Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022

Ga naar beneden 
AuteurBericht
joske47

joske47


Posts : 708
Join date : 06-09-18

Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022 Empty
BerichtOnderwerp: Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022   Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022 Emptyma 22 nov - 14:44:54

Nieuw:
Démare Arnaud
Fisher-Black Finn
Izagirre Gorka
Latour Pierre
Poels Wout
Ballerini Davide
Haas Nathan
Natarov Yuriy
Huys Laurens
 
Blijvers:

Lindeman Bert-Jan
McLay Daniel                                                                                                                                                                 
Mühlberger Gregor                                                                                      
Quintana Nairo
Rojas José Joaquín
Rovny Ivan
BAUER Jack
EL FARES Julien
VANBILSEN Kenneth
Stuyven Jasper
Van Poucke Aaron 
Rowe Luke
Šiškevičius Evaldas 
Van Asbroeck Tom 
Jakobsen Fabio 
de Kleijn Arvid
Ghirmay Hailu Biniam
Gilbert Philippe
 
Stoppers:
Gołaś Michał
FRANK Mathias
SIEBERG Marcel
Dan Martin
 
Vertrokken:
Jonathan Milan
Gleb Brussenskiy
Alejandro Valverde
Fredrik Frison
Eduard Prades
Alexandre Vlasov
Kevin Reza
Matthew Walls
Rigoberto Uran
Dusan Rajovic
 
 
 
Terugblik:
3341 punten en een 5e plaats. Zowel qua punten als resultaat het beste ooit voor Euskaltel. Daarnaast met Milaan-Sanremo een 2e monument binnengehaald door kopman Stuyven die een heel goed seizoen reed met ook 4e plaatsen in de Ronde van Vlaanderen en het WK. Ook 2e kopman Jakobsen lijkt terug op weg naar zijn plek aan de top.
 
Vooruitblik:
De huidige kern aan renners behaalde in 2021 een puntentotaal van 3008. Met Dan Martin heb ik een scorende stopper en daarnaast is mijn team vrij oud dus progressie zit er niet direct in vermoed ik. Doel is om terug de top 10 te behalen met een 3000 punten.
 
De kopmannen:
Jasper Stuyven: onderdeel van het sterke Trek blok in de klassiekers. Met zijn regelmaat haalt hij daar altijd veel punten binnen maar hij zal nooit een veelwinnaar zijn.
Verwachting: 425 punten
 
Arnaud Démare: is al 10 jaar een heel regelmatige puntenpakker. Nogal wisselvallig in zijn (sprint)niveau maar als kopman in vele Franse wedstrijden levert hij altijd punten op.
Verwachting: 450 punten
 
Quintana Nairo: nog altijd maar 31. Ik hoop dat hij na zijn knieproblemen nog eens zijn beste klimniveau kan behalen.
Verwachting: 350 punten
 
Ghirmay Biniyam: amper 21 jaar en al heel wat mooie dingen laten zien. Sinds zijn debuut bij Wanty heel stabiel aan het scoren en ik verwacht dat hij daar meer en meer als kopman uitgespeeld gaat worden.
Verwachting: 200 punten
 
Fabio Jakobsen: heel mooi om te zien hoe hij in 2021 is teruggekomen. Ik verwacht dat hij in 2022 als absolute sprintkopman bij Deceuninck heel vaak van voren gaat eindigen.
Verwachte punten: 500
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Voorbeschouwing 2021
» Nabeschouwing 2019
» Nabeschouwing 2019
» Voorbeschouwing 2020
» Voorbeschouwing 2019

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Teams :: Euskaltel-Euskadi (EUS)-
Ga naar: