Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Deal CMA - SAE

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 1600
Join date : 25-08-18
Age : 37
Location : Harderwijk

Deal CMA - SAE Empty
BerichtOnderwerp: Deal CMA - SAE   Deal CMA - SAE Emptyzo 22 nov - 21:53:08

Naar Saeco; Woods + Landa + Maes + 100 miljoen
Naar CMA; Schar + Leknessund

Goed... waar zal ik beginnen.
Mark vroeg aan mij of er een slot op Leknessund zat... Daarvan zei ik in eerste instantie ja. Maar iedereen hier kent Mark. Die laat het er niet bij zitten en gaat gewoon bieden. Het viel mij op dat hij wel bloedserieus was. Het waren niet perse de namen waar ik op zat te wachten, maar qua waarde gingen we al een kant op waarbij ik begon te twijfelen. Uiteindelijk is bovenstaande het resultaat geworden.

Eerst de vertrekkers. Zoals gezegd wilde ik Leknessund niet perse kwijt. Heb hem bij de neo verkoop gekocht met een idee. Namelijk langzaam aan de toekomst denken. Dit jaar viel echter tegen qua prestaties. We vielen na de opmars van vorig jaar terug en viel zodoende uit de top 10. Dat wilde ik sowieso niet meer. Dus in plaats van met de toekomst bezig zijn, wil ik eerst structureel in de top 10 en met een schuinoog naar de top 5 kijken. 2018 stonden we nog onder de FT mannen, dus gestaag zijn we prima bezig. Om die reden wilde ik Leknessund wel laten gaan en binnen een jaar dus direct winst pakken. Op de korte termijn ben ik ervan overtuigd dat het goed is. In het kielzog van Leknessund vertrekt Schar. Is ooit bij een deal binnen gekomen, maar hij gaat blijkbaar nog 3 jaar door. Daar zit ik niet op te wachten dus die moest erin verwerkt worden. Zo goed gezegd, zo gedaan.

Dan hetgeen er terug komt. Michael Woods. Relatieve laatbloeier. Maar laat wel steeds zien een topper te zijn die zijn piek (nog) niet bereikt heeft. Scoort structureel punten, dus een verrijking met oog op komend jaar. Datzelfde geldt natuurlijk voor Landa. Kopman bij Bahrein. Is wel wisselvallig en heeft natuurlijk geen beste ploeg, maar scoort wel structureel punten en heeft een prima SV opgebouwd. Maes (stopt) en 100miljoen zorgen ervoor dat we met een mooi budget aan de neo verkoop 2021 kunnen beginnen en wellicht een vervanger voor Leknessund kunnen vinden. Dat zal wel erg moeilijk worden, maar wie weet...

Credits naar Mark. Die ik waardeer in zijn pro actieve houding. Heel veel succes met Leknessund!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Ceramiche Ariostea

Ceramiche Ariostea


Posts : 996
Join date : 26-08-18

Deal CMA - SAE Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal CMA - SAE   Deal CMA - SAE Emptyzo 22 nov - 21:57:39

Deal Klopt, Tsja waar moet ik beginnen zoals eerder gememoreerd in de Simmons deal is de strijd vs Ruud niet gelopen zoals ik gehoopt had. Ik zie mij met het huidige team voor de Simmons deal de komende 2 jaar waar dit oude team nog levensvatbaar is ook als hoogste voor plaats 2 strijden en 2e plaatsen tellen niet in de sport en ook bij mij niet vandaar dat er geherinvesteerd moet worden in mijn selectie. Stap 1 is daarbij Simmons geweest.

Stap 2 volgde vandaag met Leknessund in mijn ogen een potentiele wereldtopper die bij Sunweb hopelijk gaat ontbolsteren. Natuurlijk betaal ik heel veel, in mijn ogen +- 380 miljoen maar ik denk wel op een verantwoorde wijze met twee 30 plussers en 120 miljoen neo budget. Dit is ook bijna mijn volledige neo budget en dat investeer ik liever in een potentiele wereldtopper zoals Leknesund met aanvulling van 2 renners dan dat ik alleen met 120 miljoen en 29 andere aasgieren de neo markt op ga moeten. Waar toppers zoals Pidcock, Kooij, Ayuso, Aleotti toch buiten mijn bereik gaan blijven met de grote neo budgetten van Liquigas, Euskaltel en Saeco. Soms is dit een spel van keuzes maken en is deze keuze voor dit jaar wederom gevallen om de neo verkoop grotendeels voorbij te laten gaan. Wel was mijn eis om mijn geld te dumpen dat er een groot talent tegenover zou staan en dit geld niet weg te doen voor een oudere puntenpakker of b talentje dat ik hier verder Woods en Landa moet opofferen is dan maar zo. Ja het kost mij zeker een aantal honderd punten maar of ik nu 2e, 5e of 8e wordt maakt mij dan ook niet zo heel veel uit. Mijn team was gemiddeld vooral heel oud, en met op een gegeven moment ruim 1,1 miljard aan stopvergoedingen in mijn team moest dat herinvesteren ooit een keer beginnen. Misschien is het 1 jaartje eerder dan de oorspronkelijke planning maar met Simmons en Leknessund zijn we eraan begonnen.

Kelvin, bedankt voor je open instelling met betrekking tot Leknessund. Een instelling waar meer managers een voorbeeld aan kunnen nemen. Succes met Woods, Landa en de cash.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
 
Deal CMA - SAE
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal TLK - FDJ ( deal voor p1 2022)
» Deal TBV - FDJ ( deal voor P1 2022 )
» Deal RAL - PAN (deal P1-2022)
» Deal FAS TJB (deal P1 2022)
» Deal RAL-TIS

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Verwerkte transfers-
Ga naar: