Cycling Classics

cycling classics
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  Stopvergoeding  

 

 Voorbeschouwing 2019

Ga naar beneden 
AuteurBericht
joske47

joske47


Posts : 708
Join date : 06-09-18

Voorbeschouwing 2019 Empty
BerichtOnderwerp: Voorbeschouwing 2019   Voorbeschouwing 2019 Emptywo 26 dec - 12:08:29

Nieuw:
ALBASINI Michael
AMADOR Andrey
BAKELANTS Jan
CARRETERO Hector
DEMPSTER Zakkari
FEILLU Brice
FRANK Matthias
FRISON Frederik
GASPAROTTO Enrico
GILBERT Philip
KREUZIGER Roman
MATTHEWS Michael
MEYER Cameron
MOLLEMA Bauke
SIEBERG Marcel
STUYVEN Jasper
 
Blijvers:
BAK Lars Ytting
BAUER Jack
BETANCUR Carlos
CLARKE Simon
DURASEK Kristijan
EL FARES Julien
TUFT Svein
VANBILSEN Kenneth
VAUGRENARD Benoit
VERMOTE Julien
 
Stoppers:
FARAZIJN Maxime
LAGUTIN Sergey
 
Vertrokkken:
CHAVES Esteban
CLAEYS Dimitri
PETIT Adrien
POELS Wout
VANENDERT Jelle
HAMLITON Chris
VAN LEIRBERGHE Bert
VANTOMME Maxime
MOHORIC Matej
TRENTIN Matteo
BRAMBILLA Gianluca
KISERLOVSKI
ANTON Igor
 
 
Vooruitblik:
Euskaltel behaalde in zijn debuutseizoen met 2259 punten een 20e plaats. Dit was toch een kleine ontgoocheling. De mindere resultaten waren voornamelijk te wijten aan blessures/pech bij de kopmannen zijnde Chaves, Trentin en Poels. Positief was dan weer het openbloeien van Mohoric. In de loop van het seizoen is besloten om voor een andere aanpak te gaan en te kiezen voor renners die meer zekerheid met zich meebrengen, dit kan zijn qua stopvergoeding en/of regelmaat in het behalen van resultaten.


De kopmannen:
Michael Matthews: voor mij 1 van de absolute toppers in het spel, jaarlijks goed voor een 750 punten. Ik ben dan ook heel blij dat ik hem heb kunnen binnenhalen. Hij gaat zich volgend jaar meer dan ooit richten op de klassiekers en zal overal waar hij start uitgespeeld worden als de kopman. Verwachting: winnen van een mooie klassieker en 800 punten. In 2018: 763 punten maar met wat pech in het voorjaar.
Jasper Stuyven: als manager heel blij dat ik iemand uit eigen regio heb kunnen binnenhalen. Jasper zet ieder jaar een klein stapje richting absolute top in het kasseienwerk. Met al zijn regelmaat heeft hij dit jaar getoond dat hij daar heel dicht bij zit, hopelijk volgend jaar het laatste stapje. In de kasseienklassiekers zal hij steeds starten met een vrije rol dat heeft hij afgelopen jaar afgedwongen. Na het voorjaar wordt bekeken op welke wedstrijden hij zich verder zal focussen.
Verwachting: (semi)klassieker winnen in het voorjaar en 650 punten. In 2018: 735 punten, een jaar waarin alles goed liep, dat herhalen is niet heel evident.
Philippe Gilbert: afgelopen jaar bewees Philippe nog maar eens dat er ook op zijn oude dag met hem rekening gehouden moet worden. Hij zal volgend jaar in zijn klassiekers mogen starten met een vrije rol en kan hopelijk, in tegenstelling tot dit jaar, profiteren van de aanwezigheid van ploegmaats om een dikke prijs te rijden.
Verwachting: aantal mooie ereplaatsen in de zwaardere klassiekers en 450 punten. In 2018: 495 punten met heel wat pech maar Philippe wordt ook al een dagje ouder.
Bauke Mollema: hij is geen veelwinnaar maar pakt ieder jaar zijn punten. Hij lijkt ook steeds meer te genieten van zijn rol als vrijbuiter, een rol waarin ik hem graag bezig zie.
Verwachting: 500 punten. In 2018: 536 punten.
De schaduwkopmannen/superknechten:
KREUZIGER Roman: zal bij zijn nieuwe ploeg in de meeste wedstrijden als kopman mogen starten. Ik verwacht dan ook meer resultaten en punten dan de afgelopen jaren.
Verwachting: 400 punten. In 2018: 375 punten.
GASPAROTTO Enrico: wordt op zijn oude dag steeds meer als meesterknecht ingezet, maar op een goede dag kan hij nog steeds een goed resultaat behalen en zal hij dan ook zijn kans krijgen.
Verwachting: 150 punten. In 2018: 235 punten.
ALBASINI Michael: voor hem geldt hetzelfde als voor Gasparotto. Hopelijk kent hij nog een paar superdagen die een paar mooie resultaten opleveren.
Verwachting: 100 punten. In 2018: 108 punten.
BETANCUR Carlos: het onpeilbare enigma Betancur. Na zijn heropflakkering in de Vuelta van 2017 bracht afgelopen jaar niet wat er van verwacht werd. Hopelijk kan hij in 2019 toch terug de motivatie vinden om dat talent dat er nog steeds moet zijn te gebruiken. Ik geloof nog steeds in hem en 2019 jaar wordt het jaar waarin hij een nieuw contract moet afdwingen mogelijk brengt dat laatste motivatie.
Verwachting: 60 punten. In 2018: 59 punten.
FRANK Matthias: ronderenners zijn bij ons niet dik gezaaid dus in de kleinere rittenwedstrijden mag hij zijn kans gaan.
Verwachting: 100 punten. In 2018: 130 punten.
BAKELANTS Jan: hopelijk is volledig hersteld van zijn zware blessure en kan hij bij zijn nieuwe ploeg terug zijn beste niveau halen. Er is de ruimte om dan af en toe zijn eigen kans te gaan.
Verwachting: 120 punten. In 2018: 22 punten.
Knechten:
AMADOR Andrey
CARRETERO Hector
DEMPSTER Zakkari
FEILLU Brice
FRISON Frederik
MEYER Cameron
SIEBERG Marcel
BAK Lars Ytting
BAUER Jack
CLARKE Simon
DURASEK Kristijan
EL FARES Julien
TUFT Svein
VANBILSEN Kenneth
VAUGRENARD Benoit
VERMOTE Julien
 
Veel ervaring bij onze knechten met verschillende type renners die op vele terreinen inzetbaar zijn. Enkele renners zoals Meyer, Clarke en Vermote moeten zeker in staat zijn wat puntjes mee te sprokkelen maar ze moeten er dus vooral voor zorgen dat de kopmannen hun punten halen.
Verwachting totaal aantal punten van de knechten: 355 punten. In 2018: 423 punten.


Ik kom voor mijn ploeg dan een totaal van 3685 punten uit, omdat ik voor iedereen een ambitieus doel heb gesteld en pech ook meerijdt ga ik 500 punten in mindering brengen wat leidt tot de uiteindelijke doelstelling van 3185 punten. Dit zou een mooie verbetering zijn t.o.v. de behaalde 2259 punten dit jaar, maar zoals in de inleiding vermeld was hier veel pech mee gemoeid en ik denk ook dat ik mijn ploeg versterkt heb. Met dit puntentotaal reken ik op een mooie plek in de top 10!
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorbeschouwing 2019
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Voorbeschouwing 2020
» Voorbeschouwing 2019
» Voorbeschouwing 2021
» Voorbeschouwing 2019 - Team Columbia
» Nabeschouwing 2021 + Voorbeschouwing 2022

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Cycling Classics :: Teams :: Euskaltel-Euskadi (EUS)-
Ga naar: