Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Deal TBV - AST

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ben_pronk

ben_pronk


Posts : 1049
Join date : 10-10-18
Age : 34

Deal TBV - AST Empty
BerichtOnderwerp: Deal TBV - AST   Deal TBV - AST Emptyvr 8 maa - 16:04:08

Naar TBV: T. Arensman
Naar AST: M. Hirschi

Arensman had besloten om het begin van zijn profperiode lekker te spelen en dus lekker te gaan aanvallen. We leerden hem kennen tijdens de Vuelta in 2020 en hij sprong een paar keer knap mee met een mooie 6e plek in een etappe als resultaat. Het jaar 2021 ging ongeveer hetzelfde en in 2022 kende hij zijn echte grote doorbraak met een 6e plek in GC met als kers op de taart een prachtige ritwinst in de koninginnerit. Meer dan 3 jaar heb ik met enorm veel plezier de ontwikkeling van hem gevolgd en ik denk dan ook dat hij nog veel kan bereiken. 

Dit jaar lijkt hij weer een stap gezet te hebben door ook in rondjes van een week te gaan scoren. Hij werd knap 5e in de Algarve en ook vandaag leek hij de betere bergop. Tuurlijk, eerlijkheid gebied te zeggen dat Vingegaard van een ander niveau is, maar dat wisten we al.
Gelukkig mag Thymen nog wel even bij ons team blijven zodat we hem nauwlettend kunnen volgen in de Giro. Hij krijgt daar een parcours op maat en twijfel dan ook niet dat hij voor een top 3 GC kan gaan! Dat zou weer een stap voorwaarts zijn en dat zou zijn waarde weer doen opvijzelen. Ik waardeer het dat Chiel toch met dit bod is meegegaan omdat je nu in eerste instantie zou denken dat Hirschi meer scoort. Echter is dat vooral in de HC1/HC2 koersen terwijl Arensman veel in WT koersen scoort als GC man. Daarnaast is Arensman ook nog een jaartje jonger! Hirschi heeft in de klassiekers vaak een sterke Pogacar voor zich, echter zou Hirschi dit jaar weleens mee kunnen doen voor bivoorbeeld een AGR-win.

Hirschi was in 2023 een echt puntenkanon en ik hoop dat hij dat zal blijven doen bij UAE. Vooral het najaar moet hem liggen en daarom heb ik hem ook gehaald. Marc Hirschi heeft een moeilijke tijd gekend bij DSM en is daar rot vertrokken. Bij UAE heeft hij het helemaal gevonden en ben dan ook benieuwd waar hij in 2025 zal rijden. Gaat hij echt voor zichzelf of blijft hij lekker in de schaduw rijden bij UAE?

Chiel, het was een mooie onderhandeling van een paar dagen, tof dat we er zijn uitgekomen. Ik ga Arensman nog goed volgen omdat hij toch wel een van mijn favorietjes is geworden! Echter kies ik nu voor de kortere termijn en hoop ik dat Hirschi mij in het najaar veel punten zal schenken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 486
Join date : 27-12-19

Deal TBV - AST Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TBV - AST   Deal TBV - AST Emptyvr 8 maa - 16:29:52

Deal klopt. 

Ik heb lang getwijfeld omdat ik denk dat Hirschi net wat meer waarde heeft dan Arensman. Echter denk ik dat dit een moment opname is, veroorzaakt door Hirschi's absurde 2020 jaar, een vreemd jaar met covid enzo, en door zijn absurde 2023 jaar, waar hij enkel .pro koersen en dergelijke heeft gereden.

Hirschi staat bij UAE achter een paar grote namen in de pikorde. Hierdoor kan hij het vaak enkel op een niveautje lager laten zien. Hij doet dit wel steevast en vrij constant, wat hem vorig jaar een sloot aan punten opleverde. Ik denk echter dat hij dit programma niet altijd zal blijven volgen, en dat hij zich ooit weer zal richten op grotere koersen. Zij het bij UAE, zij het bij een andere ploeg. Dat is waar ik bang ben dat anderen hem voorbij zijn gegaan. Ik zie Hirschi in het eendagswerk niet boven komen drijven tussen de grote namen van tegenwoordig in het eendagswerk, en etappes in grote rondes leveren niet genoeg punten op. Daarnaast lijkt hij niet gemaakt voor klassementen in WT rondjes.

Met Arensman halen we een hele constante klassementsrenner binnen. Arensman is een wat meer traditionele klassementsrenner. Hij heeft zijn eerste jaren als prof wat uitgeprobeerd zonder druk, en is langzaam maar zeker aan het leren wat hij nodig heeft om een constant hoog niveau te halen. Dit niveau lijkt vrij hoog te liggen. Hij rijdt redelijk constant bij de top-5 klimmers als hij aan het start komt. Gecombineerd met zijn tijdrit blijft hij daardoor ook altijd hoog in klassementen rijden. Voor mij is dit een veel beter recept voor een constante renner die zijn hele carrière lang zal blijven scoren en nog veel groei door kan maken.

Op dit moment is er dus nog wel een verschil in punten en SV tussen beide heren, maar ik verwacht dat Arensman de man van de lange adem zal zijn. Ben wil dit jaar WK winnen dus kiest juist voor Hirschi op korte termijn. Hopelijk slaagt hij in deze opzet!

Ben, bedankt voor de onderhandelingen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1429
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Deal TBV - AST Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TBV - AST   Deal TBV - AST Emptyzo 10 maa - 19:58:05

Na een binnen gekomen klacht hebben de admins de deal bekeken en de betrokken managers om een extra toelichting inclusief berekening gevraagd. Hoewel er voor beide relatief jonge renners nog de nodige onzekerheden bestaan over het vervolg van hun carrière zien wij geen reden om deze deal af te keuren. Het verschil in waardes die wij toekennen aan beide renners is niet groot genoeg om deze deal te cancellen.

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
Gesponsorde inhoud





Deal TBV - AST Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TBV - AST   Deal TBV - AST Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deal TBV - AST
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal TBV - FDJ ( deal voor P1 2022 )
» Deal TLK - FDJ ( deal voor p1 2022)
» Deal RAL - PAN (deal P1-2022)
» Deal FAS TJB (deal P1 2022)
» Deal PAN - FDJ ( Deal in P1 2024 )

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Algemeen :: Transfers :: Transfers-
Ga naar: