Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Voorbeschouwing 2021

Ga naar beneden 
AuteurBericht
joske47

joske47


Posts : 708
Join date : 06-09-18

Voorbeschouwing 2021 Empty
BerichtOnderwerp: Voorbeschouwing 2021   Voorbeschouwing 2021 Emptyma 11 jan - 21:12:17

Nieuw:
Gołaś Michał
Lindeman Bert-Jan
McLay Daniel                                                                                                                                                        
Mühlberger Gregor                                     
Prades Eduard                                                                                                                                                      
Quintana Nairo
Rojas José Joaquín
Rovny Ivan
Urán Rigoberto
Valverde Alejandro
Vlasov Aleksandr
 
Blijvers:
BAUER Jack
EL FARES Julien
VANBILSEN Kenneth
Stuyven Jasper
FRANK Mathias
FRISON Frederik
SIEBERG Marcel
Van Poucke Aaron 
Rowe Luke
Šiškevičius Evaldas 
Van Asbroeck Tom 
Jakobsen Fabio 
de Kleijn Arvid
Ghirmay Hailu Biniam
Gilbert Philippe
Rajović Dušan
 
Stoppers:
Räim Mihkel
VERMOTE Julien
Kevin Ista
Hansen Adam
 
Vertrokkken:
Nacer Bouhanni 
Poels Wout 
Woods Michael 
Bauke Mollema
GASPAROTTO Enrico
ALBASINI Michael
Meyer Cameron
Quinn Simmons
Buitrago Santiago
 
 
 
Vooruitblik:
Euskaltel behaalde in 2018 met 2259 punten een 20e plaats, in 2019 een 9e plaats met 2981 punten en eindigde 15e in het coronajaar 2020. Niet echt het resultaat waar op gehoopt werd aangezien het doel terug de top 10 was. Deel hiervan was pech met zware valpartijen voor kopmannen Jakobsen en Gilbert, deels had ik wellicht te hoge verwachtingen. In 2021 mikken we toch weer op de top 10 met volgende ploeg.
 
De kopmannen:
Vlasov Aleksandr: een jaar geleden had ik absoluut niet verwacht dat hij zo een 2020 zou gaan afwerken. Reed het hele jaar op een constant hoog niveau en lijkt met het vertrekken van Lopez en ouder worden van Fuglsang klaar om op termijn de absolute kopman van Astana te worden. Die zijn jaarlijks altijd goed voor enorm veel punten. Hopelijk kan hij al het goede dat hij heeft laten zien bevestigen en wie weet nog een stapje erbij.
Verwachting: 525 punten
 
Jasper Stuyven: onderdeel van het sterke Trek blok in de klassiekers. Met zijn regelmaat haalt hij daar altijd veel punten binnen maar hij zal nooit een veelwinnaar zijn al liet hij in het Nieuwsblad zien dat een Jasper met een superdag heel veel aan kan.
Verwachting: 425 punten
 
Philippe Gilbert: hopelijk blijft hij dit jaar wat gespaard van zware valpartijen. Was toch altijd 1 van de betere stuurmannen in het peloton maar dat valt niet mee sinds hij voor mijn ploeg rijdt. Grote wedstrijden winnen wordt moeilijk, maar binnen zijn ploeg zal hij wel overal zijn kans mogen gaan en punten sprokkelen.
Verwachting: 350 punten
 
Quintana Nairo: momenteel nog herstellende van een knie-operatie. Hopelijk komt hij daarna terug op het niveau waarmee hij aan 2020 begon want dat was genieten.
Verwachting: 425 punten
 
Valverde Alejandro: mag bij ons zijn laatste kunstjes laten zien vooraleer hij van een welverdiend pensioen gaat genieten. Rijdt voornamelijk een Spaans programma daar moet hij met zijn punch nog steeds resultaten kunnen rijden.
Verwachting: 350 punten
 
Urán Rigoberto: nog een oudje dat mag laten zien dat hij het nog steeds kan. Zal bij EF nog steeds zijn ding mogen doen nu er wat kopmannen vertrokken zijn. Ik reken er op dat daar met zijn klasse nog af en toe een uitschieter tussen zit.
Verwachting: 175 punten
 
Ghirmay Biniyam: amper 20 jaar en liet al heel wat mooie dingen zien. Kan bij zijn ploeg langzaam doorgroeien en leren wat het is om kopman te zijn. Hij heeft een leuke punch en liet ondermeer in de Trofeo Laigueglia zien dat dit heel leuke resultaten kan opleveren.
Verwachting: 150 punten
 
Fabio Jakobsen: ik zag hem 1 van de absolute topsprinters van zijn generatie worden. Iedereen kent zijn verhaal. Hij lijkt me mentaal heel goed om te gaan met zijn pech maar desondanks is het nog een heel lange weg terug naar de top. Hopelijk laat hij in 2021 zien dat dit er nog steeds in zit.
Verwachte punten: 0
 
 
Ik hoop de kaap van de 3000 punten te halen en zo mijn beste score te verbreken normaal gezien moet dit goed genoeg zijn voor een plek in de top 10. De komende jaren kan ik me dan gaan bezig houden met het scouten van jonge renners en het herinvesteren van de stopvergoedingen van al mijn oudjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorbeschouwing 2021
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022
» Voorbeschouwing 2020
» Voorbeschouwing 2019
» Voorbeschouwing 2019
» Voorbeschouwing 2019

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Teams :: Euskaltel-Euskadi (EUS)-
Ga naar: