Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Deal MTN - SAE

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
hartstikkebedankt

hartstikkebedankt


Posts : 440
Join date : 27-08-18

Deal MTN - SAE Empty
BerichtOnderwerp: Deal MTN - SAE   Deal MTN - SAE Emptydi 4 jun - 10:20:54

MTN 04-06 -10 SAE CAVAGNA Rémi + CIMOLAI Davide
SAE 04-06 +10 MTN MARTIN Daniel

MTN betaalt Saeco 10 miljoen en Daniel Martin voor Rémi Cavagna en Davide Cimolai.

De oud winnaar van LBL en Lombardije verlaat MTN-Qhubeka. Daniel Martin vind ik een schitterende coureur, lekker aanvallend, vrij (soms dom) koersend met een uitstekende finish. In de Ronde van het Baskenland liet hij dit voorjaar weer zijn klasse zien alleen in de Ardennen helaas ziek, zwak en misselijk. Ook vorig jaar waren de Ardennen van Martin al niet goed. Deze zomer wordt hij 33 jaar en bij vlagen lijkt het ook of de jaren zachtjes aan gaan tellen. De renner heeft een stop van 105 miljoen en koerst dit jaar hopelijk nog een goede Tour de France in zijn laatste koers als kopman van MTN.

In zijn plaats komen Cavagna en Cimolai het team versterken. De eerste geroemd als jonge renner met een grote motor. Moet nog 24 worden maar zit al in zijn 3e WT-jaar en af en toe zie je een vlaag van een grote toekomst, bijvoorbeeld tijdens zijn recente solo in Californië (op de afdaling na). Ik heb er vertrouwen in dat Cavagna een goede renner wordt aangezien het talent duidelijk aanwezig is, alleen hoe goed precies is nog een beetje gissen. Hopelijk zet hij zijn echte groeispurt het komende jaar in. Daarnaast komt Cimolai MTN versterken, die tegenwoordig als kopman in het peloton rondrijdt. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede sprinter en heb die hierbij gevonden. Het is een renner met snelle benen die dit jaar zijn 30e verjaardag viert dus kan nog een tijdje mee. Komt ook goed een heuvel over wat ik een pluspunt vind, zie Eschborn dit jaar en ook in de Giro sprintte hij niet als snelste maar wel erg regelmatig naar plek 5-7. Ik verwacht dat zijn SV de komende jaren nog stijgt.

Met deze deal verwacht ik op de korte termijn een aantal punten in te leveren en over een paar jaar een flinke SV van Martin. Echter niet te veel omdat ik van Cimolai toch aardige verwachtingen heb in zijn huidige rol en als Cavagna zijn potentie waarmaakt dan loop ik binnen. De 10 mil was om Kelvin te overtuigen want we begonnen denk ik vorig zomer al met Martin = Cavagna.
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 1599
Join date : 25-08-18
Age : 37
Location : Harderwijk

Deal MTN - SAE Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal MTN - SAE   Deal MTN - SAE Emptydi 4 jun - 10:39:54

Dan Martin gaat Saeco versterken. Daarmee hebben we naast Porte en Uran nu een derde GC man die de kar voor Saeco gaat trekken. Het liefst had ik Martin voor de tour, maar vanwege omstandigheden is dat niet gelukt. Desalniettemin ben ik erg blij met Martin. Met name zijn rappe aankomst kan mij, naast zijn GC mogelijkheden, ook extra punten opleveren. Ik verwacht hiermee een puntenboost het komende jaar.

De onderhandelingen liepen sinds eind 2018. Jeroen was echter niet volledig overtuigd van Cavagna. Zoals hij zelf omschrijft kwam dat dit jaar anders te liggen. Ik deel zijn mening dat Cavagna een groot talent is. Hij is pas 23 maar laat nu af en toe al mooie dingen zien. Toch kies ik voor de zekerheid van de SV van Martin.
Daarnaast vertrekt Cimolai. Vorig jaar gehaald. Puur voor de gok om te kijken of ie nog wat punten bij elkaar kon trappen. Dat laatste doet hij de afgelopen maanden zeker. Hij verbaaste mij ook in de Giro. Jammer dat hij gaat maar ik denk dat dit een mooi moment was om hem te verkopen, ook al zie ik zijn SV nog wel verder stijgen als hij dit niveau weet vast te houden.

Ik wens Jeroen heel veel succes en plezier met Cavagna. Ik zal met name hem op de voet blijven volgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens Online
 
Deal MTN - SAE
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal TLK - FDJ ( deal voor p1 2022)
» Deal TBV - FDJ ( deal voor P1 2022 )
» Deal RAL - PAN (deal P1-2022)
» Deal FAS TJB (deal P1 2022)
» Deal SKY - PAN

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Verwerkte transfers-
Ga naar: