Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Deal RAB - LIQ Deel II

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1428
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Deal RAB - LIQ Deel II Empty
BerichtOnderwerp: Deal RAB - LIQ Deel II   Deal RAB - LIQ Deel II Emptyvr 26 okt - 10:48:20

Naar Rabobank: Casper Pedersen + 15 miljoen
Naar Liquigas: Alexandr Vlasov

Achter Pedersen zit ik al een tijdje aan. Zat tijdelijk opgesloten in een team zonder actieve manager en leek eerder ook bij Rico niet weg te mogen. Maar door deze talentendeal toch los kunnen weken. Pedersen is een echte hardrijder. Kan een sprint voorblijven, kan stukje tijdrijden en was bij de junioren ook goed in het Vlaamse werk. Tot slot was hij een verdienstelijk baanrenner en daar heb ik een zwak voor. Nu deze Deen voor Sunweb gaat rijden zal hij de komende jaren ook als knecht worden ingezet, maar ik verwacht wel kansen nu ze een team om TD heen gaan bouwen voor de Tour. Andere renners zullen dus regelmatig hun eigen kansen mogen gaan, want ik verwacht Pedersen nog niet in de tourselectie van 2019. Alle bovenstaande zaken maken dit voor mij een goede deal.

Vlasov kreeg ik er bij in Yatesdeal en zag ik vanaf het begin als een mooie kans om een goede deal te sluiten. Heeft een superjaar gereden en kiest verstandig door nog een jaartje bij RusVelo te blijven. Zal daar vaak kopman zijn, maar de koersen die ze rijden leveren niet echt veel punten op. Daarnaast ben ik altijd een beetje huiverig voor jonge renners uit het Oostblok en Rusland. Je ziet dat te vaak op latere leeftijd en bij de profs mis gaan. Hopelijk voor Rico kan hij Mentsjov en Zakarin achterna (qua resultaten) want dan komt het wel goed met hem.

Al met al een behoorlijk gelijkwaardige deal met twee talenten waarbij de +15 (wilde het niet stuk laten lopen op paar miljoen) de compensatie is voor het feit dat Vlasov een superjaar had en wel kopman zal zijn komend jaar. Over vijf jaar weten we wie de beste deal heeft gemaakt.

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
Rico

Rico


Posts : 969
Join date : 07-10-18
Location : Amersfoort

Deal RAB - LIQ Deel II Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal RAB - LIQ Deel II   Deal RAB - LIQ Deel II Emptyvr 26 okt - 11:05:29

Deal klopt.

Kan eigenlijk weinig toevoegen aan de beschrijvingen van hierboven. Ik deel de zorgen over Vlasov zijn oostblok-achtergrond maar zie ook de upside als hij wel goed doorontwikkelt. Pedersen is een renner die ik graag had gehouden, maar af en toe moet je ook een talent laten gaan naar een team en manager die echt vertrouwen in hem hebben.

_________________
Manager of Liquigas
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
hofsje

hofsje


Posts : 640
Join date : 28-08-18
Age : 35

Deal RAB - LIQ Deel II Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal RAB - LIQ Deel II   Deal RAB - LIQ Deel II Emptyzo 28 okt - 2:34:48

Deal klopt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Deal RAB - LIQ Deel II Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal RAB - LIQ Deel II   Deal RAB - LIQ Deel II Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deal RAB - LIQ Deel II
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal TBV - FDJ ( deal voor P1 2022 )
» Deal TLK - FDJ ( deal voor p1 2022)
» Deal RAL - PAN (deal P1-2022)
» Deal FAS TJB (deal P1 2022)
» Deal SAE - CMA

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Verwerkte transfers-
Ga naar: