Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Nabeschouwing 2019

Ga naar beneden 
AuteurBericht
joske47

joske47


Posts : 708
Join date : 06-09-18

Nabeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Nabeschouwing 2019   Nabeschouwing 2019 Emptywo 1 jan - 12:11:51

Nabeschouwing 2019:

Mijn doelstelling voor 2019 was 3185 punten. Dit zou een mooie verbetering zijn t.o.v. de behaalde 2259 punten in 2018. Met dit puntentotaal ging ik voor een plekje in de top 10! Ik ben uiteindelijk uitgekomen op 2981 punten en een negende plaats. Niet ver van de beoogde doelstellingen alhoewel ik stiekem toch iets meer verwacht had. Gezien de pech bij enkele kopmannen kan ik echter wel leven met het resultaat.

De kopmannen:
Michael Matthews: 515 punten en 6/10. Ik had op een paar honderd punten meer gerekend. Echter een zware val in Parijs-Nice heeft hem in zijn voornaamste periode, het voorjaar, wat achter de feiten aan doen lopen. Inmiddels Matthews verkocht voor Jakobsen. Ik ben er van overtuigd dat Matthews de komende jaren nog veel punten gaat pakken, zeker als absolute kopman bij Sunweb. Echter wordt de concurrentie in zijn wedstrijden wel steeds groter en zal het steeds moeilijker worden die lang verwachte grote overwinning binnen te halen. Met Jakobsen heb ik wat verjonging kunnen doorvoeren en 1 van de meest talentvolle sprinters binnen kunnen halen. Dit kost me op korte termijn wat punten maar gezien mijn team niet meedoet voor de absolute topplaatsen is dat geen probleem.

Jasper Stuyven: 425 punten en 6/10. Ook bij hem hoopte ik op wat meer punten, maar ook hij kende een zware valpartij en ziekte tijdens zijn voornaamste periode het voorjaar. Echter vanaf de tour stond hij er weer helemaal en heeft dankzij een heel regelmatig najaar toch nog veel punten binnengehaald. Al bij al toch nog tevreden.

Philippe Gilbert: 380 punten 8/10. Parijs-Roubaix gewonnen en een paar ritten in de Vuelta waarmee hij bewijst dat hij er nog steeds staat. In het voorjaar ook ziek op een vervelend moment wat hem wat punten gekost heeft. Die mooie overwinning maakt echter alles goed.


Bauke Mollema: Bauke kende een absoluut topseizoen echter jammer genoeg niet meer voor mijn ploeg. Ik heb hem verkocht voor Bouhanni wat veruit mijn slechtste transfer van het seizoen was. Hopelijk kan Bouhanni volgend jaar bij zijn nieuwe team dit goed maken.

De schaduwkopmannen/superknechten:
KREUZIGER Roman: ging bij zijn nieuwe team veel meer vrijheid krijgen, maar was voor mij de grootste tegenvaller van het jaar. Buiten een valpartij in de Waalse Pijl heb ik hem bijna niet in beeld gezien. Ik ben heel benieuwd of er nog ooit iets van zijn talent te zien gaat zijn. Ik heb hem vrij vroeg in het jaar verkocht voor Wout Poels. Poels bewees in de Dauphine dat hij nog steeds een mooi niveau kan halen. Ik hoop dat hij bij zijn nieuwe team in de rondjes van 1 week nog mooie dingen kan laten zien.

GASPAROTTO Enrico: 48 punten 5/10. Ik had de hoop dat hij op zijn oude dag maar in een rol als kopman nog wat zou kunnen laten zien in de vele heuvelwedstrijden omdat hij toch nog steeds vrij snel is aan de meet. Gezien zijn leeftijd mag ik echter misschien niet veel meer verwachten, wordt ook niet geholpen door het niveau dat zijn team haalt.

ALBASINI Michael: 35 punten 5/10. Jaren beginnen te tellen, heeft ondertussen ook zijn afscheid aangekondigd.

BETANCUR Carlos: 179 punten 8/10. Hij ging zijn laatste contractjaar in, meestal kent hij dan een heropflakkering. Die was er heel zeker met heel wat mooie ereplaatsen en zelfs een overwinning. Ik was wel wat ontgoocheld dat hij niet naar de Vuelta mocht en twijfelde op dat moment wat aan zijn motivatie. Ik heb hem dan laten gaan om Woods binnen te halen. Dat is tot nu toe een absolute meevaller gebleken.
FRANK Matthias: 134 punten 7,5/10. Acteerde helemaal op het niveau dat ik van hem verwachtte.
BAKELANTS Jan: 21 punten 3/10. Ik hoopte dat hij terug richting zijn niveau van weleer kon groeien. Dat kwam er echter helemaal niet uit. Het is me niet helemaal duidelijk wat daar nu precies de reden van is, wellicht is die zware val in Lombardije toch te veel geweest. Hij is ook nog steeds op zoek naar een nieuwe ploeg. Echter is hij in tussentijd vertrokken en hebben we voor hem Van Asbroeck binnen gehaald. Van Asbroeck reed voor zijn nieuwe ploeg direct een heel straf najaar dus dit was toch nog een meevaller.

Knechten:
AMADOR Andrey: 7/10 de betrouwbaarheid zelve, verkocht.
CARRETERO Hector: geen hoge verwachtingen, in P1 verkocht.
DEMPSTER Zakkari: 7,5/10 leuke overwinning behaald en stopt.
FEILLU Brice: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
FRISON Frederik: 6/10. 10 punten.
MEYER Cameron: 6,5/10. 45 punten.
SIEBERG Marcel: geen verwachtingen, rijdende stop.
BAK Lars Ytting: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
BAUER Jack: 8 punten 6,5/10.
CLARKE Simon: 318 punten 9,5/10. Had hem als knecht ingeschaald maar kende een absoluut topjaar. Heb hem verkocht op moment dat hij goed bezig was, achteraf gezien misschien iets te vroeg. Echter met Raïm en Rowe wel 2 leuke renners in de plaats gekregen.
DURASEK Kristijan: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
EL FARES Julien: 8/10 81 punten
TUFT Svein: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
VANBILSEN Kenneth: 7/10 40 punten
VAUGRENARD Benoit: geen verwachtingen, rijdende stop en stopt nu ook.
VERMOTE Julien: 4/10 6 punten

Veel stoppers in mijn team. Ik zal dus mijn werk hebben om mijn selectie aan te vullen, hopelijk zitten daar wat puntenpakkers bij en kan ik met mijn oude selectie toch nog richting de 3000 punten gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nabeschouwing 2019
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nabeschouwing 2019
» Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022
» TL AHB P1 2019
» Voorbeschouwing 2019
» Voorbeschouwing 2019

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Teams :: Euskaltel-Euskadi (EUS)-
Ga naar: