Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Wielerseizoen 2019

Ga naar beneden 
+11
Peter Post Forever
kschiffmacher
Flowtosti
FietsPanKrukVor
Noud
FaustoCoppi
kunske
ben_pronk
Melvinbraam
hofsje
hartstikkebedankt
15 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyza 2 feb - 9:27:41

Colombia is goed gestart. 2 ritzeges van Gaviria en vannacht eentje van Schultz. De laatste ligt goed op koers voor een mooi eindresultaat. Ook Osorio start veelbelovend!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rico

Rico


Posts : 968
Join date : 07-10-18
Location : Amersfoort

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyza 2 feb - 9:37:41

Bij Liquigas zitten we nog in de winterslaap...  Sleep Sleep Sleep

_________________
Manager of Liquigas
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t33-teamgegevens
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 1598
Join date : 25-08-18
Age : 37
Location : Harderwijk

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyza 2 feb - 13:07:32

Bij Saeco zijn we voorlopig volledig afhankelijk of Porte op de fiets blijft zitten. Maar we hebben nu al de helft van het aantal punten in P1 vorig jaar! We zijn onderweg!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyza 2 feb - 17:03:13

Iedereen weet wel hoe goed Team Columbia het doet ;-).

Thomas
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyvr 8 feb - 14:45:26

Het lijkt met leuk om een voorspelling te doen voor de eindwinnaar van dit seizoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 1598
Join date : 25-08-18
Age : 37
Location : Harderwijk

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyvr 8 feb - 15:05:51

Oe goeie... wie denk jij?

Overigens gisteren een prima overwinning van Trentin! Tweede ritzege voor Saeco dit jaar!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Guest
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyvr 8 feb - 18:07:44

Banesto, Euskaltel, Liquigas en Milram zie ik als grootste kanshebbers. Het is nog wel moeilijk in te schatten.
Terug naar boven Ga naar beneden
BryanC

BryanC


Posts : 545
Join date : 11-09-18
Age : 25
Location : Beilen

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyvr 8 feb - 18:15:37

Denk persoonlijk dat Columbia meer kans maakt dan Milram en Liquigas. Die andere twee zie ik inderdaad ook als grote kansbebbers.
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 1598
Join date : 25-08-18
Age : 37
Location : Harderwijk

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyza 9 feb - 9:41:46

ik zou mn geld op Banesto zetten...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyza 9 feb - 19:45:01

Ik denk dat Milram en Banesto te afhankelijk zijn van een kleine groep grote puntenpakkers. Als een van de toppers het laat afweten worden hun kansen op winst ook direct stukken kleiner. 

Ik denk zelf dat het lastig te zeggen is op dit moment. Het gaat afhankelijk zijn van wie er nog wat goede deals maakt om extra punten te pakken dit jaar en of wie er grote puntenpakkers verkoopt voor talenten. 

Zie wel een groep van 5 waar de winnaar in gaat zitten naar mijn mening. Waarvan ik het team van Joske als topfavoriet zie, mits Stuyven weer een 600+ punten jaar heeft. 

En ik geef mijn team op dit moment een grote kans om het podium te halen. 


Thomas
Terug naar boven Ga naar beneden
joske47

joske47


Posts : 708
Join date : 06-09-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 11 feb - 11:34:05

Voor mij ook een aantal teams die heel dicht bij mekaar liggen. Zou me verwonderen als er net zoals vorig jaar een team bovenuit steekt. Team dat hier nog niet vermeld is, is Axeon Hagens Berman die zie ik ook bovenin meedraaien. Columbia is heel goed gestart en heeft in de breedte een zeer sterk team waar andere teams meer van enkele toppers afhangen en lijkt me de veiligste gok. Denk ook dat uiteindelijk de transfers gedurende het jaar de doorslag zullen geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 11 feb - 12:14:36

Axeon inderdaad ook een erg sterk team. Zal zeker top-5 eindigen denk ik. Toch denk ik ook dat Banesto de meeste kans maakt. Heeft ook nog het budget om hier en daar de selectie aan te sterken in de breedte.

Voor mijzelf is alles binnen de top-25 een overwinning met mijn jonge talenten team. In ieder geval goed gestart!
Terug naar boven Ga naar beneden
hartstikkebedankt

hartstikkebedankt


Posts : 440
Join date : 27-08-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 11 feb - 14:42:52

Ik zou zeggen:
1. Banesto
2. Euskaltel
3. Team Columbia
4. Axeon Hagens Berman
5. Milram
6. Liquigas
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 17 feb - 20:28:31

Vandaag heeft Velasco de derde overwinning voor Agritubel binnengehaald, en wat voor een. Een solo van ruim 40 kilometer afronden zonder dat het ook maar echt in gevaar kwam. Wat een geweldige dag voor Agritubel!
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1418
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 17 feb - 20:56:52

RLekker Ruben. Ik heb al wel weer door dat ik ook maar paar van maffe Italianen en Fransen moet halen om mee te kunnen doen in dit spel. Die puntentelling ga ik ook nog keertje beter bestuderen. Goed bezette 2.1 levert niets op en dramatisch bezette Italiaanse koersjes zo 100 punten. Bah bah. Zo...die frustratie is er ook weer uit

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 1598
Join date : 25-08-18
Age : 37
Location : Harderwijk

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 17 feb - 22:03:04

Flowtosti schreef:
RLekker Ruben. Ik heb al wel weer door dat ik ook maar paar van maffe Italianen en Fransen moet halen om mee te kunnen doen in dit spel. Die puntentelling ga ik ook nog keertje beter bestuderen. Goed bezette 2.1 levert niets op en dramatisch bezette Italiaanse koersjes zo 100 punten. Bah bah. Zo...die frustratie is er ook weer uit
Paar Spanjaarden zou ook geen overbodige luxe zijn ;-) Maar het klopt... al die .HC koersen leveren een sloot aan punten op. Check de eerste 15 namen in Italië maar vandaag...  Shocked Shocked Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 18 feb - 0:39:43

Flowtosti schreef:
RLekker Ruben. Ik heb al wel weer door dat ik ook maar paar van maffe Italianen en Fransen moet halen om mee te kunnen doen in dit spel. Die puntentelling ga ik ook nog keertje beter bestuderen. Goed bezette 2.1 levert niets op en dramatisch bezette Italiaanse koersjes zo 100 punten. Bah bah. Zo...die frustratie is er ook weer uit

Tjaah, helaas kunnen wij hier niets aan doen :/. Laiguiglia is nou eenmaal 1.HC en een Valencia 2.1. Dit ligt helaas volledig bij de organisatie van de rondjes...

Overigens zijn de Belgische kutkoersen nog vele malen erger naar mijn mening. Daar winnen echt pure amateurs, niet eenmaal maar gewoon 40x per jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
hofsje

hofsje


Posts : 635
Join date : 28-08-18
Age : 35

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 18 feb - 1:48:27

Bij Team Lotto Jumbo scoren wij er dit weekend ook wel prima
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 18 feb - 6:52:06

Helaas, slechts een paar schamele puntjes voor FAS dit weekend. Vallen hiermee uit de top-10. Uiteraard was dit te verwachten met mijn jonge team maar het is wel jammer.

Hopelijk blijft Gibbons erbij in Oman, dat zouden welkome punten zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyvr 22 feb - 20:24:42

Wat is Pogacar een beest!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyza 2 maa - 13:29:30

Dankzij Pogacar heb ik tenminste nog kans om enkele ploegen onder me te houden. Nibali is echt passé lijkt het. En Adam Yates rijdt ook nog niet top. Heb gelukkig dus Pogacar, waar we nog wel wat jaartjes plezier van kunnen beleven... 

Voor de klassiekers wordt het een pak lastiger om te gaan scoren...
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 1598
Join date : 25-08-18
Age : 37
Location : Harderwijk

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 3 maa - 21:58:10

Officieel heb ik na dit weekend meer punten behaald dan vorig jaar in heel P1... Nog steeds op een mooie 5e plek... Uitermate tevreden!

Mooie overwinning van Styby die daarmee een sloot punten binnenharkt voor Saeco. Daarnaast mooie punten voor Jens Keukeleire. Jammer dat Trentin (imo. grote favoriet voor KBK) op het laatst moest afhaken.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t42-teamgegevens
Melvinbraam

Melvinbraam


Posts : 745
Join date : 11-09-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 4 maa - 0:44:22

Mooi dat Jungels zich laat zien in de kasseien... kuurne winnen wie had dat voor deze week gedacht! Hopelijk kan Jungels doorpakken en mij van de laatste plekken afhouden... Met mijn erg jonge selectie zou dat als een win voelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
hartstikkebedankt

hartstikkebedankt


Posts : 440
Join date : 27-08-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 4 maa - 8:09:34

Gelukkig wint Vuillermoz gisteren het 1.1 rondje in Frankrijk nadat Démare helaas moest afzeggen voor het openingsweekend
Terug naar boven Ga naar beneden
hofsje

hofsje


Posts : 635
Join date : 28-08-18
Age : 35

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 4 maa - 8:12:43

hartstikkebedankt schreef:
Gelukkig wint Vuillermoz gisteren het 1.1 rondje in Frankrijk nadat Démare helaas moest afzeggen voor het openingsweekend

Onze deal maakt het weekend tog wel aardig apart 
Calmejane wint voor mij op zaterdag , gaat na P1 naar jou en Vuillermoz wint op zondag gaat naar mij  Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
hartstikkebedankt

hartstikkebedankt


Posts : 440
Join date : 27-08-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 4 maa - 8:15:02

hofsje schreef:
Onze deal maakt het weekend tog wel aardig apart 
Calmejane wint voor mij op zaterdag , gaat na P1 naar jou en Vuillermoz wint op zondag gaat naar mij  Wielerseizoen 2019 Icon_lol

Haha ja lol dacht ik ook al.. Komen toch beide in dit soort wedstrijden het best tot hun recht Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
ben_pronk

ben_pronk


Posts : 1042
Join date : 10-10-18
Age : 34

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 4 maa - 9:57:22

Team Carrera staat op een degelijke 11e plek met 4 overwinningen in de tas, vooraf gezegd dat dit team top 10 moet kunnen halen, we zitten dus op koers. Het leuke is dat er vier verschillende renners al met hun handen omhoog hebben gestaan. 

1. Prades, pakte een mooie etappe in de Provence en klopte daar onder andere de snelle Calmejane. 
2. Ackermann, pakte in een mager deelnemersveld toch de sprintoverwinning van Almeria, van hem hadden wij al meer verwacht dan de 90 punten die die nu heeft gehaald. 
3. Sarreau, pakte op 09-02 een mooie rit door te sprinten in een klein groepje tijdens de koers van Besseges. Echter in de wat grotere koersen is Sarreau onzichtbaar geweest. 
4. Contreras, mijn neo die vertrekt pakte gisteren nog een leuke rit in Rwanda, helaas had hij zijn klassement al vergooid voor Kudus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1418
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptydo 7 maa - 19:10:50

Hier vooral veel pech en bijbehorende frustratie vooralsnog. EBH en SKA ziek geworden terwijl in prima vorm. Paar puntjes gescoord maar nog in kleine koersen. Hopen dat ze er komende week weer staan in TA of PN. Konrad aardig begonnen, maar achter de valpartij in de algarve en daarna laten lopen. Kan die mee in PN waarin tijdrit belangrijk gaat zijn? Politt zit er telkens nog bij als de finale begint maar slechte positionering kost hem te veel krachten en domme DQ door fietspaadje. Asgreen steekt mooi zn neus aan het venster, maar rijdt lek in de finale van Le Sameyn waar die mee had kunnen doen voor ereplaatsen. Tot slot breek August Jensen zn botten bij een val, net nu hij voor Israel beoogde man is die langer mee kan dan de beperktere sprinters in hun team. Al met al valt het nog niet echt goed.

Lichtpuntjes zijn er ook:
Asgreen oogt sterk en zal naast het vele knechten echt zn kansjes wel gaan krijgen.
Honoré maakt lekker veel kilometers op kop van het peloton. In zn eerste (halve) jaar verwacht ik vooral dat hij sterker wordt. Zit nu eenmaal in breder team dan andere neo's die al wel meer kansen krijgen.
Halvorsen lijkt ook dit jaar een stapje te maklen, ondanks dat hij rijdt voor Sky. Als hij iets vaker een mannetje bij zich heeft laatste 10 km dan zal zn positionering ook beter worden. Begint vaak ver naa achteren, maar laat zien over de topsnelheid te beschikken die nodig is om mee te gaan doen.
Riwal is het seizoen ook begonnen en laten zich meteen zien. Met Vinjebo die al leuk meereed in Frankrijk!
Norman Hansen reed afgelopen week het WK baan, met een zilvere medaille. Zal nu weer de weg op komen rest van het seizoen. Daarna vol richting Tokio 2020

IK zal geduld moeten hebben met het een na jongste team van WK2 en kopmannen die voorlopig vooral pech hebben. Komende maand is het uitkijken naar: Stannard (smijt teveel met zn krachten, maar doet iig mee), EBH, SKA en Politt in de klassiekers. Let's go Vikings!

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy


Laatst aangepast door Flowtosti op do 7 maa - 20:54:17; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptydo 7 maa - 20:25:11

Is het een feit dat je het jongste team van WK2 hebt? Ben wel benieuwd naar de statistieken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1418
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptydo 7 maa - 20:27:23

geen idee. Ik reken het voor mijn team uit. staat nu op 24,9 dus ben benieuwd wie er onder gaat

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
Ceramiche Ariostea

Ceramiche Ariostea


Posts : 992
Join date : 26-08-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptydo 7 maa - 20:51:25

Ondanks de aanwezigheid van Pozzovivo kom ik tot 24,56
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t25-teamgegevens-cma
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1418
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptydo 7 maa - 20:53:29

netjes. Heb mn bericht ge-edit. EBH te koop! Wink

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
BryanC

BryanC


Posts : 545
Join date : 11-09-18
Age : 25
Location : Beilen

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptydo 7 maa - 22:15:09

Denk dat Queso ook wel een jonger team heeft. Ik kom. Door Visconti Curvers en Eisel waarschijnlijk heel hoog uit
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyvr 8 maa - 0:22:07

Ceramiche Ariostea schreef:
Ondanks de aanwezigheid van Pozzovivo kom ik tot 24,56

Dat kunnen we lager brengen als je wilt? Pozzovivo = Zijlaard (19 jaartjes jong)
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyvr 8 maa - 6:05:29

BryanC schreef:
Denk dat Queso ook wel een jonger team heeft. Ik kom. Door Visconti Curvers en Eisel waarschijnlijk heel hoog uit
Voor P1 zit ik op een gemiddelde leeftijd van 25.8 en in P2 gaat dit naar beneden naar 25.0.

Dit komt echter vooral door een aantal oude knechten die nog in mijn team zitten De Kort (36), Van Hecke (36), Wagner (35). Zelfs als maar 1 van die drie weggaat kom ik al op 24.6 uit.
Ik wil best wel de titel jongste team van WK2 hebben, dus als iemand nog interesse heeft in fietsende SVs dan mag die zich melden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
BryanC

BryanC


Posts : 545
Join date : 11-09-18
Age : 25
Location : Beilen

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 18 maa - 3:21:21

Na een wat moeilijke start is ook Team Sky uit de startblokken! Januari en februari waren vooral de maanden van het vele pech en de slechte resultaten, in maart werd alles anders. Te beginnen met Parijs Nice, waar Bardet een keurige top5 plek noteerde (hulde aan Naesen) en Jack Haig echt een enorme stap heeft gezet in zijn ontwikkeling. De kers op de taart in Paris Nice was de etappeoverwinning van Magnus Cort. Zondag kwamen hier nog sterke ereplaatsen van Liepins in Drenthe en Menten in Paris Troyes bij. Laten we hopen dat hiermee de weg naar boven echt is ingezet. Op naar de klassiekers!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptydi 19 maa - 20:41:29

Bettiol toont zijn klasse in de Tirreno! Gelukkig op tijd in vorm voor de klassiekers
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1418
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyvr 22 maa - 22:22:29

Nou. Zowaar een positieve dag voor Cervelo! Norsgaard maakt indruk in de vlucht van de dag en Halvorsen bevestigt dat dit een goede koers voor hem is. Eindelijk weer eens wat puntjes!

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyza 30 maa - 12:47:41

Othello schreef:
Bettiol toont zijn klasse in de Tirreno! Gelukkig op tijd in vorm voor de klassiekers

cheers cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 1 apr - 21:20:08

Voorlopige recap:

Seizoen begon goed met Manzin in Gabon, overwinning van Velasco in Laigueglia, Vanmarcke kende een goede voorbereiding, Oomen niet slecht in Algarve en Tirreno, Hofstetter naar behoren tot zijn val en Consonni doet het ook niet slecht naar zijn mogelijkheden. Tijdens het voorjaar is toch een beetje klad in de vorm gekomen:

-De punten die ik van Vanmarcke verwachtte in de echte kasseiklassiekers zijn nog niet gekomen door verschillende redenen. Jammer, ik hoop dat hij de komende drie races nog even vol kan scoren, hoewel ik er voor vrees.
-Hofstetter gevallen in Bredene Koksijde waardoor hij toch een zekere 30 punten misloopt. Gelukkig is hij al redelijk hersteld en hopelijk scoort hij weer wat in Vitré deze week.
-Manzin heeft zijn vorm uit Gabon niet kunnen doorzetten, maar de vraag is of ik veel meer van hem mag verwachten.
-Van Asbroeck rijdt sterk, helaas telkens net naast de punten. Hopelijk valt het volgende week wel zijn kant op.

Dan nog een paar lichtpuntjes tot nu toe:
-Velasco en Gabburo doen het erg goed voor hun doen en Velasco heeft afgelopen week een prima tweede overwinning van het seizoen behaald. Daar ben ik erg tevreden over.
-Cardis pakt wat bonuspunten en koerst actief.
-Lutsenko lijkt erg goed in vorm en ik ben blij dat hij volgende periode bij Agritubel koerst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 7 apr - 17:41:04

BETTIOL cheers!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
hartstikkebedankt

hartstikkebedankt


Posts : 440
Join date : 27-08-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 7 apr - 19:42:43

Taminiaux cheers!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 1418
Join date : 25-08-18
Age : 40
Location : Arnhem

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 15 apr - 9:46:06

Terugblik P1 Cervelo
Top:
De periode wordt gered in de laatste week door twee jonkies. Direct ook de hoogtepunten van mijn P1. Politt met twee topklasseringen in RvV en PR en ook Asgreen met zn 2e plaats!
Ook goed:
Halvorsen steekt zijn neus ook vaker aan het venster. Mag vaker rijden voor de punten, maar nog wel wat wisselvallig. Toch zijn de tekenen positiever dan vorig jaar!
ok:
SKA kampt nogal met pech, maar liet in de Algarve al zien dat het wel goed gaat komen dit jaar. Mikt nu op de BinckBankTour, maar hopelijk voor die tijd nog wat leuks laten zien.
tegenvallers:
EBH begon nog goed, maar door ziekte ver terug gevallen. Jammer want dit was wel een goede periode voor hem. Moet nu nog zien waar hij zn punten gaat halen.
Konrad: kwam er afgelopen week gelukkig weer wat doorheen. HAd in de Spaanse rondjes wat meer van hem verwacht, maar we focussen ons nu maar op de giro.
Stannard had ik in p1 meer van verwacht. Begon aardig aan Belgisch voorjaar maar zakte ver weg.
jammer:
niet echt tegenvallers maar wel jammer is de ziekte en pech van Wurtz, Jensen en Jansen. Vooral Jansen maakte een sterke indruk. Jammer genoeg heeft dat nog niet geresulteerd in veel punten, maar stemt me wel hoopvol.
eervolle vermelding:
Enkele jonkies van Riwal steken hun neus aan het venster zoals Norsgaard en Kron. Verwacht echter op korte termijn nog geen wonderen.

conclusie: 
redelijk tevreden over puntenaantal. Erg tevreden met alle talenten. The only way is up! Go Vikings!

_________________
Flowtosti
Cervelo Viking Cycling Team
Thor Hushovd Cycling Academy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://cyclingclassics.forumotion.com/t41-teamgegevens
hofsje

hofsje


Posts : 635
Join date : 28-08-18
Age : 35

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptywo 17 apr - 14:14:13

Sam Bennett wat een topsprinter
Terug naar boven Ga naar beneden
kunske

kunske


Posts : 292
Join date : 03-09-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptywo 17 apr - 15:56:01

Flowtosti schreef:
Terugblik P1 Cervelo
Top:
De periode wordt gered in de laatste week door twee jonkies. Direct ook de hoogtepunten van mijn P1. Politt met twee topklasseringen in RvV en PR en ook Asgreen met zn 2e plaats!
Ook goed:
Halvorsen steekt zijn neus ook vaker aan het venster. Mag vaker rijden voor de punten, maar nog wel wat wisselvallig. Toch zijn de tekenen positiever dan vorig jaar!
ok:
SKA kampt nogal met pech, maar liet in de Algarve al zien dat het wel goed gaat komen dit jaar. Mikt nu op de BinckBankTour, maar hopelijk voor die tijd nog wat leuks laten zien.
tegenvallers:
EBH begon nog goed, maar door ziekte ver terug gevallen. Jammer want dit was wel een goede periode voor hem. Moet nu nog zien waar hij zn punten gaat halen.
Konrad: kwam er afgelopen week gelukkig weer wat doorheen. HAd in de Spaanse rondjes wat meer van hem verwacht, maar we focussen ons nu maar op de giro.
Stannard had ik in p1 meer van verwacht. Begon aardig aan Belgisch voorjaar maar zakte ver weg.
jammer:
niet echt tegenvallers maar wel jammer is de ziekte en pech van Wurtz, Jensen en Jansen. Vooral Jansen maakte een sterke indruk. Jammer genoeg heeft dat nog niet geresulteerd in veel punten, maar stemt me wel hoopvol.
eervolle vermelding:
Enkele jonkies van Riwal steken hun neus aan het venster zoals Norsgaard en Kron. Verwacht echter op korte termijn nog geen wonderen.

conclusie: 
redelijk tevreden over puntenaantal. Erg tevreden met alle talenten. The only way is up! Go Vikings!

Tot nu toe doet Politt het stukken beter dan Roosen. Hopelijk komt Roosen ook weer op niveau na zijn blessure. Maar het ziet er dus goed uit bij jouw team.
Terug naar boven Ga naar beneden
FietsPanKrukVor

FietsPanKrukVor


Posts : 464
Join date : 25-08-18
Age : 36
Location : Malta

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 2 jun - 22:53:49

Winst in de Giro! Dat ik mijn eerste grote ronde winst in mijn persoonlijke WK historie zou halen op WK2 en niet op WK1 had ik niet verwacht Razz.
Terug naar boven Ga naar beneden
hartstikkebedankt

hartstikkebedankt


Posts : 440
Join date : 27-08-18

Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 2 jun - 22:56:25

Feli!

Hier een goede Giro met 3 keer etappewinst (Zakarin, Démare en Ciccone), de bergtrui, 1 keer top 10 in het AK en een knullige 2e plaats voor de puntentrui
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyzo 2 jun - 23:06:19

Hier 12e en 15e plek in GC, paar dagen roze, paar top 15 plekken van Sean Bennett, Biermans en Cerny en een indrukwekkende knechtenrol van Carretero. Mijn Giro Team is boven zichzelf uitgestegen. Ik ben dan ook zeer tevreden, de momenten van o.a. Dombrowski en het uitrijden van de Giro door Biermans, Bennett en Carretero hebben me goede hoop gegeven voor de toekomst.

Wielerseizoen 2019 At10 GOGL Michael
Wielerseizoen 2019 Be10 BIERMANS Jenthe
Wielerseizoen 2019 Cz12 ČERNÝ Josef 
Wielerseizoen 2019 Es10 CARRETERO MILLAN Hector
Wielerseizoen 2019 Si10 POLANC Jan
Wielerseizoen 2019 Us11 BENNETT Sean
Wielerseizoen 2019 Us11 DOMBROWSKI Joseph Lloyd
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 3 jun - 17:04:04

Terugblik op de Giro:

Fassa Bortolo trok met een team van 8 renners naar de Giro:
- Masnada;
- Neilands;
- Moschetti;
- Chaves;
- Guarnieri;
- Poljanski;
- Hindley;
- Gibbons;

Masnada - 8.5
Heeft een zeer sterke Giro gereden. Als rasaanvaller zat hij regelmatig mee in de vlucht en deed dan ook echt mee om de overwinning. Deze pakte hij dan ook al vrij vroeg in de Giro - etappe 6 - waarna nog een 3de en 4de plaats volgden. Door zijn aanvalslust en goede dagklasseringen scoorde hij ook regelmatig punten voor de berg en punten trui. Het eindresultaat, 20ste in GC, 2de BK en 4de PK. Kortom een puike score!
De Giro was de afscheidswedstrijd voor Masnada bij FAS. Vanaf P3 rijdt hij voor Panasonic, ik hoop voor Peter Post dat hij zo aantrekkelijk blijft koersen. Hij zal zeker gemist worden bij FAS.

Gibbons - 7
Het blijft een beetje een wisselvallige renner die Gibbons, je weet nooit precies wanneer die mee gaat sprinten. Ondanks dat hij Nizzolo in het team had toch een aantal ere-plaatsen voor Gibbons en punten voor FAS. Geen echte uitschieter maar ook niet teleurgesteld. Degelijk.

Moschetti - 7.5
Een jonge sprinter in zijn eerste grote ronde, dan weet je nooit hoe het gaat lopen. In de sprints deed Moschetti aardig mee. Nooit echt in de buurt van een overwinning (al hoewel, de rit waarin hij gehinderd werd door Viviani) maar mooie ereplaatsen. Een goede prestatie voor zo'n jonge jongen. Zeer zonde van zijn val, anders had het zomaar een 8 kunnen worden.

Chaves - 8
Startte als meesterknecht van Yates maar kreeg de ruimte om zelf te gaan. En dan werd het ook direct gevaarlijk. Nog niet in de buurt van zijn oude niveau maar het zijn goede tekenenen. De aanvalslust werd beloont met een mooie etappezege. De lach van Chaves is een van de mooiste in het peloton. Hopelijk kan hij binnenkort zelf weer klassementen rijden.

Neilands - 6.0
Een beetje een kleurloze ronde voor Neilands. Startte zonder echte GC kopman maar zat helaas niet vaak mee in de ontsnapping. 1x lukte het wel en werd toen 5de. Had op iets meer gehoopt, al lukt het natuurlijk niet altijd.

Hindley - 6.5
Zou knechten voor Dumoulin, dat werd dus al snel anders. Door het uitvallen van Tom kreeg hij meer vrijheid en mocht hij meegaan in ontsnappingen. Dat lukte een aantal keer maar hij kwam te kort om echt mee te doen. Had op iets meer gehoopt als moet wel gezegd worden dat de sfeer in de dramatisch verlopen Giro voor Sunweb nou ook niet echt een omgeving is voor geweldige resultaten.

Guarnieri en Poljanski - 6.5
Startte beide als pure knechten en hadden niet de ruimte/mogelijkheden om er meer uit te halen. Dat had ook zeker niet verwacht kunnen worden, dus ondanks het gebrek aan resultaat geen teleurstelling.

Conclusie:
Een uitstekende Giro voor FAS. Geen enkele renner die er echt doorheen zakte al kon van sommige iets meer worden verwacht. tegelijkertijd waren de prestaties van sommige boven verwachting met name Chaves, Masnada en Moschetti stonden er positief op deze giro. Eind resultaat een dikke 7.5
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Emptyma 3 jun - 17:47:56

Ik had toch wel wat meer verwacht van Chaves. Ik zou Moschetti en Masnada zelf een 9 of 10 geven Wink.

Was leuk stukje om te lezen wel Queso!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wielerseizoen 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerseizoen 2019   Wielerseizoen 2019 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wielerseizoen 2019
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wielerseizoen 2024
» TL AHB P1 2019
» Voorbeschouwing 2019
» Nabeschouwing 2019
» Teamnamen 2019

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Algemeen :: Off Topic-
Ga naar: