Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Nabeschouwing 2019

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Guest
Gast




Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptyma 14 okt - 21:57:31

Met het seizoen bijna ten einde, wil ik alvast terugblikken op mijn voorbeschouwing aan het begin van het seizoen.


Aan het begin van het seizoen heb ik mijn toenmalige team geanalyseerd en een verwachting betreft aantal punten uitgesproken. Dit waren de voorspellingen en het daadwerkelijke puntenaantal:


Nabeschouwing 2019 Nl - Sam Oomen: 350/65
Oomen begon goed aan het jaar, maar heeft natuurlijk een erg vervelende blessure opgelopen waardoor de rest van zijn seizoen in het water viel. Hierdoor heeft hij niet aan mijn verwachting voldaan, maar als hij de lijn uit het voorjaar door had getrokken, had hij dit waarschijnlijk wel gehaald. Desondanks jammer van zijn jaar maar gelukkig niet door sportief falen.

Nabeschouwing 2019 Be - Sep Vanmarcke: 350/112 
In 2 periodes heeft Vanmarcke voor mij 112 punten behaald, voornamelijk door zijn 4e plaats in Parijs-Roubaix. Zijn voorjaar viel in eerste instantie jammerlijk in het water door sportief falen en later een val.Hij herpakte zich met zijn 4e plaats in Roubaix, maar ik heb hem helaas weggedaan voor zijn echte klapper. Ik heb hem 1 op 1 geruild voor Venturini, die nog niet heeft gecompenseerd voor de punten die ik in heb geleverd met Vanmarcke, maar de verwachting is dat hij dat in de toekomst wel gaat doen. Al met al niet helemaal wat ik er van gehoopt had.

Nabeschouwing 2019 Fr - Hugo Hofstetter: 300/233
Hofstetter heeft niet helemaal voldaan aan de verwachtingen, hoewel hij hier op voorhand wel naartoe leek te gaan. Helaas heeft hij in deze laatste reeks Vlaamse wedstrijden niet kunnen scoren en is daarom iets onder mijn verwachting uitgekomen. Toch ben ik tevreden met hem en heeft hij mij zeker in het voorjaar positief verrast.


Nabeschouwing 2019 It - Simone Consonni: 200/135
Consonni heeft het opzich niet slecht gedaan en hij is me zeker af en toe positief opgevallen, zoals tijdens het EK, maar heeft ook niet aan het puntenaantal voldaan wat ik had verwacht. Hij heeft nog niet het stapje gezet waarvan ik hoopte dat hij die zou zetten, maar wellicht neemt hij de rol van Hofstetter volgend jaar over bij Cofidis en wie weet wat er dan kan gebeuren.

Nabeschouwing 2019 Be - Tom van Asbroeck: 175/79
Wederom, net als bij Vanmarcke, een geval van te vroeg weggedaan. Hij reed het hele jaar al allesbehalve slecht, maar voor wat meer zekerheid gekozen met de stopvergoeding van Bakelants, en ik hoopte dat Bakelants nog wat vrijheid zou krijgen in Italië. Helaas pakte Van Asbroeck 149 punten in de laatste twee periodes.

Nabeschouwing 2019 Fr - Lorrenzo Manzin: 150/80
Ook Manzin begon erg goed aan zijn jaar, maar dat was valse hoop. De rest van het jaar was voornamelijk matig op een enkele uitschieter na. Volgend jaar een nieuwe ploeg, ik hoop voor hem dat dat hem goed gaat doen.

Nabeschouwing 2019 It Fabio Felline: 175/2
Dit lijkt natuurlijk dramatisch, maar dit puntenaantal is alleen op basis van de 2 eerste periodes. Hierna kwam Lutsenko voor hem in de plaats en die heeft nogal wat punten binnengehaald voor mij. Ik kan hier ook niet echt een mening over vormen.

Nabeschouwing 2019 It Simone Velasco: 100/135
Wat heeft deze jongen me verrast zeg. Aanvallende rijstijl, goede ontwikkeling en boven verwachting gepresteerd. Grootste gedeelte van zijn punten behaald in Laigueglia, die hij op indrukwekkende wijze won, maar de rest van zijn jaar was ook gewoon meer dan prima waar hij ook gewoon heel vaak er erg dicht tegenaan zat. Al met al erg blij hiermee.

Nabeschouwing 2019 Fr - Cyril Barthe: 50/9
Ook met deze renner ben ik echt heel erg blij. Het puntenaantal is niet hoog, maar zijn ontwikkeling is groot. 19x top 15 gereden waaronder 3 keer in de Vuelta. Volgend jaar naar Vital waar hij hopelijk betere ondersteuning krijgt en vrijheid. Prima jaar gereden!

Overig:
De rest van mijn team heeft geen noemenswaardige prestaties geleverd. Van enkelen, zoals Baugnies, Pichon en Gaudin, had ik meer verwacht maar in plaats daarvan hebben aankopen Pacher en Haller wel de verwachte prestaties geleverd.

Conclusie:
Uit deze analyse blijkt dat ik vooraf mijn team te hoog heb ingeschat, en daardoor ook ruimschoots tekort kwam voor mijn doelstelling. Des te meer uitdaging voor volgend jaar. Tot de voorbeschouwing van volgend jaar!
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1428
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptyma 14 okt - 22:11:29

Netjes Ruben! Dat er nog maar veel nabeschouwingen mogen volgen

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1428
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptydi 15 okt - 22:11:21

Nabeschouwing Cervelo Viking Cycling Team


De Vikingen hebben hundoelstellingen voor een groot deel gehaald, hoewel er ook zeker wel enkele tegenvallers zijn te vermelden. Een korte analyse van het afgelopen seizoen van renners en punten.

+++

Kasper Asgreen: behoorlijk verrassend doorgebroken in het voorjaar. Vanuit een rol als knecht toch ook enkele malen goed gescoord. Ook in Amerika verraste hij en in de ITT's liet hij mooie progressie zien.

++

Amund Grondahl Jansen: Mooie stap voorwaarts gemaakt in zijn ontwikkeling. Vaak als knecht in de ontspoorde trein van Dylan, waar hij samen met Mike in de moeilijke etappes eigen kansen kreeg. Nationaal kampioen geworden en sterk gereden in het najaar. Verdiende rust en we voorzien een mooie rol in het voorjaar!
Nils Politt: heel het seizoen voor ons gereden. Heel het jaar puntjes gescoord. Vooral in het voorjaar grote prestaties neergezet. Verder naar behoren. (Politt is ondertussen vertrokken voor Valgren)

+

Kritoffer Halvorsen: Zijn tweede jaar bij de profs aanzienlijk meer gescoord en enkele overwinningen meegepakt. Zonder noemenswaardige ondersteuning binnen Ineos behoorlijk gescoord. Zit nog lang niet aan zijn plafond en zal met de oevrstap naar EF hopenlijk vaker op de fiets te bewonderen zijn.
Michael Morkov: ver boven verwachting gepresteerd. Beste piloot in het peloton. Zou eigenlijk de helft van Viviani's punten moeten krijgen gezien de briljante lead-outs dit jaar. Pakte zelf aardig wat onverwachte puntjes door hoog te eindigen na het aantrekken van de sprint. Deens kampioen als persoonlijke hoofdprijs!!!
Andreas Kron & Mathias Norsgaard: jonge telgen in de selectie die zich enkele malen hebben getoond tussen de profs. Ook in de l'Avenir en U23 prima resultaten. We volgen hun ontwikkeling met veel interesse!

+/-

Konrad: Halverwege het jaar verkocht voor toptalent Bjerg. Tot die tijd aardig gereden. Moet teveel opboksen tegen Buchmann en de jongere oostenrijkers die hem voorbij lijken te schieten. We danken hem voor de diensten, maar gaan vol voor de jeugd van Bjerg komend jaar!
Mads Wurtz Schmidt: rijdend voor Katusha een lastig seizoen gekend. Enkele hoopvolle optredens brengen hem in deze categorie. De echte resultaten bleven nog uit, dus voldoende ruimte voor verbetering komend jaar.

-

Edvald Boasson Hagen: Enkele prima prestaties in het vroege voorjaar en in de slotetappes van de Tour en Vuelta kunnen niet verhullen dat het een mager jaar was voor Eddy. Waar is toch al dat talent gebleven? Alternatieve voorbereiding op het WK heeft ook niets opgeleverd. Je blijft hopen dat ook renners van Dimension Data (NTT) er bovenop gaan komen. Staat na dit jaar wel op de nominatie om te vertrekken nu Cervelo gaat doorselecteren.
Soren Kragh Andersen: Weer jaar vol tegenslagen van ziekte en blessures. Elke keer als hij weer zou gaan koersen kwam er weer wat tussen. Echte doorbraak stellen we dus nog ee jaartje uit.
Lasse Norman Hansen: Weinig kansen gekregen en gepakt. Volgend jaar focus op de baan.

--

Jesper Hansen: Niet alleen Cofidis maar ook Cervelo had dit jaar meer verwacht van Jesper. Eigen kansen waren hem beloofd, maar hij heeft dat nooit waargemaakt en kwam daarmee in een knechtenrol. Met alle aankopen van Cofidis zullen we de verwachtingen voor volgend jaar iig flink bij gaan stellen. We geloven nog wel steeds dat er meer in zit.
Sindre Lunke: niks van gezien dit jaar. Verwachtingen waren niet eens al te hoog, maar dit was gewoon erg teleurstellend.

Algemene teamdoelstellingen: 

We wilden tussen de 2500 en 3000 punten uitkomen. Dat is niet gelukt aangezien de beoogde kopmannen niet thuis hebben gegeven. Dat is enigszins teleurstellend natuurlijk. Hiermee eindigen we als team dan ook lager dan het jaar er voor. Dit was echter ingecalculeerd met de enorme verjonging van de selectie, waarmee op de toekomst wordt gericht ipv dit afgelopen seizoen. Denk heirbvij alleen maar aan de Bjerg/Konrad-deal. Met Konrad hadden we de doelstelling wel gehaald.
Tevens hebben we meer scorende renners en meer verschillende winnaars dan vorig jaar. In de breedte is het team dus zeker wel sterker geworden. Meerdere jongens hebben stappen gezet in het eerste volledige seizoen van manager Flowtosti. Nog meer zin hebben we in het komende seizoen waarin talenten zich verder mogen ontwikkelen en de kopmannen weer nieuwe kansen krijgen!

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
Guest
Gast




Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptywo 16 okt - 21:27:01

[ltr]Nabeschouwing seizoen 2019[/ltr]






[ltr]Ik heb aan het begin geen ambities uitgesproken. Vooral omdat het nog ontdekken was hoe ik het allemaal ging aanpakken dit jaar, en dus ook niet ergens aan vast wilde houden. Ik zal het in mijn nabeschouwing dan ook als volgt aanpakken. We beginnen bij het begin, kijken wat er aan transfers is gebeurd en naar de renners die bij mijn team zijn gebleven. [/ltr]


PS. Excuus voor de nare layout, wat foutgegaan blijkbaar.



Beginselectie 





[list="NumberListStyle1 SCXW249496693 BCX0"]
[*]Peter Sagan 
[*]David de la Cruz 
[*]Manuel Belletti
[*]Patrick Bevin 
[*]Giulio Ciccone 
[*][ltr]Huub Duijn[/ltr]


[*][ltr]Sepp Kuss[/ltr]


[*][ltr]Stefan de Bod[/ltr]


[*][ltr]Jon Aberasturi[/ltr]


[*][ltr]Guillaume Boivin[/ltr]


[*][ltr]Damien Touze[/ltr]


[*][ltr]Damiano Cima[/ltr]


[*][ltr]Andrey Zeits[/ltr]


[*][ltr]Peter Stetina[/ltr]


[*][ltr]Enrique Sanz[/ltr]


[*][ltr]Mikkel Bjerg[/ltr]


[*][ltr]Nathan Earle[/ltr]


[*][ltr]Erik Baska[/ltr]


[*][ltr]Gijs van Hoecke[/ltr]


[*][ltr]Krister Hagen[/ltr]


[*][ltr]Mario Gonzalez[/ltr]


[*][ltr]Kris Boeckmans[/ltr]


[*][ltr]Matthew Gibson[/ltr]


[/list]



Transfers 






























[ltr]In [/ltr]








[ltr]Uit [/ltr]








[ltr]M. Paasschens [/ltr]








[ltr]13 mil [/ltr]








[ltr]J. Jules & S. Schonberger + 5 mil [/ltr]








[ltr]G. Boivin & D. Cima [/ltr]








[ltr]K. Sbaragli & O. Gatto  [/ltr]








[ltr]J. Aberasturi & Erik Baska + 10 mil [/ltr]








[ltr]M. Woods [/ltr]








[ltr]G. Ciccone + 15 mil [/ltr]








[ltr]P. Konrad & E. Vinjebo [/ltr]








[ltr]M. Bjerg [/ltr]








[ltr]E. Reinders [/ltr]








[ltr]E. Vinjebo + 10 [/ltr]








[ltr]L. Vincent [/ltr]








[ltr]S. Schonberger [/ltr]








[ltr]K. Neilands + S. Quinn [/ltr]








[ltr]D. Touze + 15 [/ltr]








[ltr]F. Ventoso [/ltr]








[ltr]D. de la Cruz [/ltr]








[ltr]C. Betancur + 25 [/ltr]








[ltr]M. Woods [/ltr]








[ltr]S. de Bie [/ltr]








[ltr]H. Duijn + 9 mil [/ltr]








[ltr]M. Valgren + J. Almeida + 60 mil [/ltr]








[ltr]P. Sagan [/ltr]








[ltr]N. Politt + M. Renshaw [/ltr]








[ltr]M. Valgren + J. Jules + 5 mil [/ltr]








[ltr]G. Muhlberger + 50 mil [/ltr]








[ltr]P. Konrad [/ltr]








 













[ltr]Toelichting [/ltr]








[ltr]Paasschens had een aantal leuke resultaten laten zien in zijn vorige seizoen, wilde hem daarom wel ophalen als neo voor een klein bedrag. Het kwam er dit jaar heel sporadisch uit, wat prima is zolang hij deze lijn doorzet. Erg sterk in Kreiz Breizh en ook in Paris-Camembert en Volta Limburg goed geweest. (Tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Jules en Schonberger zag ik meer potentie in dan Boivin en Cima, was een kleine deal met weinig betekenis. Eerder renners die ik later kon doorhandelen, wat ook is gebeurd. (Tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Sbaragli en GattoSbaragli vind ik voor de heuvelachtigere koersen een goede renner, en ik ging ervan uit dat hij dit niveau wat hij eerder toonde minstens zou vasthouden. In de eerste helft van het seizoen had hij het moeilijk maar aan het einde kwam hij er doorheen met een aantal prachtige ereplaatsen. Ik hoopte daarnaast op een herstart van de carrière van Gatto, het tegendeel bleek waar te zijn. Een heel matig seizoen. Hij heeft wel nog een prima stop. (Deels tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Woods, ik had veel vertrouwen in hem voornamelijk door zijn sterke punch. Hoopte op veel overwinningen dit seizoen en wilde daarvoor Ciccone, het talent, wel opgeven. Heeft een goed seizoen gedraaid en mooie punten opgeleverd. Inmiddels wel de deur uit voor een grote gok. (Redelijk tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Konrad en Vinjebo, nog een groot talent van mij vertrok bij het team, namelijk Mikkel Bjerg. Beste tijdrijder van de wereld bij de beloften, maar niet iets wat ik in een renner zoek. Daarom wilde ik liever investeren gevestigde namen die ik later kon doorhandelen na een goed seizoen. Dit gebeurde bij Vinjebo vrij rap, niet veel aan gehad. Konrad heeft een goed seizoen gedraaid, tevreden over. (Tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Reinders, een hele sterke renner maar eigenlijk zie je dat nauwelijks terug in de resultaten. Ik hoopte dat die resultaten nog gingen komen, en dat kan nog steeds. Net een transfer naar Riwal verdiend, ik hoop dat hij gaat vlammen. (Tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Vincent, een grote gok gebaseerd op zijn resultaten bij de beloften. Het is er tot nu toe nog niet uitgekomen bij de profs, maar wie weet komt dat nog. Kon prima erop gokken voor enkel Schonberger(Prima transfer) [/ltr]








[ltr]Neilands en QuinnTouze was mijn duurste neo maar heeft me teleurgesteld dit seizoen. Werd op een gegeven moment tijd om hem te vervangen. Ik verwacht van Neilands mooie dingen mocht hij zijn ontwikkeling doorzetten. Hij was dit seizoen al heel sterk over meerdere soorten races, erg tevreden over. Quinn als eerstejaars belofte vond ik erg sterk in de Babygiro. Dit belooft wat en daarop wilde ik het dan ook wel gokken. (Tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Ventoso, er werd door een manager beweerd dat hij zou stoppen en dat dit vrij zeker was. Ik was al rustig op zoek naar neobudget en kon het hier dus vinden. DLC daarvoor opgegeven. Uiteindelijk bleek dit niet waar te zijn en gaat Ventoso nog een jaar (minstens) door. Jammer, maar dan heb ik volgend jaar tenminste 40 miljoen.. (Ontevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Betancur + 25 miljoenBananito is iemand waar ik nog altijd vertrouwen in heb, ondanks alle heisa om hem heen. Ik vind het een leuke gok en wilde hem graag in mijn team hebben. Ik heb er wel aardig voor betaald, en de lange termijn moet maar laten zien of dit terecht was of niet. Ik hoop op het beste. (Duimen voor een goede uitkomst van de transfer) [/ltr]








[ltr]De Bie, een hele sterke renner die een naar ongeluk had dit jaar. Is eind dit seizoen weer teruggekomen en begonnen met racen, nog met weinig succes. Toch wilde ik het er wel op gokken dat een team het met hem gaat proberen en als hij dan terug op niveau komt is het een goede renner. Ik geef hier Duijn voor op, iemand die het einde van zijn carrière nadert, dus niet heel veel problemen mee. (Afwachten, maar ik sta achter de transfer) [/ltr]








[ltr]Valgren + Almeida + 60 miljoen, veruit de grootste deal van dit seizoen. Ik wilde al langer van Sagan af omdat ik me niet wilde vastklampen aan de resultaten van 1 renner. Sagan had een goed seizoen, maar wel minder dan voorgaande jaren. Valgren een slecht seizoen tot het einde waar hij er weer doorheen kwam. Hij werd meteen weer doorverhandeld in een andere deal. Almeida is een groot talent dat ook een moeilijk jaar heeft gehad. Liet in Utah mooie dingen zien en ik verwacht dat hij dit volgend jaar vaker zal doen. (Tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Politt + Renshaw, de deal waarin ik Valgren weer van de hand deed. Renshaw voor de sv erbij gedaan en Politt vind ik een leuke renner die leuke dingen laat zien in het voorjaar. Heb ik meer vertrouwen in dan Valgren. Hierdoor ook de deal met Sagan over de streep getrokken. (Tevreden over de transfer) [/ltr]








[ltr]Muhlberger + 50, ingeruild voor zijn voorganger bij Bora met wat geld. Wilde wel weer van Konrad af en dit bod won de deadline. Muhlberger kan nog goed doorgroeien en een goede renner worden, en de 50 miljoen voor de neo is fijn. [/ltr]








[ltr]Thuisgebleven renners [/ltr]








[ltr]Manuel Belletti – Goed seizoen in de sprints, hopelijk nog even zo door bij Androni. [/ltr]



Patrick Bevin – Erg goed ontwikkeld op de TT en veel pech gehad dit jaar, wat hem enigszins heeft tegengehouden. Veel vertrouwen in. 

Sepp Kuss – Erg sterk in knechtenrol en af en toe voor zichzelf. Uitermate goede klimmer waar ik veel vertrouwen in heb. 

Stefan de Bod – Talent uit de neoverkoop, niet veel racedagen maar wel goed in Oostenrijk. Hoop komend seizoen op een goede ontwikkeling. 

Andrey Zeits – Prima seizoen, hoopte dat hij zou stoppen maar helaas. 

Peter Stetina – Hoop dat hij stopt. 
Enrique Sanz – Prima laatste seizoen gehad, volgend seizoen conti. 
Nathan Earle – Er heel lang uitgelegen door blessure. Wel leuk gereden bij terugkeer. Hoop dat hij een blessurevrij seizoen kan draaien en dan kan hij leuk meedoen. 

Gijs van Hoecke – Knecht, heb je niet veel aan. Heel af en toe voor zichzelf. 

Krister Hagen – Stopt ermee. 

Mario Gonzalez – Prima resultaten afgewisseld met hele slechte, nog geen contract. 

Kris Boeckmans – Moet ook maar kappen, rijdende stop. 

Matthew Gibson – Neo met een aantal leuke resultaten. Hopelijk volgend seizoen ook in Europa meedoen. 





Al met al tevreden over het team en de transfers, en ik ben benieuwd wat het komende seizoen gaat brengen. 
Terug naar boven Ga naar beneden
ben_pronk

ben_pronk


Posts : 1048
Join date : 10-10-18
Age : 34

Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptydi 22 okt - 21:20:50

Nabeschouwing Team Carrera Vega Jeans
Vooraf had ik voor al mijn renners een puntenaantal in mijn gedachte, die wil ik jullie laten zien en vergelijken met het werkelijke behaalde puntenaantal. Veel leesplezier met mijn uitgebreide nabeschouwing. 




1.     Kopmannen
Ackermann 920/625pnt +++
Vooraf vond ik 625 punten ietwat gedurfd omdat dit wel een heel hoog aantal zou zijn. Gelukkig overtrof hij mijn verwachtingen. Wat een coureur en wat een winnaar! Met zijn twee overwinningen in de Giro als hoogtepunt heeft Acky echt ver boven verwachting gepresteerd. Hij heeft zich in de top 10 van de CQ-ranking genesteld van 2019, wat natuurlijk een puike-prestatie is. 



Mollema vanaf P2, 653/400pnt +++
Zijn overwinning in Lombardije was de absolute kroon op zijn seizoen, misschien wel van zijn gehele carrière. Bauke koerst altijd en gaat er altijd helemaal vol voor. Mollema was misschien duur door de verkoop van Sivakov, maar genoten heb ik zeker van deze Groninger. 



Sarreau 349/150pnt +++
Marc hebben wij gehaald omdat we geloofden in zijn doorbraak. 150 punten moest haalbaar zijn, ook deze Sarreau deed het ver boven verwachting. Natuurlijk, dit kwam vooral vanwege zijn velerlei deelnames aan de 1.1 en HC koersjes in Frankrijk. Hier heeft hij veel punten bij elkaar verzameld. Inmiddels is hij voor volgend seizoen verkocht voor Vlasov. 



Kelderman 169/375pnt -
Wat moeten we zeggen over Wilco? Weer een jaar vol pech. In Catalonië ging het gruwelijk mis wat hem de Giro zou kosten en het verdere verloop van het seizoen. Ik blijf hopen dat zijn echte doorbraak nog komt, zeker nu Tom Dumoulin naar Jumbo Visma vertrekt en hij normaalgesproken de grote kopman voor de klassementen zal worden. 



Mareczko vanaf P2, 63/75pnt -
Van ‘Der Jakub’ hadden wij iets meer gehoopt. We dachten dat hij zich met zijn enorme intrinsieke snelheid zou kunnen meten met de grootste coureurs zodra hij wat meer inhoud zal krijgen. Dit beelk niet echt gelukt te zijn. Echt tevreden zal Jakub daarom niet zijn over het seizoen met 0 zeges in de pocket.



Lambrecht 201/125pnt +++
Ik ben er dagen kapot van geweest toen dat verschrikkelijke bericht naar buiten kwam. We zullen hem nooit vergeten en hebben werkelijk genoten van zijn kunnen. Was ook nog op weg naar een topscore…  Ik had hem wel willen zien in de Vuelta, wat zou hij daar gedaan kunnen hebben? We zullen het nooit weten. R.I.P.













 
2.     Overige renners
+++
Van Staeyen 64/8pnt
Deze renner heeft door redelijke prestaties in de 1.1 koersjes van België wat punten bijeen verzameld, waardoor hij veel hoger dan gedacht is uitgekomen. Voor dit seizoen zijn we dus tevreden met zijn voortgang. Michael heeft een aardige stop opgebouwd, zodoende wordt het spannend of hij wel een nieuwe ploeg zal vinden door het stoppen van zijn team Roompot-Charles.


Aristi 41/6pnt
Ook voor Aristi is het nog spannend naar welke ploeg hij zal vertrekken, ook zijn ploeg heeft namelijk te kennen gegeven te stoppen. Wij gaan er vanuit dat hij zeker aan de bak komt omdat hij zijn beste jaar in zijn carrière heeft beleefd door soms als sterke sprinter verrassend koersjes te winnen.  


De Buyst 260/100pnt
Jasper heeft dit voorjaar een sleutelbeenblessure opgelopen waardoor hij minimaal zes weken aan de kant stond, maar die rust heeft hem zeker goed gedaan! Wat een heerlijk naseizoen. Hij doet serieus mee met licht oplopende sprints, het bewijs ervan is: zijn geweldige prestaties in een World Tour-waardig veld van de Tour of Brittain. 


Cattaneo vanaf P2, 123/50pnt
Mattia is gehaald omdat ik weinig Italianen in de selectie had die attractief wilden koersen. Bij Androni heeft hij zichzelf bewezen en mij zeker verrast. Was leuk aanvallend aan het koersen en veroverde zo meerdere ereplaatsen. Wat mij betreft een goudhaantje, ook in de World Tour waar hij onderdeel wordt van de Wolfpack.


Dunbar 149/75pnt
Tja, Eddie. Wat een held! Ik kan me die splijtende demarrage nog heugen in de Tour de La Provence. Samen met Gaudu vertrokken ze en gingen ze razend die heuveltjes op. Vanaf dat moment won Eddie mijn hart, ik verwacht veel van hem zeker als Ineos hem gaat laten rijden.


Powless 70/50pnt
Zijn echte niveau kwam pas tijdens de Vuelta, ik kreeg regelmatig biedingen maar besloot hem binnenboord te houden. Aan mijn voorspelling te zien heeft hij ruim aan mijn verwachting voldaan, ik ben tevreden en ben ook zeker tevreden met zijn aankomende transfer! 


Rubio 51/30pnt
Doordat veel Spaanse goede wielrenners afwezig waren mocht Rubio schitteren op het NK van zijn land. Daardoor heeft hij veel hoger gescoord dan überhaupt verwacht. 


Conti 152/100pnt (verkocht voor Kudus in P4)
Valerio is gehaald voor Wisniowski en bleek meteen een gouden greep. Met een x-aantal dagen in de rose trui tijdens de Giro heeft hij een heerlijk jaar gehad. Iets wat zeker naar meer zal smaken. Wij hebben genoten, maar is inmiddels verkocht voor Kudus. Die zien wij in potentie meer in huis hebben dan Valerio. 




++
Lastra 45/35pnt
Deze aanvallende renner heeft zich veelvuldig laten zien tijdens de Vuelta samen met Aranburu. Die twee waren onlosmakelijk met elkaar verbonden, hij vervulde zijn knechtenrol met verve en zie hem dan ook graag binnen ons team blijven om te zien wat hij in huis heeft. 


Geniets 19/15pnt
Een neo die wat mij betreft voor een prikkie is opgehaald. Over twee jaar verwacht ik hele sterke dingen van hem! Maar we leggen zeker geen druk op deze Luxemburger en zien ernaar uit zijn groei mee te maken. 


Zoidl 30/30pnt
Een neo die precies aan mijn verwachtingen voldeed, niks meer en niks minder. Helaas gaat hij weer koersen op continentaal niveau waardoor hij uit het team verdwijnt. Achteraf te duur ingekocht. 






+
Prades 134/150pnt
Gewoon prima volgens verwachting, heeft een paar overwinningen geboekt maar kon zijn niveau van vorig seizoen niet herhalen. Inmiddels verkocht voor Caruso vanaf komend seizoen.


Gebreigzabhier 50/60pnt
De Vuelta van 2019 was er een van ontdekkingen wat mij betreft. Naast Guerreiro en Powless reed ook Amanuel een hele sterke ronde. Helaas viel hij uit wegens een valpartij maar heb hem vaak mee zien zitten in een kopgroep. Ik verwacht komend seizoen zijn definitieve doorbraak met meer dan ereplaatsen.


Guerreiro 111/200 pnt
Ruben heeft zich vooral in het begin het einde van het seizoen laten zien. Met zijn tweede plek tijdens de etappe naar Santuario del Acebo was was het werkelijk genieten. Gedurende het seizoen heeft hij ook nog aardig wat pech gekregen waardoor hij een tijd aan de kant stond. Maar misschien heeft dat hem juist wel goed gedaan?


Declercq 45/55pnt
De renner is gekocht in de deal met Kelderman en SKA. Leuk rennertje en redelijk gescoord. 


Houle 44/55pnt
Hugo heeft het ook redelijk gedaan als knecht. Vooral tijdens de Arctic Race of Norway was het genieten met een knappe 5e plek in GC.


Dewulf 7/25pnt
Mijn lievelingsneo van afgelopen seizoen, wel meteen de duurste. Heeft zich af en toe goed van voren laten zien en verwacht hem tijdens het komende voorjaar zeker in een prominentere rol.


---
Antunes 16/75, vanaf P2
Wegens aanhoudende blessures is er niet uitgekomen wat we van hem verwachtte. Een leuke aanvallende renner die normaal gesproken wel zijn puntjes binnen zou halen. Helaas mocht het niet zo zijn. Mocht hij weer blessurevrij worden is W52 een prima stap waar hij op continentaal niveau zijn klasse mag bewijzen. 


Roelandts 10/150pnt (verkocht voor Bookwalter in P4)
Was vooraf als een van de kopmannen gekenmerkt, maar heeft helemaal niets waargemaakt. In het voorjaar bleek zijn nieuwe ploeg Movistar niet de juiste match. Gelukkig mocht hij het pand weer verlaten voor een andere zuivere knecht waardoor we al een voorschot van Roelands’ stop hebben ontvangen. 


Dillier 11/200pnt (Verkocht voor Cattaneo in P2)
Is Dillier een eendagsvlieg? Het lijkt erop. Zijn goede voorjaar van 2018 kon die helaas niet doorzetten waardoor Dillier een mager seizoen heeft gedraaid. Direct erna is die weer verkocht, daar werden meer punten mee gescoord.
  
De Clercq 0/50pnt
Deze renner was al helemaal opgebrand en gaat lekker genieten van zijn wielerpensioen.


Owsian 7/50pnt
Een absolute miskoop. Wij wijten dit aan gebrek aan ervaring waarbij de ploegleiding heeft gefaald. Misschien dat Owsian bij zijn nieuwe ploeg meer kan laten zien dan die tot nu toe deed. 


Dupont 0/38pnt
Idem dito als Bart de Clercq. Heeft niks meer waar kunnen maken, in plaats van hem komt er nieuw jong talent. 
 
3.     Transferbeleid nabeschouwing tot en met P4
Ghys = 24 ++
Knox + van Schip = Dillier + Gebreigzabhier + 20 +/-
SKA = Kelderman + Declercq + 40 ++
Smith + 25 = Roelandts +/- 
Hofland = Wisniowski + 15 ++
Wisniowski = Conti ++
Rosa = Owsian - - 
Nibali + Grossschartner = Sarreau + Houle ++
Muhlberger +5 = Mareczko +
Sivakov = Mollema + Antunes ++
Dillier = Cattaneo + 18 ++
Cousin = 8 ++

De meeste transfers zijn wat mij betreft goed uitgepakt en volgens visie. De deal met Rosa was er een om snel te vergeten. Sommigen valt nog weinig over te zeggen dus de oordelen zijn een oordeel van dit moment. De deal met Kelderman was gelukkig en ongelukkig tegelijk. Kelderman had zijn pech maar SKA liet ook niet zien wat anderen verwachtten. 

4. Mijn conclusie en de cijfers in percentages
Het is een feit dat ik een team heb overgenomen die bulkte van het talent! Dat moge duidelijk zijn. Vooraf hoopte ik mee te doen voor een top 10 na een 18e plaats van mijn voorganger. Dat het uiteindelijk zo uitpakte met een podiumplaats had ik zeker niet verwacht. De monsterscores van Mollema en Ackermann hebben daar natuurlijk aan bijgedragen. Het is gaaf om zulke renners in het team te hebben. 

Wat zeggen de cijfers?
Ik heb het oorspronkelijke team van eind 2018 (zoals ik hem kreeg) in punten bijgehouden. Dat totale puntenaantal bedraagt: 3384 punten. (dus zonder transfers of neo’s zou dit team zich al heel mooi ontwikkelen). Mijn totale score zonder neo’s bedraagt: 3785 punten. Een snel rekensommetje laat zien dat ik mijn team met 11,9% heb doen laten stijgen in punten. Dat wordt een lastige klus om dat volgend jaar voort te zetten. 
Als we de totale punten (Inclusief Neo's en transfers) vergelijken is het verschil echt aanzienlijk. In 2018 eindigde Carrera op een 18e plaats met een totaal van 2587 punten. Dit jaar werd Carrera 3e met een puntenaantal van 3902! Een stijging van 50,7%! Dit was genieten mensen, op naar het nieuwe wielerseizoen! 


Laatst aangepast door ben_pronk op zo 27 okt - 13:28:07; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Melvinbraam

Melvinbraam


Posts : 746
Join date : 11-09-18

Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptywo 23 okt - 2:12:50

Nabeschouwing Roompot Charles seizoen 2019,

Doelen. Als manager van het van naam veranderde Roompot Charles (voorheen Lotto Soudal) had ik 2 doelen.

1, Hoger op de ranglijst & meer punten aantal.

2, Flink verjongen.

Ik was laat in seizoen 1 in gestapt en neem daarom het deel van seizoen 1 daarom mee in de nabeschouwing. Het is wel een flinke uitdaging aangezien ik instapte in een half gezonken bootje. De laatste plek voor seizoen 1 was lang in zicht. Gelukkig werd ik net 29e met 1552 punten. Toen ik instapte was ik niet bezig met de ranglijst van seizoen 1, maar al voor langer termijn. Al met al heb ik flink verjongt en ben daar zeer content over. Gemiddeld gezien zelfs een 4 jaar jonger team gefabriceerd.

Het belangrijkere doel, hoger op de ranglijst eindigen is goed gelukt. 24e met 1793 ben ik aardig content over. En met mijn nog erg jonge selectie zit er (hopelijk) nog veel rek in de komende jaren.

De renners. De grote kopman Bob Jungels viel deels tegen. In de voorjaarsklassiekers liet hij zich goed zien en presteerde goed. Daarna heeft hij zijn goede vorm niet meer kunnen vinden. Had op meer punten gehoopt, zeker op week koersen en grote rondes heeft hij zich niet kunnen tonen dit seizoen.

Daarnaast presteerde de schaduw kopmannen wel goed. Grosu en baptiste had ik dit seizoen wel aardig wat van verwacht op pct niveau. Maar presteerden wel iets boven verwachting.

Helaas was er ook een grote domper. Leuk talent Patrick Muller kondigde zijn einde van zijn loopbaan als profwielrenner aan. Veel pijn in zijn been moet een hel zijn, zeker omdat je nooit voluit kan fietsen. Erg jammer was benieuwd hoe ver hij kon geraken. Hopelijk keert hij ooit nog wel terug. Het zij zo als wielrenner of eventueel andere functie.

Een van mijn andere Zwitsers , Marc Hirschi heeft zich goed getoond dit jaar. Natuurlijk als top talent verwacht ik er ook wel wat van. Maar heeft zich al kunnen tonen op goed niveau. Daar ben ik erg tevreden over. Wie weet kan hij dit voort zetten en volgend jaar zich al meten met de aller besten.

Verder ben ik ook tevreden over Noppe Villella en Peters. Noppe en Nans,  Beide hebben een paar hele hoopvolle dingen laten zien en aardig wat punten verzamelt. Hopelijk zetten ze deze trend door en maken ze volgend jaar nog een stap. Villella daarentegen had een matig jaar, maar trok dat in het laatste deel aardig recht, bij de transfer naar Movistar hoop ik wel dat hij meer kansen krijgt.

Talenten waar ik iets meer van had gehoopt zijn: Warlop Frankiny Davies Weemaes Jauregui. Deels komt het doordat zij vooral knecht waren dit jaar en deels omdat ze misschien niet veel punten hebben behaald. Hopelijk zetten ze volgend jaar wel de stap waar ik op hoopte. Wel lieten jauregui en Frankiny(vuelta) wat dingen zien waar ik wel gelukkig van werd.

Overige renners,

In principe deden ze wat ik verwachte. Geen grote bijzonderheden.. wel waren er nog wat positieve puntjes. Ik ben blij dat Baska wat kansen kreeg in het laatste deel van het seizoen, dat smaakt naar meer Razz… Natarov won in  zijn land de tour of Almaty. En Fedeli won knap in kroatie een etappe.

Transfers, Met 29 transfers zal ik een van de fanatiekste zijn geweest afgelopen jaar. Qua transfers heb ik niet echt spijt gehad. Wel heb ik misschien iets te moedig soms geweest en heb 31 renners in beheer gehad. Maar op 1 ontslag na verder geen problemen ondervonden. Spijt kan ik hebben van Muller. Maar dat hij door zijn blessure zou stoppen had ik niet kunnen voorzien. Verder lijkt/is Vinegaard+geld=Weemaes op dit moment een slechte deal. Maar hopelijk komt na de baan carrière van Weemaes een top wielercarrière voort. Ook ben ik blij dat ik van Gidich+18, De Plus heb kunnen maken wie ik weer voor zijn beurt frankiny+155 heb kunnen maken. Daarnaast ben ik zeer content over de transfer Nans Peters= Gradek+ Moinard.

Het lastige is, veel van mijn deals zijn jonkies bij betrokken dus is er een langere tijd nodig om af te wachten of het een goede deal is geweest.

Conclusie, Al met al ben ik tevreden over het seizoen. De doelstellingen zijn gehaald, met ruim 15,5% stijging qua punten en een verjonging van 4 jaar(halverwege/eind jaar 1) biedt dat veel perspectief voor volgend seizoen. Had stiekem gehoopt op een top 25 plek dit jaar. 24e was dus erg prima.

Op naar volgend seizoen!
Terug naar boven Ga naar beneden
joske47

joske47


Posts : 708
Join date : 06-09-18

Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptyvr 1 nov - 13:42:51

Nabeschouwing 2019:

Mijn doelstelling voor 2019 was 3185 punten. Dit zou een mooie verbetering zijn t.o.v. de behaalde 2259 punten in 2018. Met dit puntentotaal ging ik voor een plekje in de top 10! Ik ben uiteindelijk uitgekomen op 2981 punten en een negende plaats. Niet ver van de beoogde doelstellingen alhoewel ik stiekem toch iets meer verwacht had. Gezien de pech bij enkele kopmannen kan ik echter wel leven met het resultaat.

De kopmannen:
Michael Matthews: 515 punten en 6/10. Ik had op een paar honderd punten meer gerekend. Echter een zware val in Parijs-Nice heeft hem in zijn voornaamste periode, het voorjaar, wat achter de feiten aan doen lopen. Inmiddels Matthews verkocht voor Jakobsen. Ik ben er van overtuigd dat Matthews de komende jaren nog veel punten gaat pakken, zeker als absolute kopman bij Sunweb. Echter wordt de concurrentie in zijn wedstrijden wel steeds groter en zal het steeds moeilijker worden die lang verwachte grote overwinning binnen te halen. Met Jakobsen heb ik wat verjonging kunnen doorvoeren en 1 van de meest talentvolle sprinters binnen kunnen halen. Dit kost me op korte termijn wat punten maar gezien mijn team niet meedoet voor de absolute topplaatsen is dat geen probleem.

Jasper Stuyven: 425 punten en 6/10. Ook bij hem hoopte ik op wat meer punten, maar ook hij kende een zware valpartij en ziekte tijdens zijn voornaamste periode het voorjaar. Echter vanaf de tour stond hij er weer helemaal en heeft dankzij een heel regelmatig najaar toch nog veel punten binnengehaald. Al bij al toch nog tevreden.

Philippe Gilbert: 380 punten 8/10. Parijs-Roubaix gewonnen en een paar ritten in de Vuelta waarmee hij bewijst dat hij er nog steeds staat. In het voorjaar ook ziek op een vervelend moment wat hem wat punten gekost heeft. Die mooie overwinning maakt echter alles goed.


Bauke Mollema: Bauke kende een absoluut topseizoen echter jammer genoeg niet meer voor mijn ploeg. Ik heb hem verkocht voor Bouhanni wat veruit mijn slechtste transfer van het seizoen was. Hopelijk kan Bouhanni volgend jaar bij zijn nieuwe team dit goed maken.

De schaduwkopmannen/superknechten:
KREUZIGER Roman: ging bij zijn nieuwe team veel meer vrijheid krijgen, maar was voor mij de grootste tegenvaller van het jaar. Buiten een valpartij in de Waalse Pijl heb ik hem bijna niet in beeld gezien. Ik ben heel benieuwd of er nog ooit iets van zijn talent te zien gaat zijn. Ik heb hem vrij vroeg in het jaar verkocht voor Wout Poels. Poels bewees in de Dauphine dat hij nog steeds een mooi niveau kan halen. Ik hoop dat hij bij zijn nieuwe team in de rondjes van 1 week nog mooie dingen kan laten zien.

GASPAROTTO Enrico: 48 punten 5/10. Ik had de hoop dat hij op zijn oude dag maar in een rol als kopman nog wat zou kunnen laten zien in de vele heuvelwedstrijden omdat hij toch nog steeds vrij snel is aan de meet. Gezien zijn leeftijd mag ik echter misschien niet veel meer verwachten, wordt ook niet geholpen door het niveau dat zijn team haalt.

ALBASINI Michael: 35 punten 5/10. Jaren beginnen te tellen, heeft ondertussen ook zijn afscheid aangekondigd.

BETANCUR Carlos: 179 punten 8/10. Hij ging zijn laatste contractjaar in, meestal kent hij dan een heropflakkering. Die was er heel zeker met heel wat mooie ereplaatsen en zelfs een overwinning. Ik was wel wat ontgoocheld dat hij niet naar de Vuelta mocht en twijfelde op dat moment wat aan zijn motivatie. Ik heb hem dan laten gaan om Woods binnen te halen. Dat is tot nu toe een absolute meevaller gebleken.
FRANK Matthias: 134 punten 7,5/10. Acteerde helemaal op het niveau dat ik van hem verwachtte.
BAKELANTS Jan: 21 punten 3/10. Ik hoopte dat hij terug richting zijn niveau van weleer kon groeien. Dat kwam er echter helemaal niet uit. Het is me niet helemaal duidelijk wat daar nu precies de reden van is, wellicht is die zware val in Lombardije toch te veel geweest. Hij is ook nog steeds op zoek naar een nieuwe ploeg. Echter is hij in tussentijd vertrokken en hebben we voor hem Van Asbroeck binnen gehaald. Van Asbroeck reed voor zijn nieuwe ploeg direct een heel straf najaar dus dit was toch nog een meevaller.

Knechten:
AMADOR Andrey: 7/10 de betrouwbaarheid zelve, verkocht.
CARRETERO Hector: geen hoge verwachtingen, in P1 verkocht.
DEMPSTER Zakkari: 7,5/10 leuke overwinning behaald en stopt.
FEILLU Brice: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
FRISON Frederik: 6/10. 10 punten.
MEYER Cameron: 6,5/10. 45 punten.
SIEBERG Marcel: geen verwachtingen, rijdende stop.
BAK Lars Ytting: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
BAUER Jack: 8 punten 6,5/10.
CLARKE Simon: 318 punten 9,5/10. Had hem als knecht ingeschaald maar kende een absoluut topjaar. Heb hem verkocht op moment dat hij goed bezig was, achteraf gezien misschien iets te vroeg. Echter met Raïm en Rowe wel 2 leuke renners in de plaats gekregen.
DURASEK Kristijan: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
EL FARES Julien: 8/10 81 punten
TUFT Svein: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
VANBILSEN Kenneth: 7/10 40 punten
VAUGRENARD Benoit: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
VERMOTE Julien: 4/10 6 punten

Veel stoppers in mijn team. Ik zal dus mijn werk hebben om mijn selectie aan te vullen, hopelijk zitten daar wat puntenpakkers bij en kan ik met mijn oude selectie toch nog richting de 3000 punten gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
BryanC

BryanC


Posts : 546
Join date : 11-09-18
Age : 25
Location : Beilen

Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptyvr 15 nov - 15:31:10

Nabeschouwing Team SKY 2019


Wat een teleurstellend jaar was dit voor Team Sky.... De doelstelling van 3.000 punten werd bij lange na niet gehaald, we zijn gestrand op slechts 2.367 punten. De reden hiervoor is vrij simpel. Als er alleen al wordt gekeken naar Bardet, MCN, Chernetsky, Haas, Van Poppel en Vichot, dan haalde zij 1.510 (!!) punten minder dan in 2018. Hierbij komt nog dat Danny vrijwel al zijn punten buiten Sky-dienst heeft behaald. Uiteraard viel niet te verwachten dat zij allemaal weer zo'n jaar als 2018 zouden hebben. Maar aan deze daling van 1.510 punten liggen helaas ook veel blessures ten grondslag.

Verhaal Bardet kennen we allemaal, of we dat als blessure moeten zien, wellicht, maar er is alle vertrouwen dat hij een Pinot-achtige comeback gaat maken. Zijn koersprogramma voor 2020 biedt alvast erg veel goede hoop. Haas en Vichot hebben beide het hele jaar last gehad van (de nasleep van) een virus, beide zeggen ondertussen gelukkig weer volledig hersteld te zijn. Chernetski heeft een aantal blessures gehad, maar vooral de keuze voor Caja was erg ongelukkig voor hem. Danny heeft direct nadat ik hem kocht last gekregen van blokkerende benen, in Polen liet hij gelukkig weer zien dat dat verholpen is. 

Natuurlijk horen blessures bij deze sport en wil ik het teleurstellende resultaat niet volledig daar op schuiven. Maar een neergang van meer dan 1.500 punten bij slechts 6 renners (die allemaal niet op een te hoge leeftijd zijn) is wel iets te veel van het slechte. 

De hoogtepunten
Het negatieve gebrabbel laten wij even achter ons om ons te focussen op de positie punten van 2019, want uiteraard waren die er ook gewoon. Met stip op nummer 1 komt uiteraard Mike Teunissen binnen, wat een super ontwikkeling heeft hij meegemaakt zeg. By far de beste aankoop die Team Sky heeft gedaan. Na een teleurstellend voorjaar (waarin hij wat ziekjes was) heeft hij zich in de rest van het jaar enorm laten zien. Kippenvel toen hij die eerste rit in de Tour won, uiteraard niet voor wk2, maar voor het Nederlandse wielrennen. Misschien met de AGR wel hét moment voor wielervolgend Nederland van dit jaar. 
Naast Mike heeft ook Jack Haig weer een stap gemaakt in zijn ontwikkeling. Na zijn 2018 lag deze stap misschien ietwat meer in de lijn der verwachting dan die van Mike, maar hij bewijst dit jaar zeker dat hij er echt aan zit te komen. Helaas raakte hij na zijn topprestatie in Parijs-Nice vrij snel geblesseerd waardoor hij de Giro en de Ardennenklassiekers (waarin hij een van de kopmannen zou zijn) moest missen en ook in de Tour geen goede resultaten wist te rijden. Maar in het najaar liet hij zien dat Parijs-Nice geen incident was. In Bretagne Canada en het Italiaanse najaar behoorde hij echt tot de absolute top. Hij gaf zelf altijd al aan eendagskoersen erg leuk te vinden, hij heeft in het najaar dan ook bewezen dat hij dat zeker aan kan.
Als nummer drie komt Christopher Lawless deze lijst binnen fietsen. Christopher is uiteraard altijd al een talent geweest, maar dit jaar kwam het er echt uit. Hoe hij in Yorkshire Greg als enige wist te volgen op de beslissende steile helling was echt van wereldklasse. Met andere goede resultaten (in Wallonië en de Scheldeprijs) en zijn goede koers tijdens het EK liet ook hij zien dat dit geen incident was.
Ook nog een honourable mention voor my man Eiking, ook hij heeft verschillende keren laten zien dat zijn talent er echt aan het uitkomen is. Met natuurlijk zijn prachtige zege in Noorwegen als kers op de taart. In 2020 zal hij vrij zijn van G. Martin en dus nog meer als kopman uitgespeeld worden.
Jonas Vingegaard zit nog maar net bij Team Sky, maar wat een ontwikkeling heeft hij ook al meegemaakt in zijn eerste profjaar (als 22-jarige) zeg. Dat belooft nog erg veel moois voor de toekomst.

De deals
Helaas zijn er een stuk minder deals gemaakt dan wij vooraf voor ogen hadden. De grootste reden hiervoor is dat ik plannen had om renners als Haas en Vichot te verhandelen, maar door hun virussen dit jaar was er niet al te veel interesse. Ook een renner als Visconti kampte begin dit jaar met blessure na ziekte na blessure, waardoor ook hij niet meer zo in de smaak viel. Gelukkig heeft Visconti daarna laten zien dat hij nog zeker niet klaar is met de wielerwereld. Desalniettemin zijn er nog zeker een goed aantal transfers gemaakt. Zelf sta ik nog steeds achter al deze transfers.

IN: Alan Banaszek           OUT: Bagdonas, Benedetti & 21,5mln 
IN: 10,5mln                    OUT: Cam
IN: Eisel                         OUT 37,5mln
IN: Curvers                    OUT: 14,8mln
IN: Goncalves                 OUT: 29mln
IN: Jans                         OUT: Stallaert & 20mln
IN: Doull                        OUT: Konovalovas
IN: 56mln                      OUT: Davies
IN: Verwilst & 17mln       OUT: Swift (Connor)
IN: Van Poppel (Danny)   OUT: Lammertink, Van den Berg & 17mln
IN: 9mln                        OUT: Fernandes (Jose)
IN: Greipel & 5mln          OUT: Banaszek & Chernetski
IN: Vakoc & 2mln           OUT: Pauwels & Goncalves
IN: Vingegaard               OUT: Rosa (Diego) & 40mln

Zoals ik al eerder zei zou ik al deze deals zo weer maken. Ik ben dan ook zeer blij dat ik via deze deals Team Sky naar een nog wat hoger niveau heb weten te tillen. In aantal wat minder deals dan ik had gehoopt, maar daar is 2020 voor om dat recht te trekken.

Neo's en jeugdrenners
Ook de neosale was erg succesvol. De renners die daar nog van over zijn, zijn: Liepins (19,8mln), Cataford (4,4mln) en Berrade (3mln). Ik zou ook deze aankopen zo weer doen, al zal Cataford nu waarschijnlijk ook wel voor 1mln op te pikken zijn. 

En ook over de jeugdrenners ben ik zeer te spreken. Uiteraard was al bekend dat Antonio Tiberi een van de grootste talenten is van zijn leeftijdsklasse. De wat minder bekende Gomez (die nu iedereen van het wk kent) vind ik een van de meest talentvolle Colombianen bij de junioren. Ik heb hem daarom ook al in de 2e pick gekozen, omdat ik hem echt niet wilde missen. Oioli heeft dit jaar bewezen de beste Italiaanse renner in de nieuwelingen categorie te zijn. Volgend jaar zal hij het bij de junioren gaan proberen, ik verwacht veel van hem. De laatste keuze was wellicht weer een wat bekendere naam, hij stond al lang op mijn lijstje en toen hij in Lunigiana weer bevestigde heb ik hem snel opgepikt (direct na de klimtijdrit als ik mij niet vergis). Dit bleek een zeer goede keuze te zijn geweest, want een maandje later werd hij tweede op het wereldkampioenschap voor junioren. Volgend jaar zal hij samen met Tiberi voor Colpack rijden, maar eerst zal ook zijn studie centraal staan. Hij heeft dus besloten niet zo snel naar de profs te gaan als leeftijdsgenoten Piccolo en Tiberi.

Eindoordeel
Al met al ben ik gewoon tevreden over 2019. Natuurlijk vielen de resultaten qua pure punten tegen, maar het verschil tussen het Team Sky dat er midden 2018 stond ten opzichte van het Team Sky van nu vind ik een verschil waar ik met trots op terug mag kijken. Hopelijk zal zich dit in 2020 dan ook doortrekken in het puntenaantal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Nabeschouwing FAS 2019   Nabeschouwing 2019 Emptywo 1 jan - 8:24:16

Voordat we vooruit blikken op 2020 moeten we eerst nog even terugkijken. Fassa Bortolo begon 2019 met een zeer jonge selectie en het was vooraf al de verwachting dat het team zich op zou maken voor een strijd in de achterhoede. Desalniettemin werden er een aantal 'kopmannen' aangewezen, zijnde renners die boven de 100 punten zouden moeten scoren - als doelstelling. Voor een aantal is deze verwachting wonderwel uitgekomen, voor een aantal een stuk minder.

Over het algemeen is het jaar echter vrijwel als verwacht verlopen. Fassa Bortolo had een eindejaarsverwachting van 1518 punten en kwam uit op 1479. Dit betekent dat 97.4% van de beoogde punten zijn gehaald wat niet slecht te noemen is. 

Een korte terugblik op een aantal individuele prestaties:

Esteban Chaves: Verwachting: 350 punten, behaald: 95 Beoordeling: onvoldoende
2018 was een vreselijk jaar voor Chaves met veel blessure leed. In 2019 kon hij eindelijk weer een volledig programma rijden. Voor een Chaves van het niveau 2016 is 350 punten een peulenschil, het was echter afwachten hoe hij zou terugkeren. De eerste koersen in 2019 was voornamelijk ritme opdoen en klaarmaken voor de Giro. Hij reed de Giro voornamelijk in dienst van Yates maar toen deze er doorheen zakte mocht Chaves voor eigen kans rijden en dat deed hij goed. Met een 2de plaats en zelfs een etappe overwinning reed hij een keurige Giro en dat leek een voorbode voor een mooie tweede seizoenshelft. De Vuelta mocht Chaves dan ook als kopman starten maar dat ging niet zoals gehoopt. Hij zakte er al snel doorheen en deed niet mee voor een klassement of zelfs etappe overwinning. Wij hopen dat met 77 koersdagen en 2 grote rondes in de benen Chaves in 2020 weer helemaal de oude zal zijn. Hij is nog altijd slechts 29 dus zijn beste jaren liggen hopelijk nog voor zich.

Guillaume Martin: Verwachting: 225 punten, behaald: 389 Beoordeling: Uitstekend
In de schaduw van Frankrijk's grootste renners als Alaphilippe, Pinot en Bardet timmert Martin als jaren gestaag aan de weg. Met zijn nog jonge leeftijd lijkt hij ieder jaar ietsje beter te worden en ook in 2019 heeft hij weer een stap gezet. Begon het jaar al vroeg en goed met ereplaatsen in Spanje en zette dat door naar een mooie top-10 klassering in de ronde van Catalunya. Pakte een rit en de 2de stek in de nieuwe ronde van Sicilia, een top-10 op het NK en ging met vertrouwen naar de Tour. Geen hele spraakmakende ronde voor hem maar wel een 12de plaats in het AK wat een uitstekende prestatie is voor hem. Ook het vervolg van het jaar was prima met verschillende ereplaatsen en korte klasseringen in de Italiaanse najaarsklassiekers. Nergens een grote uitschieter maar enorm veel koersdagen (90) en stabiele prestaties maakten Martin de grootste puntenpakker van de ploeg.

Fausto Masnada: Verwachting: 175 punten, behaald: 199 (tm P2) Beoordeling: Uitstekend
Masnada kende een zeer succesvolle eerste seizoenshelft met veel ereplaatsen en verschillende overwinningen door aanvallend en attractief te koersen. De mooiste overwinning was zijn etappezege in de Giro. Verder was het ook goed in de Giro Sicilia, Tour of the Alps en Giro dell'Appenino. Uiteraard blijven deze prestaties niet onopgemerkt en kwamen er transfer aanbiedingen. Na de Giro heeft Masnada dan ook FAS verlaten. Toch heeft hij in slechts 2 periodes zijn eindejaarsverwachting overtroffen. Straf!

Alex Aranburu: Verwachting: 125 punten, behaald: 114 Beoordeling: Prima
Kwam in P2 bij de ploeg en het was lang wachten voordat we zagen wat Aranburu in huis had. Pas in de ronde van Burgos ging hij echt vlammen met een schitterende etappe zege en winst in het puntenklassement. Hij trok de goede vorm door naar de Vuelta waar hij 2x tweede werd. Net onder zijn doelstelling maar toch tevreden vanwege zijn mooie progressie. Pas 24 jaar dus het minste hebben we nog niet van hem gezien.

Krists Neilands: Verwachting: 110, behaald 110 (tm P3) Beoordeling: Goed
Een goede eerste seizoenshelft met ereplaatsen Vuelta Asturias en de Giro. Kwam echt uit de verf in Hongarije waar hij de ronde winst te winnen. Verdiende hiermee een transfer naar een nieuwe ploeg en verliet FAS naar P3. Toch in slechts 3 periodes zijn jaarverwachting behaald. Kortom, een goede prestatie.

Ryan Gibbons: Verwachting: 60, behaald 134 Beoordeling: Goed
Na een matig 2018 waren de verwachtingen niet heel hoog. Begon het jaar echter erg goed in Australie met ereplaatsen in de Tour Down Under en Cadel Evans Ocean Race. Viel daarna terug en het was lang wachten op overige punten. Sprokkelde daarna nog wel wat ereplaatsen bijeen in de Giro maar een echte volgende stap bleef uit. Desondanks heeft hij laten zien dat zijn mindere seizoen van 2018 niet de standaard is. Dus we zijn hoopvol voor 2020.

Eervolle vermeldingen voor:


Jay Hindley: Weinig verwachtingen voor 2019 vanwege zijn jonge leeftijd maar heeft laten zien dat hij veel in zijn mars heeft. Zijn tweede plaats in de ronde van Polen was mooi om te zien en hopelijk is dat de opmaat naar meer goede prestaties. Behaalde punten: 129

Alexandr Riabushenko: Kende in 2018 een moeizame overgang naar de profs. Maar liet in 2019 zien dat hij daar wel degelijk thuis hoort. Kende met name een sterk najaar met winst in de Coppa Agostoni, tegen niet de minste (Lutsenko). Reed nog geen grote ronde, wellicht is 2020 het jaar waardoor hij nog meer inhoud zal krijgen. Wij kijken uit naar het nieuwe seizoen want in 2019 heeft Riabushenko laten zien een echte winnaar te zijn. Behaalde punten: 87


Matteo Moschetti: Als NEO liet hij zich direct goed zien in 2019. Werd bijvoorbeeld tweede op de Hatta Dam in UAE Tour, achter Caleb Ewan. Een vierde stek in de GP Denain en verschillende ereplaatsen in de Giro. Kon de Giro door een valpartij helaas niet uitrijden en was daarna ook lang uitgeschakeld. Mede door een nieuwe blessure, breuk middehands beentje, was het vervolg van het seizoen minder dan het begin. Maar kan toch terugkijken op een zeer goed debuut in bij de profs. Behaalde punten: 71


Grootste teleurstelling: Behalve Chaves hebben we geen grote teleurstellingen gehad en zaten alle renners vrij dicht bij hun verwachte punten totaal. Door de jonge selectie hopen we in 2020 weer een nieuwe stap te zetten. Voorbeschouwing volgt.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nabeschouwing 2019
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nabeschouwing 2019
» Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022
» TL AHB P1 2019
» Teamnamen 2019
» punten 2019 P1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Algemeen :: Off Topic-
Ga naar: