collin - Verwachting: 100 - In 2018: 99
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 MCNULTY Brandon - Verwachting: 100 - In 2018: 59
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 PHINNEY Taylor - Verwachting: 50 - In 2018: 63
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 QUINN Sean - Verwachting: 0 - In 2018: 0
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 REVARD Thomas - Verwachting: 0 - In 2018: 2 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 ROSSKOPF Joey - Verwachting: 75 - In 2018: 48
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Za10 IMPEY Daryl - Verwachting: 250 - In 2018: 364



Thomas - WCEendT
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia   Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Emptywo 16 jan - 15:41:18

Leuk stukkie om te lezen Thomas. Leuk dat je er werk van maakt. Wel vind ik je verwachtingen erg hoog. Iedereen die vorig jaar echt een top jaar beleefde moet meteen nog een stapje hoger zetten. Maar wie weet is deze voorbeschouwing het laatste zetje wat ze nodig hadden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia   Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Emptydi 23 apr - 21:18:57

Evaluatie P1 + P2 tot aan Amstel Gold Race.

Team P1 + P2
Naam - Huidige punten / Verwachte punten 2019 | Rapportcijfer | Nieuwe doel 2019
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Au10 HOWSON Damien - 31/75 punten | 7,0 | 75 punten | Dit is wat ik graag zie van Howson, vooral zo doorgaan!
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Be10 DEBUSSCHERE Jens - 77/300 punten | 5,0 | 200 punten | Goed begonnen in Australië. Geen sterk klassiek voorjaar gereden, had echt meer verwacht!
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Be10 TEUNS Dylan - 66/500 punten | 6,0 | 400 punten | Vorig jaar had hij op dit moment niet veel meer punten. Vanaf P2 begint zijn seizoen pas echt! 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Co10 MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe - 100/250 punten | 7,5 | 300 punten | Heeft als klimmer nog een stap gezet! Zijn overwinning op Col de Turini was een geweldig gevoel! Nu nog een goed klassement ernaast rijden en het zou helemaal super zijn.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Cz12 ČERNÝ Josef  - 0/100 punten | 5,0 | 25 punten | Heeft nog geen kans gehad om zich te bewijzen. De verwachtingen waren vooraf dan ook wat te hoog. Verwacht dat hij er doorheen komt en kijk uit naar de NK!
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Fr10 GOUGEARD Alexis - 51/50 punten | 8,0 | 100 punten | Lijkt zichzelf weer hervonden te hebben. Prachtige overwinning in Sarthe en de koers mede gemaakt in Tro-Bro Léon!
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Fr10 LATOUR Pierre-Roger - 0/350 punten | n.v.t. | 100 punten | Twee blessures gehad. Verwachting was dat hij zijn eerste koerskilometers zou maken in Romandië, maar daar lijkt een kruis door te kunnen. Afwachten hoe dit jaar verder gaat verlopen voor Latour.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia De10 SCHACHMANN Maximilian - 251/300 punten | 9,0 | 400 punten | Wat ben ik aan het genieten van Schachmann! Met zijn huidige niveau zijn er zeer mooie dingen mogelijk dit jaar en de komende jaren.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Ie10 ROCHE Nicolas - 0/50 punten | 5,0 | 25 punten | Rijdt niet slecht, maar het lijkt erop dat Roche tevreden is met zijn rol bij Sunweb. Het is afwachten of daar verandering in komt de komende tijd.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Kz10 GIDICH Yevgeniy - 0/100 punten | 5,0 | 50 punten | Geen Langkawi gereden helaas, dat kost wat punten. Daarnaast de kasseienklassiekers moeten rijden, deze blijken niet ideaal voor Gidich. Gaf wel weer een goede indruk in Turkije, ben benieuwd wat hij de rest van het jaar kan brengen.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Nl10 VAN BAARLE Dylan - 102/150 punten | 8,0 | 200 punten | Van Baarle heeft dingen laten zien die ik niet verwacht had van hem. Daarnaast heeft hij een blessure gehad die zijn voorjaar overhoop gegooid heeft. Alles meewegende  heel goed gepresteerd. 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Si10 POLANC Jan - 94/100 punten | 8,0 | 150 punten | Polanc heeft de verwachte stap gezet en overal top 15 GC gereden tot dusver. Daarnaast zijn puntendoel al te pakken, ik kan niet anders dan super tevreden zijn.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 BENNETT Sean - 0/50 punten | 5,0 | 25 punten | Heeft wat moeite op het hoogste niveau. Wel alle vertrouwen dat hij er doorheen komt. Hopelijk krijgt hij binnenkort een kans in een wat lager aangeschreven koers om weer wat koersgevoel te krijgen.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 CARPENTER Robin - 28/75 punten | 7,0 | 75 punten | Doet zijn ding. Gewoon zo doorgaan!
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 CRADDOCK Lawson - 2/40 punten | 6,0 | 40 punten | Heb het gevoel dat 2019 de wederopstanding van Craddock aan het worden is. Met een sterke tijdrit in Paris-Nice en aanwezigheid in de volle finale van de Amstel Gold Race laat hij zien weer op zijn oude niveau te komen. Kan niet lang meer duren voordat hij een uitslag rijdt en WK punten pakt. 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 DOMBROWSKI Joseph Lloyd 5/40 punten | 6,0 | 40 punten | Dombrowski doet zijn ding. Verwacht geen uitschieter van hem, maar hij gaat de komende maanden vast ergens een resultaat rijden.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 JOYCE Collin 2/100 punten | 6,0 | 75 punten | Joyce heeft zich al wat laten zien in een sprintje hier en daar. De komende maanden komen zijn koersen eraan. Om te beginnen met Yorkshire, waar ik hem vooraan verwacht. 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 MCNULTY Brandon - 60/100 punten | 8,5 | 150 punten | Is het jaar goed begonnen in Oman om vervolgens op Sicilië zijn eerste proefkoers te winnen! Heel goed bezig dit jaar en ik hoop dat we hem nog veel gaan zien dit jaar. Op zeer korte termijn al in Californië. 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 PHINNEY Taylor - 0/50 punten | 3,0 | 10 punten | Een DNF in zijn koers, Paris-Roubaix. Dramatisch! Meer kan en wil ik er niet over zeggen. 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 ROSSKOPF Joey - 0/75 punten | 4,0 | 25 punten | Rosskopf heeft zijn top-resultaat op het WK nog niet weten door te pakken in 2019. We wachten het af. 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Za10 IMPEY Daryl - 268/250 punten | 8,5 | 350 punten | Impey is bezig aan een identiek jaar aan 2018! Ik hoop en verwacht ergens nog wel een uitschieter. Zijn puntendoel al bereikt dus niets moet en alles mag, vooral zo doorgaan dus! 


Vertrekkers P1/P2
Naam - Huidige punten / Verwachte punten 2019 | Rapportcijfer
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Ch11 WYSS Danilo - 0/25 punten | 6,0 | Op niveau als knecht.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Es10 CASTRILLO ZAPATER Jaime - 0/10 punten | 6,0 | Was prima bezig voor de koersen die hij mocht rijden.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Es10 SANCHEZ GIL Luis Leon - 247/200 punten | 8,5 | Sanchez lijkt gewoon nog altijd zo goed als hij ooit geweest is. Top voorjaar gehad, niets om over te klagen! Besloten hem te verkopen omdat ik hem meer als knecht zie in koersen na P1. 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia It10 MINALI Riccardo - 1/200 punten | 3,0 | Gewoon echt slecht! Verwacht nog wel een wederopstanding, maar heb hem weggedaan voor het te laat is. Hoe het er nu naar uit ziet rijdt hij ook geen Giro. In P2 nog wel in dienst bij Team Columbia.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia No10 FAGERHAUG Petter - 0/0 punten | n.v.t. | Geen koersdagen, geen verwachtingen.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 BOOKWALTER Brent - 3/50 punten | 6,0 | Lijkt aardig bezig, heb hem goede dingen zien doen als knecht.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 QUINN Sean | 0/0 punten | 7.0 | Laat goede dingen zien als 18-jarige neo.
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Us11 REVARD Thomas | 0/0 punten | n.v.t. | Geen koersdagen, geen verwachtingen.


Nieuw P2/P3
Naam - Huidige punten | Punten 2018 | Nieuwe doel 2019
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia At10 GOGL Michael - 6 punten | 47 punten | 50 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Be10 BIERMANS Jenthe - 0 punten | 8 punten | 25 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Ch12 HOLLENSTEIN Reto - 0 punten | 7 punten | 10 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Co10 BOHORQUEZ SANCHEZ Hernando - 0 punten | 76 punten | 10 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Es10 CARRETERO MILLAN Hector - 4 punten | 0 punten | 10 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Es10 FERNÁNDEZ ANDUJAR Ruben - 7 punten | 45 punten | 75 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Fr10 GUERNALEC Thibault - 0 punten | 0 punten | 0 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia De10 SÜTTERLIN Jasha - 40 punten | 43 punten | 100 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Nl10 ZIJLAARD Maikel - 0 punten | 0 punten | 0 punten
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Pt11 COSTA Rui Alberto Faria 88 punten | 281 punten | 250 punten


Huidige punten: 1469 punten
Verwachte punten: 3395 punten


Thomas
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia   Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» TL Team HTC - Columbia - P5
» TL Team Columbia P4
» Historie Team Columbia
» Actueel Team Columbia
» Team Columbia | GESLOTEN

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Teams :: Bahrein Victorious (TBV)-
Ga naar: