Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Deal SUN-CAR

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ben_pronk

ben_pronk


Posts : 1048
Join date : 10-10-18
Age : 34

Deal SUN-CAR Empty
BerichtOnderwerp: Deal SUN-CAR   Deal SUN-CAR Emptyza 21 nov - 8:22:06

Naar SUN: B. Mollema + O. Naesen + A. Amador
Naar CAR: P. Ackermann + N. Conci + 30

Uitleg volgt later.
Terug naar boven Ga naar beneden
ben_pronk

ben_pronk


Posts : 1048
Join date : 10-10-18
Age : 34

Deal SUN-CAR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal SUN-CAR   Deal SUN-CAR Emptyza 21 nov - 16:05:53

Ackermann komt weer terug naar het oude nest!

Ohohoh wat is dit een mooie deal geworden. Een deal met veel waarde maar met heel veel potentie denk ik. Ackermann is een sprinter die ik altijd al volgde, natuurlijk omdat hij er vanaf het begin bij zat bij Team Carrera. Mede vanwege een goed bod van toen mocht hij het veld ruimen. Het lijkt wel of hij sindsdien niet meer de oude Ackermann is geweest. Eigenlijk was seizoen 2020 voor hem geen groots succes (ondanks dat toch 447 pnt), hij leek wat onder te doen voor de absolute topsprinters. Zelfs Marcel Meisen was hem te sterk af, toch wel een dieptepunt.... Maar, ik geloof nog steeds enorm in de sterke Duitser. Hij is nog steeds de beste sprinter van Bora en geniet daar veel vertrouwen. De coronakrisis heeft hem nou eenmaal niet echt goed gedaan, maar zodra alles weer wat normaler wordt zie ik Acky weer als vanouds de massaspurts winnen, maar ook zeker in de semi-klassiekers zou hij zijn mannetje moeten staan. Mooi dat hij toch eigenhandig de laatste etappe van de Vuelta 2020 heeft gepakt, dat moet goed geweest zijn voor het zelfvertrouwen! 

Nicola Conci (nog altijd maar 23) was het die me opviel tijdens de Coppa. Hij reed daar met sterke renners mee en behaalde zo een ereplaats. Trek zal Conci lekker rustig blijven brengen en geloof daarom ook zeker dat hij steeds belangrijker gaat worden daar. Ook omdat de kopmannen toch wel wat ouder beginnen te worden lijkt Conci een leuke pion te worden.

De cash was het, waar het allemaal mee begon. Ik heb 30 renners maar toch een leuk budgetje, na veel gelobby en veel contact met andere managers was het Timo die zijn kern juist wilde uitbreiden, terwijl ik juist wilde versmallen. Toen hij aangaf dat Acky bespreekbaar was kwamen we er eigenlijk al erg snel uit. 

De vertrekkers:
Ollie Naesen ben ik altijd fan van, en dat zal ik ook blijven. Echter maak ik me enorme zorgen om de komst van Greg bij AG2R. Keer op keer wordt hij uitgekozen als kopman bij zijn ploeg CCC, maar ook bij zijn land België. Ollie is niet te beroerd om te werken en vrees dat dat hem gaat opbreken. Natuurlijk kende Naesen ook wel wat pech dit seizoen, waardoor zijn resultaten wat vertekenend zijn. Maar ik denk dat ik Naesen op een goed moment laat gaan. Mocht hij het weer laten zien is Timo hier de spekkoper, maar dat is het risico van dit vak.

Ik heb enorm van Bauke Mollema genoten. Ik was eigenaar toen die Lombardije wist te pakken op sublieme wijze, ook haalde die in 2019 volgens mij een topscore van 700 + punten. Mollema koers altijd, en sprint vaak voor ereplaatsen. Dat is het waarom hij zo'n fijne renner is voor je WK team. Hij heeft aangegeven voorlopig nog wel even door te gaan en dat zie ik daarom ook nog wel gebeuren. Ik denk dat hij minimaal 1200 pnt zal pakken in de rest van zijn carrière. Mollema, we blijven je volgen en supporteren! 

Amador was nodig om mijn selectie te laten krimpen zodat ik de cash kan benutten voor een leuke neo-renner. Het liefst maak ik meer ruimte, maar daar gaan we flink ons best voor doen de komende maand.  

Timo, we hadden een zeer open onderhandeling met onze persoonlijke verwachtingen zonder dat hier omheen werd gedraaid. Mooi dat dat kan. Succes met Bauke, Ollie en Andrey.
Terug naar boven Ga naar beneden
Timodej

Timodej


Posts : 191
Join date : 19-02-20
Age : 33
Location : Rotterdam

Deal SUN-CAR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal SUN-CAR   Deal SUN-CAR Emptyza 21 nov - 17:37:33

Deal klopt. 

Allereerst wil ik Ben bedanken voor de leuke en onwijs open onderhandelingen. We kwamen hierdoor heel snel nader bij elkaar. 

Ben benaderde mij met interesse in Ackermann. Eerder had hij zich ook al gemeld voor Conci, maar waren we er niet uit gekomen. Ik gaf in het begin al aan dat ik met name bezig ben met kern verbreding, en dat ik nog geen mannen voor het voorjaar had. Ben wilde met name kern verkleining zodat hij mee kon doen met de neo's. 

De vertrekkers:
Ackermann was vorig jaar (arguably) de beste sprinter van het peloton, en ook dit jaar liet hij zien overal te kunnen winnen. Wel lijkt het dat hij een sprinter is die gebaat is bij veel koersen, want aan het einde van het seizoen leek hij beter dan aan het begin. Ik hoop voor Ben (en voor mezelf uiteraard) dat er volgend jaar gewoon weer lekker veel gekoerst wordt. 
Conci wordt er wel eentje. Hij drukt steeds meer z'n neus aan het venster in het punchy eendagswerk. Hij mocht toch vertrekken omdat voor hem meer zekerheid terug komt. 

De versterkingen:
Ik had nog geen echte kopman voor het voorjaar. Met Naesen heb ik die nu wel. Dit jaar was een matig jaar, maar normaal is hij altijd goed voor een sloot aan punten. Bij ag2r heeft hij er nu een aantal leuke knechten bij gekregen, waardoor ik goede hoop heb op een top jaar van Olli. 
Dan Bauke, ook al zo'n persoonlijk favorietje. Ook hij rijdt altijd super consistent en staat garant voor veel punten. Porte is vertrokken en Nibali is (al jaren) op zijn retour. Daarmee worden Bauke en in mindere mate ciccone de belangrijkste kopmannen in de grote rondes, waar ik Bauke gewoon altijd top 10 zie rijden. Mooi om er bij te hebben. 
Amador, nu een fulltime knecht voor ineos, was nodig om de deal rond te maken, met dan wat cash aan de kant van Ben erbij. 
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Deal SUN-CAR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal SUN-CAR   Deal SUN-CAR Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deal SUN-CAR
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal TLK - FDJ ( deal voor p1 2022)
» Deal TBV - FDJ ( deal voor P1 2022 )
» Deal RAL - PAN (deal P1-2022)
» Deal FAS TJB (deal P1 2022)
» Deal PAN - FDJ ( Deal in P1 2024 )

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Verwerkte transfers-
Ga naar: