Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
hartstikkebedankt

hartstikkebedankt


Posts : 440
Join date : 27-08-18

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Empty
BerichtOnderwerp: Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020   Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Emptyma 23 dec - 12:12:57

Ploegenpresentatie MTN-Qhubeka


Arnaud Démare mag in 2020 laten zien dat hij zowel in de snelle eendagskoersen als in de sprints nog altijd een wereldtopper is. Hij krijgt hiervoor alle ondersteuning die benodigd is met een eigen sprinttrein onder leiding van lead-out Max Richeze. MTN-Q heeft daarnaast voor de zwaardere en kasseien-eendagskoersen Zdeněk Štybar kunnen aantrekken. De ploeg rekent op hem in wedstrijden als de Omloop, Strade Bianche, de E3, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. De voornaamste ondersteuning is er van het zeer groot talent en sterke all-rounder Rémi Cavagna, die zelf ook zware koersen kan winnen.

Verder is Geraint Thomas groots aangekondigd als de kopman van MTN-Q in de grote ronden. Hij zal dit jaar waarschijnlijk de Giro en de Tour rijden. Wij zijn heel tevreden dat deze topper heeft gekozen voor de ploeg. Ook is daar nog Ilnur Zakarin die in grote en kleine ronden voor eigen kans mag gaan. Ondersteuning is er van Giulio Ciccone, die in de heuvels voor eigen kansen mag rijden samen met Jelle Vanendert. Ook onder andere Ben O'Connor, Élie Gesbert en Nicolas Edet zorgen voor ondersteuning van onze kopmannen in de bergen. 

Voor de kleinere koersen heeft het team de beschikking over tweede sprinter Thomas Boudat met zijn lead-out Rick Zabel waarvan we hopen dat het duo een extra stap zet in zijn ontwikkeling. Ook Justin Jules, Reinardt Janse van Rensburg en Juan José Lobato beschikken op verschillende terreinen over snelle benen en mogen af en toe voor eigen kans gaan. Dit geldt tevens voor het jonge Belgische talent Lionel Taminiaux, die in 2019 al enkele keren zijn neus tegen het venster drukte. Hij krijgt in zijn programma Dimitri Claeys mee als voornaamste adjudant.

De rest van de renners mag er voor zorgen dat de kopmannen hun potentieel om kunnen zetten in mooie resultaten, zij zullen met name fungeren als knecht op de verschillende terreinen: Grega Bole en Pieter Serry als wegkapiteins en daarnaast Will Barta, Artem Nych, Dayer Quintana, Rodrigo Contreras en Alexandr Kulikovskiy in overige ondersteunende rollen.

Binnen enkele weken hoopt MTN-Qhubeka nog een aantal neo's aan de selectie toe te voegen.

Doelstellingen 2020:

Winst in grote eendagskoers
Podium grote ronde
3 etappes grote ronde
25 seizoensoverwinningen

2.800 - 3.500 punten
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020   Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Emptyma 30 dec - 21:16:15

Voorbeschouwing Agritubel 2020

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Nl - Sam Oomen
Sam Oomen heeft een lastig jaar achter de rug. Waar hij het jaar nog prima begon in Portugal met daaropvolgend een 9e plaats in Tirreno-Adriatico, was de Giro, na eerder pech in Baskenland, door een val het einde van het seizoen. Hij ging tevens onder het mes om problemen aan zijn liesslagader te verhelpen. Dit jaar is het dus afwachten hoe hij gaat presteren en daarom ga ik niet te hoog inzetten. Ik hoop dat hij richting de 200 punten kan gaan.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Kz - Alexey Lutsenko
Lutsenko is ten opzichte van vorig jaar een nieuweling in mijn selectie. Hij heeft vorig jaar mijn verwachtingen overtroffen en hij heeft zich bewezen in verschillende rondes en eendagswedstrijden. Ik hoop dat hij deze lijn doortrekt en nog wat minder wisselvallig wordt. Ook hoop ik dat hij er kan staan tijdens de echte grote wedstrijden. Dit jaar was hij bijvoorbeeld in de Ardennenklassiekers en het wereldkampioenschap afwezig. Vorig jaar evenaren is al heel wat voor Lutsenko en ik denk dat dat ook al lastig zat wordt, ik hoop dus op ten minste 500 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Hugo Hofstetter
Hugo was bij zijn tijd bij Cofidis altijd mijn oogappeltje, maar na zijn overstap naar Israël Cycling Academy is mijn liefde voor hem iets minder geworden. Ik denk ook niet dat hij de juiste ploeg heeft uitgekozen. Desondanks denk ik dat door het ruime programma wat ICA rijdt, hij nog steeds voldoende punten kan scoren. Wellicht niet zoveel als de voorgaande 2 jaar, maar ik ga uit van 200 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Es - Pello Bilbao
Bilbao heb ik op het laatste moment voor P1 aan mijn selectie toegevoegd. Bilbao maakte op mij indruk in enkele rondes aan het begin van het jaar maar ook zeker met 2 ritzeges in de Giro d'Italia. Ik hoop dat ik hem dit jaar op het juiste moment heb gekocht en dat hij al begint met scoren in de Spaanse seizoensopeners. Ik hoop ook dat hij bij Bahrein wat meer vrijheid kan krijgen dan bij Astana. Ik denk ook dat 200 punten voor hem een realistisch aantal is.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Ch - Silvan Dillier
Toegegeven, Dillier heeft geen goed jaar achter de rug. Hij begon nog redelijk aan zijn geliefde voorjaarsklassiekers, maar het vervolg was voor zijn doen slecht. Hij heeft nauwelijks punten gescoord en ook in de rest van het jaar kon hij niet overtuigen. Desondanks denk ik dat hij nog verre van versleten is en dit jaar hoop ik dat hij zich enigzins herpakt, hopelijk in het kielzog van zijn kopman Naesen. Ik hoop op 75 punten van deze Zwitser.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 It - Simone Consonni
Consonni heeft een redelijk jaar achter de rug. Hij heeft enkele keren echt goede dingen laten zien, zoals op het EK en ook in het Italiaanse najaar heeft hij enkele ereplaatsen behaald. Echter had ik hem op andere momenten verwacht, waarna hij niets van zich liet zien. Dit jaar heeft hij de overstap naar Cofidis gemaakt en ik hoop dat hij de rol van Hofstetter kan overnemen. Natuurlijk gaat hij ook regelmatig moeten knechten voor kopman Viviani, maar er blijven nog genoeg koersen over waar hij hopelijk voor eigen kans kan gaan. Ik hoop op een lichte verbetering wat betreft punten ten opzichte van vorig jaar, 175 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Quintin Pacher
Pacher heeft er een wisselvallig jaar opzitten. Ik heb hem gekocht met het oog op de vele Franse heuvelrondes die er zijn en daarbij vaak zijn vrije rol. Soms liet hij goede klasseringen neerzetten, zoals 2e in Sarthe, 5e in Wallonië maar ook een 12e plaats in de Brabantse Pijl die smaakt naar meer. Maar daarentegen liet hij ook vaak punten liggen. Misschien is dat gewoon gebrek aan kwaliteit, maar ik kan me ook nog de Tour de Limousin herinneren waarin hij zijn kansen vergooid door als nummer 5 in het klassement in de vroege vlucht te gaan. Ik hoop dat hij gewoon deze lijn doortrekt en daarom rond de 125 punten uit komt.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 It - Kristian Sbaragli
Sbaragli is net als Bilbao op het laatste moment aangekocht. Hij overtuigde mij in het najaar door onder andere 6e te worden in Montreal en in het najaar in Italië nog wat punten te pakken. Volgend jaar gaat hij naar Corendon en ik hoop dat hij daar met de juiste begeleiding weer minder wisselvallig kan worden. Tevens denk ik dat hij best wat vrijheid gaat hebben bij Corendon en ik hoop dat het leidt tot een leuk puntenaantal. Overigens verwacht ik van hem als sprinter niet perse veel vrijheid, maar meer als puncher. Dat doet er verder niet toe, ik hoop op 150 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Clement Venturini
Venturini had mij overtuigd in het begin van het seizoen, maar had moeite dat door te zetten. Vervolgens vond ik hem wel heel overtuigdend in Duinkerke waar hij misschien wel na Teunissen de sterkste renner van het peloton was. Toch vond ik zijn puntenaantal aan het einde van het jaar enigzins tegenvallend. Ondanks dat is hij een van de weinige sprinters bij AG2R, misschien wel de enige die zich volledig richt op het sprinten. Ik hoop dat hij zich verder ontwikkeld en toch wat meer punten gaat halen dan vorig jaar, namelijk 175.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Damien Gaudin
Gaudin heeft puntengewijs een dramatisch jaar achter de rug, met veel knechten. Ik verwacht er weinig beter van volgend jaar, misschien nog een leuke uitschieter in Tro Bro Leon of iets dergelijks. Misschien 30 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Nl - Nick van der Lijke
Ik heb Van der Lijke dit jaar aangetrokken toen ik hem goed vond rijden in Tour de Yorkshire. In de eerstvolgende race dat ik hem had raakte hij geblesseerd door een val in Noorwegen. Toen in zijn eerste wedstrijd na zijn blessure werd hij 3e in Veenendaal-Veenendaal. Ook daarna reed hij niet slecht in enkele Vlaamse eendagskoersen. Volgend jaar naar Riwal, waar hij ongetwijfeld aangetrokken is voor de Belgische wedstrijden. Ik hoop dat hij enkele uitschieters kan produceren en ik mik op ongeveer 50 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 It Simone Velasco
Een ontzettend leuke renner om naar te kijken en te volgen. Rijdt aanvallend, kan heuvels aan en is nog aardig rap aan de meet. Dit jaar zijn eerste profoverwinningen gehaald. Volgend jaar gaat hij naar Gazprom, wat ik erg opvallend vond maar wie weet pakt het goed uit. Hij zal in ieder geval niet of nauwelijks meer hoeven te knechten, ik hoop dat dat zich uitbetaald in punten. Ik denk ook dat hij zijn punten jaar van dit jaar wel kan evenaren of verbeteren, ik hoop op 150 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Laurent Pichon
Toen ik hem vorig jaar kocht, liet ik mij iets teveel leiden door het puntenaantal uit 2017, wat maar liefst 175 was. Ik hoopte dat hij zich iets kon herpakken dit jaar, het tegendeel bleek waar. Resultaat? 0 punten in 2019. Ik verwacht er volgend jaar ook heel weinig van, misschien hooguit 30 punten door een uitschieter hier of daar.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 It - Davide Gabburo
Vorig jaar heb ik Gabburo aangekocht nadat ik hem goed vond rijden in Laigueglia. Toen koste hij nog maar 1 miljoen. Inmiddels heeft hij mij echt positief verrast en heeft hij ook 51 punten gehaald. Ik denk dat hij volgend jaar bij Androni ook gewoon genoeg vrijheid krijgt om hier en daar zijn resultaten mee te pakken en ik hoop dat hij zich nog verder ontwikkeld. Dat in het achterhoofd houdend hoop ik op 75 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Be - Nikolas Maes
Ik verwacht helemaal niets van hem behalve veel knechten en ik hoop dat hij volgend jaar stopt. 0 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Be - Tom Devriendt
Devriendt reed eigenlijk geen deuk in een pakje boter dit jaar tot hij in de ronde van Oostenrijk plots een etappe wist te winnen. Daarnaast werd hij nog 5e in GP Zottegem. Volgend jaar hoop ik in nog wat extra ereplaatsen in wat Belgische wedstrijden, hopelijk kan hij zijn puntentotaal iets opkrikken naar 30.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Lu - Ben Gastauer
Net zoals bij Maes verwacht ik hier heel weinig van omdat het gewoon een pure knecht is. Ik ga dan ook uit van 0 punten. 

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Romain Cardis
Cardis zat er echt vaak vlakbij dit seizoen en ik hoop dat hij volgend jaar iets meer uitschieters kan hebben naar boven. Dit jaar viel het puntenaantal dan wat tegen. Maar hopelijk volgend jaar een puntenverdubbeling naar 30 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 At - Marco Haller
Vorig jaar opgepikt na een goed voorjaar, en hij reed nog een redelijke P2. Ik denk niet dat hij bij Bahrein zijn voorjaar kan herhalen, onder andere door een minder vrije rol. Ik denk dat hij volgend jaar weer wat meer gaat knechten en toch ook weer sprintaantrekker zal zijn. Ik hoop toch nog door zijn goede voorjaar van vorig jaar op 50 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Mickael Delage
Wederom hetzelfde verhaal als bij Gastauer en Maes: een pure knecht en daar verwacht ik dus gewoon 0 punten van.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 It - Iuri Filosi
Ik hoop dat hij zich iets kan ontpoppen bij Bardiani en iets vaker zijn sprint kan laten zien, want die zit wel ergens. Ik hoop op 25 punten.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Cyril Barthe
19 keer top 15 gereden en maar 9 punten. Ik geloof echter dat als hij zo doorgaat, de punten vanzelf gaan komen. Ik denk ook dat hij bij Vital stukken betere begeleiding gaat krijgen en ik denk dat hij daar met de nodige vrijheid best wat punten kan vergaren. Ik hoop net als vorig jaar dat hij richting de 50 punten kan gaan.

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Fr - Maxime Cam
Last but not least: Maxime Cam. Vorig jaar heb ik Ben uit de brand geholpen door Maxime Cam over te nemen van Bryan, een gunst voor een vriend. Maar verder verwacht ik niets meer van hem: 0 punten.

Conclusie
Ik hoop dat ik dit jaar wat meer richting de middenmoot kan groeien en de grens van 2000 punten kan verbreken. Volgens dit rijtje kom ik op 2320 punten uit, maar het zal altijd iets lager uitvallen dan je verwacht of hoopt. En ik hoop dat het gewoon een leuk jaar wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
joske47

joske47


Posts : 708
Join date : 06-09-18

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020   Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Emptywo 1 jan - 16:48:20

Vooruitblik Euskaltel:
Nieuw:
Van Poucke Aaron 
Nacer Bouhanni 
Rowe Luke
Räim Mihkel
Poels Wout 
Šiškevičius Evaldas 
Van Asbroeck Tom 
Woods Michael 
Jakobsen Fabio  

Blijvers:
BAUER Jack
EL FARES Julien
VANBILSEN Kenneth
VERMOTE Julien
Stuyven Jasper
GASPAROTTO Enrico
FRANK Mathias
ALBASINI Michael
FRISON Frederik
Meyer Cameron
SIEBERG Marcel 

Stoppers:
López Daniel
Gustavo César
TUFT Svein
BAK Lars Ytting
VAUGRENARD Benoit
DURASEK Kristijan
DEMPSTER Zak
FEILLU Brice 

Vertrokken:

Bauke Mollema
CARRETERO Hector
Kreuziger Roman
Clarke Simon
Bakelants Jan
Amador Andrey
Betancur Carlos
Matthews Michael 

Vooruitblik:

Euskaltel behaalde in 2018 met 2259 punten een 20e plaats en in 2019 een 9e plaats met 2981 punten. Een mooie vooruitgang dus. Naar 2020 toe zal het team een stuk verjongen. Er zijn maar liefst 8 renners die er mee stoppen en ook Albasini gaat in de loop van 2020 er mee ophouden. Dit geeft de mogelijkheid om met een budget van rond de 400 miljoen een aantal jongeren binnen te halen. Die jongeren zullen echter wel een tijdje nodig hebben om puntenpakkers te worden. Daarnaast is kopman Matthews op het einde van het seizoen vertrokken en is in zijn plaats sprinttalent Jakobsen aangetrokken. 2020 zal dan ook vooral een seizoen worden waarbij we hopen de schade te beperken en nog steeds rond de 10e plaats te eindigen met een 2875 punten.

De kopmannen:

Fabio Jakobsen: ik hoop en verwacht dat hij zich in de komende jaren onder de grote sprinters mengt, dus in het rijtje Bennett, Gaviria, Groenewegen etc. Hij is amper 23 en heeft toch al heel wat laten zien. Ik was ook aangenaam verrast door hoe hij de Vuelta heeft doorstaan en hoop dat hij in 2020 een mooie stap kan zetten. Ik zie in hem een type Groenewegen, kortom een heel snelle finisher die best goed gebracht wordt maar niet eentje die de zware wedstrijden gaat overleven.
Verwachte punten: 400

Jasper Stuyven: lijkt al jaren mee te gaan maar is nog altijd maar 27. Met zijn regelmaat haalt hij altijd veel punten binnen maar hij zal nooit een veelwinnaar zijn. Hopelijk vallen de puzzelstukjes toch eens op de juiste plaats en kan hij zijn mooie grote overwinning binnenhalen.
Verwachting: 500 punten

Philippe Gilbert: afgelopen jaar bewees Philippe nog maar eens dat er ook op zijn oude dag met hem rekening gehouden moet worden. Hij zal volgend jaar veel vaker als kopman uitgespeeld worden. Ik verwacht dat het moeilijker wordt om te winnen maar qua wk punten kan het goed uitpakken.
Verwachting: 400 punten

Nacer Bouhanni: ik ben heel benieuwd of hij bij zijn nieuwe ploeg de vorm van weleer gaat terug vinden. Dat hij talent heeft daar twijfel ik niet aan of hij het mentaal allemaal terug op de juiste lijn krijgt blijft een eeuwig vraagteken. Ik ben echter hoopvol en denk dat hij, zeker in de Franse wedstrijden, nog een pak ereplaatsen en wat overwinningen bij mekaar moet kunnen fietsen.
Verwachting: 300 punten. 

Michael Woods: deze laatbloeier bewees in het najaar andermaal dat hij in de zware eendagswedstrijden zijn mannetje staat. Komend jaar zijn er met het WK en OS enkele wedstrijden die zeer goed bij zijn mogelijkheden passen. Ik kijk er naar uit om hem daar te volgen.
Verwachting: 450 punten

Wout Poels: hij zal komend seizoen meer voor zijn eigen kans mogen gaan. Ik verwacht dat dit een wisselend succes wordt. Ontgoochelen als je hem verwacht en dan toch weer punten pakken als je er niet meer op rekent. Wel vind ik hem realistisch in zijn doelstellingen door niet te gaan voor een klassement in een grote ronde maar eerder voor ritzeges. Poels pakte afgelopen jaar toch maar liefst 407 punten en beweest o.a. in de Dauphine dat hij nog steeds een heel hoog niveau kan halen.
Verwachting: 325 punten 

Overige renners:
FRANK Matthias
FRISON Frederik
MEYER Cameron
SIEBERG Marcel
BAUER Jack
EL FARES Julien
VANBILSEN Kenneth
VERMOTE Julien
GASPAROTTO Enrico
ROWE Luke
RÄIM Mihkel
Šiškevičius Evaldas
Van Poucke Aaron
ALBASINI Michael
VAN ASBROECK Tom 

Hier zitten ook enkele renners bij waarvan ik verwacht dat ze wel wat punten bij mekaar gaan sprokkelen. Alles samen hoop ik op een 500 punten.
Verwachting: 500 punten. 

Ik kom voor mijn ploeg dan een totaal van 2875 punten uit. Pech rijdt ook mee in het peloton en hiervoor breng ik een 200 punten in mindering, echter hoop ik dan weer een aantal neo’s binnen te halen die dit kunnen compenseren. Met dit puntentotaal zit ik terug rond het niveau van 2019 en heb ik tegelijkertijd enorm verjongd dus dat lijkt me een mooi doel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1419
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020   Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Emptyvr 10 jan - 20:15:54

Voorbeschouwing seizoen 2020 Cervelo Viking Cycling Team

Ook aan de vooravond van het nieuwe wielerseizoen zal manager Torsten Slot zijn kijk op het komende seizoen met ons delen in een nieuwe voorbeschouwing. Bij de meeste renners zal kort gekeken worden naar hun doelen en qua resultaten en punten. We zullen echter beginnen met de stand van zaken van het team en de teamdoelstelling.
Seizoen 2019 kenmerkte zich door veel ziekte en pech voor de kopmannen gecombineerd met soms een ondersteunende rol binnen hun reallife team. Hierdoor bleven de resultaten voor veel renners behoorlijk achter bij de vooraf gestelde doelen en verwachtingen. Gelukkig waren er ook enkele meevallers en doorbraken te noteren. Zo staken Kasper Asgreen en Amund Grondahl Jansen nadrukkelijk hun neus aan het venster bij de profs en waren er mooie resultaten voor de jonkies die veel uitkwamen in de U23 koersen.
In 2020 staat iedereen er goed voor qua fitheid en gezondheid. Dat biedt geen garanties maar wel een betere uitgangspositie. Daarnaast zijn er veel transfers geweest (Halvorsen, Jensen, Hoelgaard, Bjerg) die voor de Vikingen gunstig lijken uit te pakken. Meer vrijheid of zelfs het kopmanschap binnen de (nieuwe) ploeg lijken gunstige voorwaarden voor betere resultaten en meer punten op WK2.


Kopmannen (1900+  wk2-punten)
Naam – punten 2019 – doelstelling 2020
Edvald Boasson Hagen – 140 - 350+
EBH kende een wisselvallig jaar. Drie overwinningen en top 5 in Parijs en Madrid maar verder matig. Vooral het voorjaar werd een groot drama na ziekte in de voorbereiding. Komend jaar rijdt Eddy een andere voorbereiding op de klassiekers die hij allemaal gaat rijden tot de Amstel. Met zijn talent en klasse komen de resultaten vanzelf weer een keer, al zal hij wellicht nooit helemaal de belofte inlossen die hij ooit was.
Michael Valgren Andersen – 306 - 400+
Valgren kende een lastig debuutjaar bij NTT maar sloot sterk af in het najaar. Met de komst van Riis naar NTT en een professionelere staff binnen het team verwacht ik weer mooie dingen van Michael zoals in 2018. Een renner die aanvallend koerst en kan afmaken. Een welkome vervanging van Nils Politt die we helaas moesten laten gaan om hem binnen te halen. Al met al zijn we er zeker op vooruit gegaan.
Soren Kragh Andersen 115 - 250+
SKA startte sterk in de Algarve maar daarna ziek en kwam een jaar lang niet meer niveau. Helemaal achterhalen wat er was is niet gelukt maar het team heeft vol vertrouwen in hem. Zo’n bak talent moet eens tot uiting komen. Een sterker team rondom hem in de klassiekers is ook zeker geen nadeel. 200+ is een voorzichtige schatting maar kan ook makkelijk het dubbele zijn.
Kasper Asgreen 363 - 300+
Een voorzichtige doelstelling voor Asgreen na een uitmuntend seizoen dat echt een doorbraak was. Door zijn perfecte knechtwerk in de eerste klassiekers dwong hij een plek af in de ploeg voor De Ronde. De rest is geschiedenis. Ook aan de overkant van de grote plas liet hij leuke dingen zien en vooral in de ITT’s bleek hij tot de top te behoren. Komend jaar verwachten we er veel van maar de druk ligt niet bij Kasper. Doorgroeien in de luwte van de grote mannen.
Kristoffer Halvorsen 215 - 300+
Doffen liet afgelopen seizoen met vlagen zien waarom hij in de U23 hoorde in hetzelfde rijtje als Jakobsen, Hodeg en Ackerman. De stap naar SKY/Ineos bleek een ongelukkige voor zijn kansen in de sprint. Zelden een leadout of uberhaupt een plekje in het team in geschikte koersen. De stap naar EF Education waar hij absolute kopman zal worden in de sprints en waar hij volledige steun zal krijgen. We verwachten dan ook zeker een constanter seizoen met meer wedstrijden en dus ook meer resultaten.
Amund Grondahl Jansen 319 - 300+
Ook hier een wellicht wat te voorzichtige schatting gezien de stap die hij heeft gemaakt in de hierarchie. Samen met Wout en Mike kopman in het voorjaar. Niet meer hoeven openen en reageren op 100 km van de streep maar vol mee koersen in de finales. Maar met name in het najaar gaat hij als kopman starten in de verschillende grote eendagswedstrijden en wellicht meer….

Beschermde renners: 250 +
Mads Wurtz Schmidt – 28 - 50+
We hebben een zwak voor deze jongen. Leek er doorheen te komen afgelopen seizoen maar verloor toch ook weer de leiderstrui in de Denemarken door een slechte dag. Het talent is onmiskenbaar aanwezig en in Roubaix koerste hij continu op de eerste rijen. Hopen dat Israel de zaken beter voor elkaar heeft dan Katusha en hij kan flink gaan verrassen.
Emil Vinjebo – 20 - 50+
Moest wennen aan het koersen tussen de profs maar was indrukwekkend in de Tro Bro Leon. Hier verwachten we veel van zonder als hij lekker vrijuit mag koersen. Die kans is levensgroot bij Riwal.
Daniel Hoelgaard – 0 - 50+
Stap naar UnoX maakt hem van leadout weer sprinter die geen WT maar .pro en .1 wedstrijden gaat rijden. Daarom geloven wij nog in de renner die veelbelovend was voor hij in Franse dienst ging rijden.
Markus Hoelgaard – x – 50+
Nieuw in het team, maar aangetrokken door en voor zijn aanvallende rijstijl. Kan goed aankomen en gaat een mooi programma rijden.
Lasse Norman Hansen – 68 - 50+
Gaat eerst even twee gouden olympische medailles ophalen dus we verwachten niet al te veel punten op de weg

U23/talenten:à 150 punten
In deze categorie zullen veel talenten nog rijden in de U23. Kron en Hindsgaul behoren daar tot de wereldtop. Bjerg zal af en toe al wel scoren in een tijdrit en daarnaast hopen we dat Honore binnen bij DQS wat ruimte krijgt in de heuvels. Sleen is onze darkhorse. Volgens de concurrentie na Foss de bete klimmer in de afgelopen Avenir. Of dit direct resulteert in wk2-punten valt nog te bezien, maar we sluiten niets uit. Casper Pedersen zag Benoot komen maar zal hopelijk zijn sterke rijden ergens beloond zien worden met een mooie ereplaats. Reed veelal buiten het zicht van de cameras maar volgens de ploeg komt ie er aan!

Knechten: à 250 punten
Van Ludvigsson en Morkov verwachten we nog wel wat punten. Bystrom gaat enkele kansen krijgen in het voorjaar, maar verder in deze categorie niet al te veel punten te verwachten.

Totaal van 2550 punten. Een kleine verbetering zou dat zij  tov dit jaar met een voorzichtige schatting. Het kan ook richting de 3000 gaan, maar beter van niet. Het jaar erop kunnen we geld verdienen namelijk 😉


We wensen alle managers een sportief 2020 met vooral veel mooie koersen!!!

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
Gesponsorde inhoud





Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020   Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ploegenpresentatie en voorbeschouwing 2020
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Voorbeschouwing Vuelta
» Voorbeschouwing 2019
» Voorbeschouwing 2019
» Voorbeschouwing 2023
» Voorbeschouwing 2021

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Algemeen :: Off Topic-
Ga naar: